hirdetés
2017-01-14 , Írta: Andreas Bildl, Képek: fact
Bookmark and Share

hirdetés

Egy viszonylag olcsó, jó motorkerékpár, a középpontban egy csodásan fürge, kéthengeres erőforrással: a Suzuki az ezredfordulón így kavarta fel az SV650-nel a középosztályt. Az új SV650 pontosan itt akarja folytatni.

Jó belépő volt. Amikor az SV650 1999-ben megjelent, hosszú évekre dominánssá vált a középosztályban. De a többi gyártó sem tétlenkedett, a megerősödött konkurensek ellen (a saját háza táján is a Bandit 650 személyében is) 2009-től már a Gladiusnak kellett helytállnia. Neki viszont sosem sikerült igazán megfelelnie ennek a kihívásnak. Aminek elsősorban a kiforratlan futóműhangolás állt az útjában, és kerekded megjelenése sem tetszett mindenkinek. Csak a híres, 90 fokos kéthengeres erőforrás maradt meg, de ez túl kevésnek bizonyult. Még ha a Gladius mindig is a három legjobban eladott Suzuki-modell egyike volt, a japán konkurenciával való közvetlen összehasonlításban mindig alulmaradt. A többiek ráadásul az eladások terén is jobban teljesítettek. Itt volt hát az ideje az újrakezdésnek – ismét SV néven. Welcome back!

 

Motorok Tesztek galériája Suzuki SV650 (2016) topteszt
Kattintson a képre a galériához!


Kisebb tömeg, az Euro4 ellenére egy hajszálnyival nagyobb teljesítmény, letisztulva és a lényegre redukálva. A kerekded tamagocsi design végleg a múlté, az SV650 immár karcsú és feszes. A fehér tankot vagány kék csík díszíti, a tank fényezése látószögtől függően enyhe kékes színben csillog.

 

A mindössze 780 milliméteres ülésmagasság tízzel levesebb, mint a magasnak szintén nem nevezhető Gladiusé, ezzel a kisebb termetű vagy éppen gyakorlatlan pilótákat sem állítja megoldhatatlan feladat elé. A szálfatermetűeknek ugyanakkor valamivel jobban be kell hajlítaniuk a lábukat. A tank csodásan keskenyre sikerült, ami karcsú vonalvezetésről gondoskodik. Ezt a benyomást erősíti a keskeny kormány is. Mindezek láttán egyik autós kollégánk meg volt győződve arról, hogy ez egy 250-es motor.

 

Feltűnt:

Pozitív:

 

Könnyen hozzáférhető: olajcserénél a szűrő könnyen elérhető, nem takarja el a kipufogó vagy más alkatrészek

 

Motorok Tesztek galériája Suzuki SV650 (2016) topteszt


Jó kilátás: a tükrök karjai elég hosszúak ahhoz, hogy rendesen lássunk hátra

 

 

 

Negatív:

Ne adj esélyt a tolvajoknak! Ehhez indításgátló is kellene, az SV viszont ezen igyekszik spórolni.

 

Motorok Tesztek galériája Suzuki SV650 (2016) topteszt

 

Még ha mára hozzá is szoktunk ahhoz, hogy a fedélzeti szerszámkészletben csak a legszükségesebbeket találjuk meg, nem ártana, ha a rugóstag körmöskulcsához hosszabbítószár is lenne benne.

 

Elegendő csomagrögzítési lehetőség helyett az SV-nek csak két kampója van az ülés alatt

 

Nem, kedves kolléga, ez bizony egy erős 650-es, amelynek 90 fokos kéthengerese fickós dübörgéssel kel életre. A kuplungot könnyű behúzni, az egyes könnyedén becsusszan. Mellékesen egy kis kedvesség: amikor ráengedjük a kuplungot, az elektronika automatikusan megemeli az üresjárati fordulatszámot 200-300 fordulattal, hogy megkönnyítse az elindulást.

 

A tükrök jó kilátást biztosítanak hátrafelé. A kis Suzuki rendkívül fürgén szlalomozik a sűrű forgalomban a városból kifelé, elegánsan lerázza a többieket, és belemerül a kanyargós országút világába. Itt van igazán elemében. Persze autópályán rohanni is lehet vele, csúcssebessége 205 km/h. És még stabil is marad mindeközben. Élvezetesnek viszont így teljes szélvédelem nélkül és egyenes pozícióval semmiképpen nem neveznénk. Nem, neki a kanyarrengeteg az otthona.

 

Címkék:  suzuki , sv650 , topteszt , naked




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár