hirdetés
2010-12-09 , Írta: Zách Dániel, Képek: Égő Katalin, Suzuki
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Nyolc éve gyártják, időközben alig változtattak rajta, de még mindig megragadja a közönség figyelmét, ha felbukkan valahol. A Burgman 650 a Suzuki legnagyobb túragépe, egy kicsit motor, de alapvetően óriásrobogó, vagy akár autópótlék.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Városban egyszerűen gigantikusnak hat a Suzuki Burgman 650 műanyaggal borított teste. Olyan nagy felületei és furcsa arányai vannak, hogy percekig kell kerülgetni, míg az ember befogadja a látványt. Aztán felnyitja az ülést, és a nyereg alatt akkora csomagteret talál, amiben valóban elfér két zárt bukósisak, sőt a fennmaradó résekben eltűnik a hálózsák vagy akár egy közepes fotófelszerelés is. Az AN650 mérete megtévesztő, mert ugyan tengelytávja több mint tíz centivel meghaladja egy Honda Pan European-ét és tömege is tekintélyes, kétszázhetven kiló, kerékméretei közelebb állnak a modern kisrobogókéhoz, hiszen elől 15, hátul 14 colosak. Ezt mind érdemes alaposan átrágnia annak, akinek erre a száguldó kanapéra fáj a foga. A legfontosabb kérdés: biztosan ilyen gépre van szükségem? Nem lenne mégis jobb egy sima hatszázas motorkerékpár?

Motorok Suzuki Burgman 650

Ha elhelyezkedünk az állítható deréktámaszos ülésen és lábunkat a romboló orr felé nyújtjuk a méretes lábdeszkákon, végképp robogós érzésünk támad. A Burgman-es hamar megtanul okosan parkolni, hogy lehetőleg ne kelljen sokat talpalgatni a géppel indulás előtt, mert olyankor az alacsony súlypont mit sem ér, az automata Suzuki garantáltan dög nehéznek tűnik.

Menet közben egészen más a helyzet. A robotizált CVT váltó automata módja már kétezres fordulatnál elindítja a gépet és megtörténik a csoda. Úgy érezzük, szinte bármit meg lehet tenni a hatötvenessel, bárhol meg lehet vele fordulni, és ha megtanuljuk a kormánylenyomós technikát, váltott ívű kanyarokban ott loholhatunk a sportmotorok nyomában. Csak rossz utat ne – fohászkodunk néhány Burgman-es túra után, hiszen a kerékméret és a gyatra első futómű már szemmel alig látható úthibákon is bizonytalanná teszi az AN650-et. A megoldást a Wilbers progresszív rugói és a hozzá való csillapító folyadék jelenti, mellyel az egész gép menetstabilitása jelentősen javítható.

Rengeteg gomb van a Burgman 650-en. 2005. óta nem sokat változtattak rajta, de egy jól felszerelt Executive példányon ülésfűtésből, markolatfűtésből, elektromosan állítható szélvédőből és motorosan csukható visszapillantó tükrökből áll a kényelmi extrák sora.

Motorok Suzuki Burgman 650
Könnyen eltéved a kéz a fokozatváltó és az automata/manuális
üzemmódváltó gomb miatt

Már a fapados verzión is átkapcsolhatunk félautomata hajtási módra, ilyenkor a baloldali markolatról léptethetjük az öt fokozatot és kapcsolhatjuk az Overdrive-ot, mellyel csökkent fordulatszámon száguldhatunk autópályán. A gép menetdinamikája is megtévesztő, mert ha hagyományos automata, vagy a sebességi fokozatokat jobban kihúzató Power mode-ban használjuk a léptetőmotorral szakaszolt szíjautomata váltót, azt hihetjük, hogy minden kétkerekűt képesek volnánk legyorsulni a mindössze ötvenöt lóerős, tehát kissé alulmotorizált Burgmannel. Valójában csak a váltási átmenetek miatt érezzük ezt, és azért mert amikor felpörög a gép, majd feljebb lép egy fokozatnyit, rendesen meglódul a kasztni. Ráadásul hamar megszokjuk a nyélgázos üzemmódot, vagyis a soros kéthengeres blokk minden tartalékát kiszedjük gyorsításkor.

Motorok Suzuki Burgman 650
Párhuzamosan mozognak a dugattyúk a Burgman 650 kéthengeres blokkjában, ám a két kiegyensúlyozótengelynek köszönhetően alig érezhetők rezgései

Mégsem ideális városban Burgman 650, mert a legtöbb kétkerekűnél nagyobb testű és így még a típusfanatikusok is előszeretettel látogatják vele a motoros továbbképzéseket, amíg összeszoknak a sajátos geometriával. Utána talán már azt is megszokják, hogy vannak rések melyekbe még csukott tükrökkel sem bújhatnak be, és ficánkolhatnak korlátlanul az álló kocsisorok közt.

Egy erősebb motor, csökkentett tömeg, és nagyobb átmérőjű kerekek kellenének ahhoz, hogy a Suzuki Burgman 650 tartani tudja a lépést az időközben megjelent automata motorkerékpárokkal és nagyrobogókkal. Koráról meglehetősen bumfordi formáján kívül a jól működő, de a tíz évvel ezelőtti divatnak megfelelő műszerfal is árulkodik, illetve az, hogy mostanra rengeteg ilyen robogót kínálnak a magyarországi használtmotor hirdetésekben.

Motorok Suzuki Burgman 650
Nagyon digitális, de ma már mosolyfakasztó a műszerfal

A típussal foglalkozó szerelők, és a hazai Burgman klub véleménye szerint egy alaposan átnézett AN 650-es sok örömet okozhat új gazdájának, aki ráadásul az új gép 2,6 millió forintos árának töredékéért is hozzájuthat az utazórobogóhoz. A próbakörön nem csak azt kell eldönteni, hogy megfelel-e a céljainknak ez a nem mindennapi jármű, hanem, hogy a több tucat használt példány közül nem egy időzített bombát veszünk-e kezünkbe, ha kifizetjük.

Motorok Suzuki Burgman 650
A korai alapmodell a kevesebb elektromos kütyüről és az utasháttámla hiányáról ismerhető fel

Az összes évjáratra jellemző, hogy negyvenezer kilométer után általában szivárogni kezd a motor vízpumpája. Ezt a folyásnyomok és az utánuk maradó lerakódások hamar elárulják. A 2005. előtti AN650-ek váltójából érkező, kopogó hang egy közdarab beépítésével megszüntethető ártalmatlan jelenség, de a rendellenes zajok kiszűrése nem egyszerű feladat. A rengeteg alkatrészből álló erőátviteli rendszer mindig hallat tipikus mechanikus zörejeket. Ha nem hozzáértő szervizelte a gépet, előfordulhat, hogy nem jó helyre töltötte a váltó olajat, esetleg nem is tudta, hogy a hajtás és motorolajon kívül még ezt is cserélni kell. A váltó javítása nagyon drága, így a biztosan hibás, a fokozatokat nem megfelelően kapcsoló 650-es megvásárlását egyáltalán nem javasoljuk. Érdekes az is, hogy a modellfrissítés előtti gépek kevlár erősítésű hajtószíja hatvanezer kilométer után rendre elszakad, az alkatrész pedig több mint százezer forintba kerül.

Az erős motorfék ellenére sem igazán hatékonyak a Burgman fékei. A tárcsák kicsik, így nem képesek túl nagy hőmennyiség leadására, ami a betétek megégéséhez vezethet, ha sportosan vezetünk. Amúgy, sem ezek, sem a Bridgestone gumik nem hajlamosak a gyors kopásra, tehát nem kell túl nagy alkatrészköltséggel számolnia az új tulajdonosnak.

Motorok Suzuki Burgman 650
Jelentős biztonsági többletet ad a feláras ABS az AN650-en

A cikk írásakor több mint kéttucat AN650-et kínáltak eladásra az egyik népszerű hirdetési oldalon. Az árak a korai évjáratok esetén valahol egymillió forint alatt indultak, és kétmilliót kértek azokért az óriás Burgman-ekért amelyek alig kétévesek és kevesebb mint harmincezer kilométert tettek meg eddig.

Címkék:  suzuki , burgman , használt motor


2011-01-29 17:39:15

ÉN egy drz sm-et valtottam le erre a típusra.
nem bántam meg egyálltalán. városba sincs bajom vele -normál testalkatom van - szerintem minden motorhoz alkalmazkodni kell. Sok kritikát olvastam, tapasztalatom szerint egy nagyon praktikus MOTOR. Kényelmes, elegáns, gyors, nagy csomagtartó - amivel kevés motor büszkélkedhet! Az első futómű az enyémen háát mit mondjak: sokszor sajnálom szegényt amilyen ütéseket kap (ez lehet a km miatt ami már benne van) de megérdeklődöm a felújítás anyagi vonzatait, ami a teszt elején olvasható. A városba (BP) ha nem tudok előrehaladni a piros lámpáig nem gond! megvárom míg elindul a sor és máris fellazul a sorrend. mindig arra gondolok: nem gond, úgyis én vagyok a gyorsabb minden kocsinál a városban!
AZ én céljaimnak egy ideig tökéletesen megfelel. (munka+szabadidő+barátnővel mindenhová)
idén már szeretnék külföldre is elmerészkedni vele...majd megírom a tapasztalataimat...

Punga

2010-12-19 21:08:46

Nekem volt egy ilyen A650 előtte pedig egy AN400, na az An400 tényleg nem való semmire.
Az AN650 remek volt. Rengeteget túráztam vele társasággal. 160-at utazóban simán vitte és a kényelme ilyen tempónál is fejedelmi volt. 195 vitte végre és az sem semmi. Nehéz mint a dög. Dobogókőre veretni nem alkalmas ugyan, de az ülés alá mindig befért kaja pia kétféle ruha garnitúra azaz jöhetett eső kánikula mindegy volt. Az olajat ette, de ez általános az AN650-es esetében. Szerettem jó volna néha a garázsba a ZZR-1400 mellé. Üzleti tárgyalásokra a legjobb Pestre menni vele vidékről öltönybe is akár.

2010-12-16 14:45:17

Ööö öö, na, robogónak nagy, motornak olyan izé, szóval én (még) nem kérem, még ha Nagy Ferónak is van egy, akkor sem.

2010-12-13 22:10:43

építs egyet mi tart vissza??

2010-12-13 19:57:03

Nekem régen robogóm volt 250-es, szerettem. Ha tehetném tartanék a motor mellett egy robogót is. Nagyot! Csak kicsit gyurmázni kéne a jelenlegi darabokból:
Kerekek futómű: scarabeo 500
Blokk: GT 800
Méret: T-Max

2010-12-12 17:42:19

Megmondom őszintén egyszer vezettem már ilyet, de égőnek éreztem magam rajta...

2010-12-12 01:06:08

nem értem mire jo egy ilyen gép. Ha motorozni akarok akkor motor kell, ha robogozni és városban autok közt suhanni akkor kisebb, ha kényelmet akarok akarok akkor auto nem huzatos nem hideg és haza viszi a láda sört és a mini szoknyás csajt is egyszere! Minden nem megy egyszerre az élet lemondásokkal jár, vagy ez vagy az. Mit is akarok?

2010-12-11 21:58:11

nem jól közelítitek meg a dolgot, motorozni csak motorral lehet, robogóval csak robogózni lehet és az nem ugyan az

2010-12-11 17:40:48

Azért a város/szerpentin/autópálya szentháromságon kívül van ám még más is.
Akinek fontos a kényelem, na az vesz ilyet. Mondom ezt úgy, hogy én sem vennék ilyet, sőt teljesen más a motorozásról alkotott nézetem, mint a Burgman célcsoportjáé.

2010-12-11 16:51:34

a cím nagyon jó és én is csak kérdezni tudom, hogy ki vesz ilyet és mire használja?
városba nem való, hiszen arra túl nagy, túl nehéz és túl erős. kanyarvadászatra szintén nem alkalmas a futómű, a súly és a kis kerekek miatt. autópályára szerintem az ötvenegykét lóerő kicsit kevés, de itt még el tudom képzelni.
szóval mire jó ez?

2010-12-10 20:44:31

ez a veszély nem fenyeget én ezért pénzt nem adnék az tuti. ennyi pénzért inkább vennék MOTORT

2010-12-10 12:51:52

Én évek után csak az ára miatt kényszerültem vissza a kisebb - 400-as - testvérére, de ha tehetném, mindig 650-es exe-m lenne.Aki egyszer szert tud rá tenni, pláne, ha szereti a kényelmet, nem igen akar már más motort !

2010-12-10 12:45:09

csak az árának a felét éri meg nekem.

2010-12-09 20:12:42

Na ez is olyan dolog ami kéne is de nem adnék érte pénzt...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés

SUZUKI AN 650 Burgman

údaje

Hengerűrtartalom: 638 cm3

Max. teljesítmény: 55 LE (40,5 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 62 Nm 5000 /min-nál

Gumi elöl: 120/70 - 15

Gumi hátul: 160/60 - 14

Tengelytáv: 1595 mm

Hossz: 2280 mm

Végsebeség: 160 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda XL700V Transalp Yamaha Vmax 2009- Suzuki DL650 V-Strom Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Kawasaki Ninja 250 R Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Honda VTX 1800 Yamaha XV535 Virago Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Suzuki GSR 600 Suzuki Intruder C 1800 R KTM 1190 RC8 R 2009 Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda VFR 800 2003- Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Yamaha SR125 1997- Suzuki GSX-R 600 K8 BMW R 1200 GS 2010 MV Agusta F4 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Suzuki B-King Yamaha XJ6 2009 Honda CBR600RR 2005-2006 BMW F800GS 2008 Honda VTR250 2009
És ezt olvasta már?Bezár