hirdetés
2008-11-24 , Írta: Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

A SIXteen az első nagykerekű Suzuki robogó, nem hoz forradalmat a népes kategóriába, gyártója inkább megkísérel helyet kérni magának az automata gépek népszerű szegmenségben. Lássuk milyen eszközökkel?



    A Suzuki tizenhat colos kerekekkel szerelt automata újdonságával kapcsolatos első és legfontosabb meglepetés, hogy létezik. A gyár az utóbbi években tisztes távolból szemlélte ahogy az olaszok és távol-keleti konkurensek sorra ontják a hasonló méretű, tehát fokozottan városálló robogókat. A Suzuki Sixteen két motorváltozatban, százhuszonöt és százötven köbcentis hengerűrtartalommal kerül forgalomba, de a hazai kereskedésekbe jutott el.


    A rendkívül divatos, fehér fényezésű gép formai érdekességekkel nem szolgál, legalábbis nem szúrja ki a szemet egyetlen, a kliséktől bátran elrugaszkodó részlet sem, de szép ív, és eltalált burkolati elem annál több akad. Ilyen például a Sixteen hátsó lámpája és a környező idomok. Ezek kifejezetten esztétikusak. Aki ilyen nyúlánk gépet vesz, bizonyára nem lepődik meg, ha nem talál öblös tároló helyet az ülés alatt. Nincs ez másként a SIXteen esetében sem, hiszen a barna műbőr nyerget felhajtva az üzemanyagtartály méretes burkolatán kívül, csupán egy kör alakú zseb fogad, ahová a nyitott fejvédő igen, egy közepes méretű táska viszont biztosan nem fér el. De minek leragadni a részleteknél, a robogós ritkán vállal költöztetést inkább örül, ha nem esik orra a kátyúrengetegben. A Suzuki erre biztos megoldást kínál, mivel a keskeny SIXteen feszes, mégis komfortos alkalmatosság mellyel Budapest teljes úthálózatán magabiztosak lehetünk, és ez nagy szó.

    A műszerfalról csak a szokásos (vízhőfok, sebesség, üzemanyagszint) információk olvashatók le, erre nem is érdemes több szót vesztegetni, mert a lényeg láthatatlan. A kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztett, nyolcad literes motorblokk és a fékrendszer sokkal érdekesebb. A befecskendezős gépecske hozza a kötelező és a siker érdekében ajánlott sztenderdeket, vagyis azonnal indul, szívatási fázisa mindössze másodpercekig tart és könnyebb pilóták alatt nem kevesebb, mint százhúszig képes feltornázni a sebességmérő mutatóját, ami komoly csalás esetén is tisztességes érték egy tíz lóerő körüli géptől. A gyorsulás jellegéből persze következtetni lehet a végkifejletre, a Suzuki váltó automatikája ugyanis álló helyzetből nem lódítja meg rettentő erővel a közel másfél mázsás testet, sőt néha még drukkolunk is kicsit a röpsúlyoknak, hogy mielőbb kezdjék meg útjukat az íves pályán, mert a mögöttünk álló felhevült autósok sem tétováznak. Ha pedig teljes gáz után visszatekerjük a markolatot, és csak úgy gurulunk még a robogóknál általában jellemző motorfékező hatást sem igazán produkálja a Sixteen hajtóműve. A megállásról félintegrál rendszerű fék gondoskodik, vagyis az első használatakor a hátsó is besegít, ez jelentősen lerövidíti a fékutat.



Összegzés:

    A modern idők első nagykerekű Suzuki robogója nem bizonyít mást, minthogy a kategória térnyerésben van a kontinens motorpiacain, kérdés, hogy a magyar kínálat egyik legmagasabb vételára mennyire indokolt a megoldásainak többségében átlagos, de összességében jó minőségű Sixteen esetén.







2009-12-01 10:11:21

Gazdaságos, kényelmes városi közlekedés! Szuper! Csak az ülése ne lejtene annyira. . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki UX125 SIXteen

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 12 LE (8,2 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 11 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 240mm mm-es tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/80 ZR 16

Gumi hátul: 120/80 ZR 16

Tengelytáv: 1385 mm

Hossz: 2060 mm

Végsebeség: 120 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár