hirdetés
2009-12-22 , Írta: Égő Katalin, Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Teljesen különbözőek vagyunk, ami néha nagyon fárasztó. Amikor én a-t mondok, neki az a véleménye, hogy legyen inkább mégis b. Így van ez az ízlésünkkel is, ezért nem keveredtünk vitába a motorválasztáskor.

Kati magától ült a Suzuki Bandit 650SA-ra, én pedig örültem, mert nekem jutott a Kawasaki soros kéthengerese, az ER-6f. Amikor az első generáció „n”, vagyis csupasz változatát bemutatták, a magyar importőr Diósjenő környékén rendezett tesztmotorozást, és én végleg megvilágosodtam: a nagy teljesítmény nélkülözhető. A Kawasaki ER sorozata azóta szép karriert futott be. A teljes idomos f kivitel most a jellegtelenből izgalmassá vedlett át, így már nem csak a praktikuma és a jó ár/érték aránya szól mellette. De nézzük, mit tud felmutatni imázs terén a Bandit. Tán csak nem azt, hogy a Suzuki vele bebizonyította, hogy több ráncfelvarráson át képes újra és újra feltalálni a khm… visszafogott külsőt?

Motorok Suzuki GSF650S Bandit 2009
A Suzuki Bandit 650-es létére cseppet sem nevezhető kis motornak, viszont kényelmes, kétszemélyes motorozásra is alkalmas

Még hogy visszafogott? A kevesebb néha több. Unásig csépelt mondat, de mégis újra és újra elfogadjuk igazságát. Ráncfelvarrás ide vagy oda, a Suzuki ragaszkodik a Bandit-hagyományokhoz, ami bizony igen mélyen, az 1995-ben bemutatott GSF600-ban gyökeredzik, majd az 1200-asban teljesedett ki. A klasszikus levegő-olaj hűtésű soros négyhengeres blokkot ugyan már 4 éve eltemettük, és azóta már elfogadottá vált a kevésbé látványos vizes erőforrás. Az Angliából kiinduló Bandit-kultusz mára már lecsengett, a konkurencia sorra hozta ki a jóval fighteresebb modelleket, de a típus hívei még mindig megtalálják benne az ügyeletes rosszfiút.

Motorok Suzuki GSF650S Bandit 2009
A Suzuki Bandit galériájáért kattintson a képre!

A 2009-es modellév finomításai a marcona külsőt igyekeznek tovább erősíteni az idomos változat csapottabb orr-részével és az élesebb törésvonalú ülésidommal. Hogy ettől még mindig belevész a szériamotorok szürke masszájába? A Bandit-tulajdonosokat nem kell félteni, ez a motor szinte adja magát, hogy bárki saját képére változtassa, amihez az utángyártott kiegészítők piacán egészen egyszerűen mindent megkapunk.

Motorok Suzuki GSF650S Bandit 2009
A Bandit műszerfala kissé sablonos, ám meglehetősen informatív

Városban főnyeremény a kis kéthengeres. A Kawa mindent megtett, hogy a keskeny és magas motorelrendezés előnyeit maximálisan kihasználhassuk a szorult helyzetekben. Amikor minden fikarcnyi helyre beugorva menekülünk Budapest poklából, Kati néhányszor lemarad. A Banditnek nem csak nagyobb a tengelytávja, de a soros négyhengeres blokkot hordozó túragép minden irányban terebélyesebb is, ráadásul ott a gigantikus kipufogó a jobb oldalán. Azzal tényleg nem nehéz beragadni a Margit körúti kocsisorban. Szerencsére a fékekkel egyik motoron sincs gond, ami elengedhetetlen az egyre vadabb sprintek közben. A Kawasaki egyszerűen csak jól lassít és megfelelően adagolható, a Suzukitól pedig az ABS-es változatot kaptuk. Mese nincs, a Kawasaki nagyon eltalálta a forgalomban motorozás kritériumait, mert minél kevesebb a hely, annál többre értékeljük a hatos kompaktságát és a motor összeszedett viselkedését. Persze kárörömről szó sincs, nézzük, mit mond Kati egy rövid motorcsere után.

Motorok Kawasaki ER-6f 2009
Haragos élek és finom betétek kavalkádja. Az ER-6f a csábítás összes trükkjét beveti

Méreteit figyelembe véve mindenképpen az ER-6f lenne az én motorom. A már-már túlontúl keskeny motor alacsony üléséből mindkét talpam éri a földet. Emellett annyira könnyű, hogy semmilyen erőfeszítésembe sem kerül tologatása vagy lassú manőverezése. Igen, a Kawa tornászlányka méreteihez képest inkább egy súlylökő kötött izmaival rendelkezik a Suzuki, de hogy lemaradtam volna… Épp csak megálltam a piros lámpánál. A Suzuki méreteit pedig nem nehéz előnynek feltüntetni. Tágas ülésébe a magasabb termetű pilóta is kellemesen befészkeli magát, sőt az utas sem szorítja ki belőle a szuszt. A Banditon, Dani, te sem néznél ki úgy, mint egy összegubancolódott lábú pók, és mindezek ellenére nem kell félni sem tömegétől, sem ülésmagasságától.

Motorok Kawasaki ER-6f 2009
A Kawasaki ER-6f galériájáért kattintson a képre!

Mondom, így megy ez. Végre sikerül elhagynunk a legkritikusabb környéket, és az is kiderül, hogy az ER-6f milyen életvidáman kapaszkodik a felsőbb fordulatszámok felé. Kifulladás, zörgős, elbizonytalanító hang? Éppen ellenkezőleg, környezetvédelmi normák ide vagy oda, a blokk alatt megbúvó dobból nem nehéz előcsalni egy kis vérpezsdítő purrogást. Tudták, hogy a hangosabb motort egyszersmind erősebbnek is érezzük? A műszerfal tetején széles szegmenskijelzőt futnak be a folyadékkristályok, ahogy négyezertől hatig, majd nyolcig forgatom a gépet. A váltó első fokozata elég rövid a bravúros kilövésekhez, és a többi is jól követi egymást, idegesítő ugrások nélkül. Na jó, azért Kati és a Bandit is érezteti, hogy amint tisztul az út előttünk, eljön a többletteljesítmény ideje. A Suzukinak nyolcvanöt, a Kawának csak hetvenkét lóerő jutott. De mihez lehet ezzel kezdeni?



A Bandit éppúgy viselkedik, amilyen a vezetője vérmérséklete. Hidegen és melegen egyaránt egyenletes alapjáratával, alacsony fordulatról is használhatóan nyomatékos motorjával alkalmas nyugodt, kiegyensúlyozott közlekedésre. A brutális méretű, kérdésesen szép kipufogódob komoly zajszűrő hatásával jó partner ebben. Ahogy a lakott környezetet elhagyva a csábítóan szép útvonal lendületesebb gázkezelésre sarkall, a Banditból felszabadulnak rejtett tartalékai. 8000-es fordulatszám felett tartva sportosra vált az addig jámbor túramotor, amire rátesz egy lapáttal a röviden áttételezett váltó, amit immár kellemes zenei aláfestéssel kísér az említett kipufogó. A tempós haladásnak kedvez a méretes szélvédő is. 162 centis magasságommal szinte szélcsendben haladtam kissé előre dőlő, de teljesen természetes tartásban. A kormány állása klasszisokkal jobb, mint az ER-6f szinte teljesen beforduló szarvai, de saját ízlésemnek megfelelően valamivel egyenesebbre cserélném le a Banditét is. A fejidomhoz visszatérve nem lehet szó nélkül elmenni a két beépített tároló mellett. Nem új találmány, nem is nagy dolog, de annál hasznosabb. Ugyanitt, az idom mögött lapul a 2009-es modell egyik fontos újdonsága, a teljesen átdolgozott műszerfal. A króm karima és a karbonutánzat szegélymintázat tetszik, akinek tetszik, mindenesetre a mutatós fordulatszámmérő adatai jól értelmezhetőek, akárcsak a kilométeróra nagy számjegyei, és nem kell nélkülöznünk a sebességi fokozat kijelzőjét sem, ami az ER-6f-ről már nem mondható el.

Motorok Suzuki GSF650S Bandit 2009
Az belső idom mindkét oldalán tárolórekeszt találunk

Az ER-6f idomai nem csak sokkal dögösebbek lettek, de a nagyobb szélvédő állítólag hatékonyabban tereli el a menetszelet a vezetőről, mint a korábbi modellgeneráción. Nekem éppen a sisakomra áramlik a levegő, ami országúti tempónál még nem bántó, e fölött viszont meg kell feszítenem a nyakamat, vagy be kell bújnom a plexi mögé. Mindkét karom érdekesen áll. A Kawasaki keskeny kormánya furcsán kanyarodik a markolatoknál, ezzel is arra késztet, hogy fordítsam beljebb a könyökömet. Ebben igazat kell adnom Katinak, aki mellettem kényelmesen terpeszkedik a túrahajószerű Banditen, miközben a hegyek közé érünk.

Motorok Kawasaki ER-6f 2009
Ember legyen a talpán aki elsőre eligazodik a Kawa műszerfalán, de nyugalom, meg lehet szokni

És ekkor történik valami, amit talán jobb volna elfelejteni. Miközben Kati rezzenéstelen arccal suhan a feltűnésmentesség bajnokával, én elbizonytalanodom. Az ER-6f futóműve minden apró úthibát képes felnagyítani: a kitüremkedéseken csak szimplán pattog, ám ha az egyenetlenségek kanyarodás közben kerülnek a kerekek alá, a Kawasaki irányt téveszt és elkezd kitáncolni az ívről. Korrigálni persze nem nehéz, de még jobb volna, ha nem kéne.

Összegzés:

A Bandit igazán sokoldalú utcai motor, amely sokféle pilótát kiszolgál mérettől és temperamentumtól függetlenül, de kissé unalmas, ezért nem első látásra szerelem, inkább évek alatt beérő kapcsolat. A Kawasaki valóban karizmatikus és most rendkívül divatos gép, amely olcsó összetevőit is képes látványos formában tálalni. Kár, hogy a futómű nem tűri a rossz minőségű aszfaltot. És, hogy kinek van igaza? Aki ebben a kategóriában gondolkodik, tegyen próbát mindkettővel és megkapja a saját, személyre szabott válaszát.

Címkék:  suzuki , gsf , 650 , bandit , kawasaki , er-6 , f , 2009


2010-01-31 11:39:44

mindig az az elfogultság

2010-01-29 17:12:26

BANDIKAAAAA!!

2010-01-13 20:47:40

Hr.Geiger teljesen igazad van lassan minden márka lekoppintja a Yamahák szív alakú lámpáját ebből mi következik mindenki Yamaha akar lenni

2010-01-03 16:05:05

Én a Suzukit kérném, ahhoz jobban vonzódom valamiért. Talán a 4 henger, talán a sűrűbb kereskedőhálózat miatt.
A Kawasaki is mutatós, de nem kéne mindenáron a divatot követni ebben a kategóriában, lassan alig találni klasszikus kinézetű gépeket...

2009-12-31 14:16:52

Az ideális felállás!
Minden célra egy motor.
Viszont akkor értelmét vesztené az allrounder típus.

2009-12-28 15:51:01

Látom, mindenki nagyon a Kawát nyomatja. Szerintem is szép, de a hátsó ülése a Banditnak utasbarátibbnak tűnik, ami nálam lényeges. Ne vesszünk össze, tartsunk több motort. Egy sportmotort a száguldós szombatra, egy túramotort a hosszabb aszfaltos túrákra, egy sulibajárós nakedet és egy endurót ha elfogyna az út, nyugdíjas korunkra meg valami cruisert.

2009-12-23 23:51:40

Én döntés előtt kipróbálnám mindkettőt.

2009-12-23 18:42:43

nem szeresem a kawát, de arra szavazók

2009-12-22 22:02:20

Én meg mint vén kujon, a Katára!

2009-12-22 18:14:46

Én meg,stílusosan, a Kawára!

2009-12-22 17:26:11

Banditra szavazok.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki GSF650S Bandit 2009

Suzuki GSF650S Bandit

údaje

Hengerűrtartalom: 656 cm3

Max. teljesítmény: 85 LE (63 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 61,5 Nm 8900/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 160/60 - 17

Tengelytáv: 1470 mm

Végsebeség: 221 km/h

Suzuki
Kawasaki ER-6f 2009

Kawasaki ER-6f

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (53 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Végsebeség: 204 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár