hirdetés
2009-05-18 , Írta: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Vajon az új Intruder számíthat-e olyan sikerekre, mint nagyobb, erősebb elődje, mely erősen megosztotta a közvéleményt. Mi is az igazi lényege egy Intudernek?

Na figyelj! Először is: ez egy cruiser. Egy power cruiser. Érted? Nem soft chopper, nem joghurtosdoboz és nem túragép. Ez egy állat. Egy hatalmas, erős, agresszív állat. A lendület, a sebesség száguldó szobra. Nézd csak meg! Álló helyzetben is olyan, mintha rohanna. Hosszan elnyúlva tapad a talajra, belemélyeszti gumikarmait, és feltépi, amikor nekirugaszkodik a messzeségnek. Amikor ráülsz, előre dőlve megragadod szarvait acélkesztyűbe bújtatott kezeiddel, előre nyújtod lábaidat, úgy érzed, csupaizom bika hátán ülsz, amely elemi erővel röpít át a téren, megállíthatatlanul.

Suzuki Intruder M1500

Üléspozíciója nem öregurasan kényelmes, nem sportos. Támadó. Érzed az erejét, pedig még be sem indítottad. Na, az még egy élmény, amikor meghallod a hangját! Tudod, kinek kell állandóan hangoskodnia? Akinek nincs elég ereje, és ezt kell lepleznie. Hát ennek nem kell. Hangja telt, mély, visszafogott, de érezni benne a kordában tartott erőt. Ettől remeg, rázkódik, amikor fel-alá járnak befőttesüveg méretű dugattyúi.

Ennek mindene nagy és erős. A kuplungkart kis kézzel el sem éred, de ha ujjhegyekkel bele tudsz is kapaszkodni, még be is kell húznod. A váltója hangosan csattanva veszi be az egyest. Jelzi, hogy itt masszív anyagok dolgoznak.

Suzuki Intruder M1500

Várj egy kicsit, még ne rohanj! Élvezd, hogy érezheted a működését. Mert érezheted. Puhán, az erőforrás mélyről jönnek a lökések. A pokolba azokkal, amelyeknél azt sem tudod, jár-e a motor vagy sem! Gázt neki! És akkor nekilódul! Máris jöhet a kettes, hármas és így tovább. Kis fordulatról gyorsítva folyamatosan érzed az erejét. Puhán rázkódva tol előre minden érezhető robbanásával a másfél literes fémszív. Úgy érzed, hogy ennek a gyorsulásnak soha nem lesz vége. Lenyűgöző!

És mindezt a magabiztosság nyugalmával kapod. Úgy megy előre egyenesen, mintha húznák. Bombabiztosan. Szűk kanyarok? Hát még mindig nem érted? Ez nem arra való. Ennek egyenesen kell rohannia, vagy méltóságteljesen cirkálnia. Ahogy egy cápa siklik, amikor nem vadászik. Félelmetes nyugalommal, amelyben ott sejted a kirobbanó erőt. Akkor is, ha éppen nem mutatja. Ez a gép a végtelen egyeneseket, és a nyújtott íveket szereti. Mondtam már, ez nem sportgép, nem túramotor! Powercruiser. És száguldó sebességszobor.

Suzuki Intruder M1500

De milyen is tárgyilagosan nézve? Megjelenését tekintve nagyon hasonló maradt 1800-as változatához, mindössze kisebb változtatásokat hajtottak végre rajta: valamivel szofisztikáltabb lett a sokak által bírált vödör-szerű fejidom a műszerfal kidomborodó részével, elhagyták a kissé „Orion” űrhajós fordulatszámmérőt, mindössze sebességmérőt kapott. A visszajelzők a tankpanelen foglalnak helyet, ezek a zárt bukósisakok látómezején kívülre esnek, így a vezető nehezen veszi észre, ha kint felejtette az indexet, és ösztönösen az üres visszajelzőt is inkább az óránál keresi. Megmaradt a hajlított végű, de mégis dragbar-szerű, széles kormány, a remek hátratekintést biztosító tükrökkel.

Suzuki Intruder M1500Elmaradt a hűtőt körülvevő műanyag idom, kismértékben változott a hengerek közötti légszűrőház mérete és formája. Gömbölydedebb lett a tank, megmaradt a „támadó jellegű” üléspozíció és a pazar helykínálat vezetőnek, utasnak egyaránt. A legszerencsésebb változtatásnak a 240 helyett 200 mm széles hátsó gumi alkalmazása bizonyult, melynek köszönhetően javult manőverezési képessége. Kevesebb energiával dönthető, bár a kívánt íven azért kell korrigálni menet közben, különösen akkor, ha taljhullámokon, bukkanókon kerül sor a manőverre. Bejáratás során, az első kilométerek alatt az egyest csak többedszeri kísérletre vette be, ez idővel megszűnt, a kettest azonban recsegve veszi. Ezen az segít, ha hosszabban kuplungol és váltás közben kicsit kivár a vezető. Hideg motornál alapjárat fölött tétovázva veszi a gázt, üzemmeleg állapotban azonban megfelelő aktivitással reagál a gázmarkolat parancsaira a két pillangószelepes, befecskendezéses erőforrás. Gázreakciói finomabbak, mint a korábbi változatnál, de kismértékű holtjáték továbbra is tapasztalható a hajtásláncban, amely lassú menet közbeni gázjátéknál a kardán, vagy a váltó kimeneti tengelyénél érezhető kopogással jár.


Címkék:  suzuki , intruder , m1500 , cruiser


2009-11-26 12:03:59

Ha jól emlékszem, valahol már egyszer le "hajóztam" ezt a bazi nagy motort, és a véleményemet fenntartom. Nekem túl nagy. Mondjuk nem is az enyém. . . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki Intruder M1500

údaje

Hengerűrtartalom: 1462 cm3

Max. teljesítmény: 80 LE (59 KW) 4800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 125,5 Nm 2700/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 18

Gumi hátul: 200/50 ZR 17

Tengelytáv: 1690 mm

Hossz: 2410 mm

Végsebeség: 182 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár