hirdetés
2008-08-23 , Írta: Paulovits Imre, Képek: Mike Tamás
Bookmark and Share

hirdetés

A neve nem mindennapi, ahogy motorozik, még kevésbé. Fazzi Amarilla gyorsan meghódította a Suzuki GSX-R Klub Kupát.



Fazzi Amarilla mindenkit meg tud lepni. És szinte mindenkit ugyanaz a séma szerint. Amikor először láttam a Pannonia-Ring depójában a Suzuki GSX-R Klub egyik edzésnapján, az összes ernyőslányt messze kipipálta kisugárzásával. Azt hittem, valamelyik versenyző csinos barátnője (ami részben igaz, de a valóságnak csak egy töredéke). Fél órával később ő is ott állt a rajtrácson. Miután jól kimotorozta magát, és a férfi mezőny nagy részét annak rendje módja szerint lehagyta, ismét ott volt a depóban, ez alkalommal a motorjával és a felszerelésével foglalkozott, és a legnagyobb természetességgel, és mélységes hozzáértéssel beszélt benzint a fiukkal.

Aztán amikor elkezdtem beszélgetni a 30-éves versenyzőnővel, végképp szertefoszlott a csinos benzintyúk képe. Egy nagyon kedves, értelmes, sikeres üzletasszony állt előttem, aki legrövidebb idő alatt nemcsak elismerést ért el a férfi versenyzők között, hanem jelenlétével egy egészen más szintre emelte az egész márkakupa sorozatot.



De Amarillában megvan a kellő spiritusz is sportja iránt. Harmadikként zárta a GSX-R Klub Kupa 600-as kategóriáját. Aztán a 200 mérföldes endurance futamon is helytállt párosban barátjával, Zács Zoltánnal. És ahogy fest, ez még csak a kezdet. Biztos még sok meglepetést fog a jövőben okozni a szerény fellépésű paradicsommadár.

Igen olasz a neved…

Igen, apai ágon a dédapám olasz volt.

Hamar a GSX-R Klub Kupa élmezőnyébe kerültél. Mióta versenyzel?

2003-ban a Pannonia–Ringen az egyik motoros lap szervezett nyílt napot, és versenyt. Ott indultam először. 2004-ben is volt pár amatőr verseny, ezeken is indultam. Az idei évben indított GSX-R Klub Kupában versenyeztem végig először egy teljes szezont.

És hogy kezdtél el motorozni?

A barátom már régebb óta motorozott, eleinte együtt mentünk, én mint utas. Idővel aztán már nem volt kényelmes a hátsó ülés. Megszereztem a motorjogsit, és vettünk egy ZXR 250-es Kawasakit. Így indult.

Hogy kerültél a Suzuki GSX-R Klub köreibe?

Pár év alatt a 250-esből 400-as, majd 600-as motor lett (GSX-R600), amit a Full-Gas-nál vásároltam. Akkoriban szerveződött a klub, hallottam, hogy milyen kedvezményekkel és lehetőségekkel jár a klubtagság, és úgy döntöttem, hogy csatlakozom.

Mit jelent neked a motorozás, és mit a versenyzés?

Kezdetben egy izgalmas hobby volt. Mára már ez a két dolog egyet jelent: andrenalinbomba.

Nagyon fittnek nézel ki, és a versenyek után sem úgy festesz, mint a ki kifáradt. Honnan az ilyen jó erőnlét?

Köszönöm, ezt bóknak veszem. „A látszat néha csal.” Mindig is sportoltam valamit, mostanában konditerembe járok edzeni.

Barátoddal, Zács Zoltánnal indultatok kettesben a hungaroringi 200 mérföldesen és nagyon jól helyt álltatok. Vannak további hasonló közös terveitek?

2005-től a barátom és én is lehetőséget kaptunk a Full-Gas Racing Team-től, Erdős Tamástól, hogy versenyzőként a csapat támogatásával részt vehessünk az év versenyein, köztük a 200 mérföldesen is. Ez nagyon nagy élmény volt, amin nem érhettünk volna el ilyen helyezést, ha nem lett volna mögöttünk a csapat valamint személyes segítőink: Varga Endre és Szakonyi András. Persze hogy vannak, további tervek, jövőre ugyanott, ugyanígy – talán kicsit előrébb végezve.

Úgy fest, hogy nemcsak befogadott, hanem nagyon el is fogadott téged a GSX-R Klub. Ez mindig így volt, vagy meg kellett érte küzdened?

Nem, nem kellett érte küzdenem. Bár eleinte furcsállották, hogy egy nő is motorozik közöttük, de mára már megszoktak.

Mivel foglalkozol a motorozáson kívül?

Vállalkozó vagyok, egy üzletet vezetek.

Te vagy a legjobb bizonyítéka annak, hogy egy nőies fiatal hölgy és a motorozás nagyon jól összeillenek. Mit tudsz javasolni a kezdő motoros lányoknak, és szerinted mit ne csináljanak?

Mostanában már sok, férfiasnak tartott technikai sportban érnek el jó eredményt női résztvevők. Ha valakinek tetszik a motorozás, akár mint sport, ne tartsák vissza mások előítéletei.

Álltál a dobogón a GSX-R Klub Kupa 600-as kategóriájában és a sorozatot is harmadikként zártad. Innen hogyan tovább?

Dobogós helyem sajnos csak egy volt; de mindegyik versenyen pontot szereztem, így zárhattam a szezont harmadikként. Nagyon örültem ennek az eredménynek, abszolút nem számítottam rá az elején. Szeretnék jövőre is sokat motorozni, gyorsulni, és aztán majd meglátjuk.

Mit szeretnél, ha lenne három kívánságod?

A mostani lottó ötös, az klassz lenne!




2009-12-01 12:02:32

Kézcsókom!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár