hirdetés
2009-06-15 , Írta: Somorjai István
Bookmark and Share

hirdetés

Mindent el kell kezdeni valahol, a motorozást is. 16 évesen nem is ülhet 125-ösnél nagyobb motorra az ember, kezdőként amúgy sem érdemes. Ezeken büntetlenül sajátíthatják el a motorozás csínját-bínját a jövő nagy naked bike tulajdonosai.

Yamaha XJR1300, Honda CB1300 – sokan álmodoznak ilyen vagy ehhez hasonló csodás motorokról. Nem mindenki olyan szerencsés azonban, hogy valóban szert tegyen egy ilyen masinára, és fülig érő szájjal motorozzon vele, tudva, hogy olyan gépen csücsül, aminél nehezen találna szebbet-jobbat saját kategóriájában. Álmokra mindig szükségünk van, hiszen ezek visznek minket előbbre, de a beteljesülésre sokszor várni kell. Akinek anyagi vagy egyéb lehetőségei nem teszik lehetővé, hogy hasonló csúcsgépet birtokoljon, és csak egy kis 125-ös jut, az is visszakaphat valamennyit az „érzésből”, még ha az YBR és a CBF csak halvány árnyékai is példaképeiknek. Igazából a kis Honda – formavilágát tekintve – nem is a hatalmas CB kistestvére, hanem a 600-as és 1000-es modelleket felvonultató CBF sorozat tagja. Modernebb vonalai közelebb állnak a fiatalok szívéhez, mintha klasszikus külsőt kapott volna, márpedig a célközönség egyértelműen ők. A Keeway Speed nem tud ilyen nemes felmenőkkel dicsekedni, a kínai–magyar márka legnagyobb motorja egy 250 cm³-es cruiser, a Speed pedig a legnagyobb – és mindeddig egyetlen – naked bike-ja. Formaterve mégsem nevezhető teljesen eredetinek és önállónak, első pillantásra megtévesztésig hasonlít egyik jelen lévő ellenfelére.



Egyet fizet, kettőt kap
Erről szó sincsen, csupán arra próbálunk célozni, hogy a Keeway milyen szemtelenül olcsó. Ellenfeleit nagyon kellemetlen helyzetbe hozza ezzel, hiszen a kis Honda másfélszer kerül többe, a Yamaha áráért pedig két egész kínai motort lehet venni. És itt még nincs vége, a Speed apró kung fu ütéseket visz be ellenfeleinek távirányítós indítójával és riasztójával. Előbbi egyszerű és hasztalan, utóbbi viszont forintban is mérhető, értelmes extra, ami remekül ellensúlyozza az indulás előtti háromperces melegítési procedúrát.

Keeway Speed
Távirányítóval is indítható

Innentől kezdve az árverseny győztesének elég csupán közepes tulajdonságokat mutatnia, hogy a magyar piacon megállja a helyét a többiekkel szemben, és ezt meg is teszi. Ugyan ki merné számon kérni apró hiányosságait? Mint például a majdnem fél fordulatot megtenni képes gázkart. A teljes gázról amúgy is könnyű szívvel le lehet mondani. Alaposan felpörgetve a kis blokkocskából olyan mechanikai zörejek szűrődnek ki, amelyek hamar elveszik a tulajdonos kedvét a száguldástól. Marad tehát a laza, kényelmes tempó, aminél nem érheti szó a ház elejét. Ilyenkor a csillapítástól mentes, puha rugózás nem megy a stabilitás rovására, sőt a Keeway minden úthibán, kátyún, padkán vidáman megy keresztül anélkül, hogy komolyabb megrázkódtatás érné. Gyenge pont a váltó, ami nem elég, hogy pontatlanul és keményen dolgozik, még a kar kialakítása sem tökéletes, gondos állítgatás után is maximum elviselhető lesz, mint jó. A motor fénypontja kétségkívül a fék. Az erős hátsó tárcsafék remekül kiegészíti a szükséges mértékig hatékony, határozottan és rövid úton járó kar segítségével működő elsőt.

Keeway Speed műszerfal
A műszerfal meglehetősen informatív, fokozat visszajelző is van rajta

Előnyök:
Gyári riasztó
Gyári fokozatkijelző

Hátrányok:
Pocsék váltó
Zajos blokk

Népmotor
Megjelenése óta páratlan népszerűségnek örvend a Yamaha egyszerű, de igen sokoldalú motorja. Leggyakrabban futárok, ingázók vásárolnak ilyet, és a Magyar Postánál is áll pár száz darab évek óta szolgálatban. Elsőre a kis motor igazán semmivel nem tűnik ki látványosan a többiek közül, diszkrét megjelenése mögött azonban sokat bizonyított, megbízható technika rejlik. Nem csak városi legenda, mi magunk is láttunk már néhány napi használatban lévő YBR-t, amelynek motorja bizonyíthatóan legalább 100 000 km-t futott!


Az YBR magas pilótáknak is jó választás

Helykínálat terén a Yamaha nyújtja a legtöbbet, mivel az ülésen eléggé hátra lehet csúszni, a lábtartó viszont kissé előrébb van, ezért kevésbé kell behajlítani rajta a lábakat, magas pilótáknak kétségkívül a legjobb választás. Az ülés párnázása puhább, mint a másik két motoré, ezért az utazás hosszú távon is kényelmes marad. YBR-rel járni nap mint nap nem túlságosan megerőltető, hiszen jól működő kezelőszerveit és rendkívül finoman kapcsoló váltóját használni felüdülés testnek és léleknek egyaránt. Az első fék viszont némi csalódást kelt. Áttételezése miatt a kar finoman, jól adagolhatóan, de túlságosan hosszú úton működik, jelen példánynál ez különösen igaz, a kart egészen a gázmarkolatig be lehet húzni. Mentségére legyen mondva, hogy a fékhatással nincsen gond, kiválóan emészti fel a sebességet. A katalógusadatokat elnézve teljesítmény terén ez lenne a leggyengébb a csapatban, holott a valóságban csak a Honda gyorsabb nála, az is csak akkor, ha alaposan kiforgatjuk. Alacsony és közepes fordulaton tisztességes nyomatékkal bír a Yamaha, így a váltót sem kell sokat piszkálni.

Yamaha YBR125
Letisztult műszerfal

Előnyök:
Nyomatékos blokk
Finom váltó

Hátrányok:
Hosszú úton működő fékkar
Unalmas külső

Trendi Honda
Nahát, az embernek leesik az álla! Régen láttunk ennyire szép motorocskát. És a CBF125 nem csak messziről mutat jól, hanem közelről is. Kidolgozása a végletekig igényes és aprólékos, sehol nem találni rajta olcsónak ható részleteket vagy slendriánságokat. Beindítás után az élmény tovább fokozódik, hiszen a selymes járású, injektoros blokk nagyon szépen veszi a gázt, és kellő dinamikával mozgatja a kétkerekűt. Felszabadultan pörgő blokkjával ez a leggyorsabb, ehhez viszont a fordulatszámot végig a felső régióban kell tartani. Kár, hogy ebben – a fordulatszámmérő hiánya miatt – a fülünkre kell támaszkodnunk.

Honda CBF125

Az alacsony szélvédő létjogosultsága vitatható, hiszen a test jó részét nem mentesíti a menetszéltől, de a használható sebességtartomány jó részében valójában nincs is rá igazán szükség. Valószínűleg az egész fejidom a feltűnő megjelenést szolgálja, és amennyiben ez a teória igaz, akkor tökéletesen eleget tesz feladatának. Azok a nagymotorosok, akik sokszor figyelmen kívül hagyják kismotort vagy robogót vezető társaikat, gondolkodás nélkül intenek a szembe jövő CBF-esnek, ami mindennél jobban bizonyítja a gép komoly kisugárzását. És nem csak kívülről hat „valódi” motornak a Honda, hanem a vezetési élmény is különbözik a megszokott, 125-ös kismotorokétól. Míg a Keeway és a Yamaha kormánya túlságosan izgága lesz, ahogy nő a tempó, addig a CBF semmit nem veszít egyenesfutásából és célpontosságából, mindamellett, hogy fordulékonyság terén is verhetetlen. Pilótája valamivel sportosabb pozícióban foglal rajta helyet, és a futómű beállítása is feszesebb, mint a másik kettőé.

Honda CBF125
A kis CBF-re utaskapaszkodót is szereltek

Előnyök:
Erős, pörgős blokk
Első osztályú megjelenés

Hátrányok:
Fordulatszámmérő hiánya
Egyszerű első villa

Összegzés
A három motor közül egyértelműen az újdonság, a Honda CBF125 a jelenleg kapható legjobb naked bike. Ez a gyönyörű motor magasra teszi a mércét a többiek előtt, ha műszaki téren nem is, de divatos kinézetében és első osztályú kivitelezésében mindenképpen. A vásárlók kegyeiért vívott harcban a Keeway rendkívül alacsony árában, míg a Yamaha a megbízhatóság terén szerzett legendás hírnevében bízhat.



Konkurencia

Derbi MulhacénDerbi Mulhacén
A 659 cm³-es, nagy Mulhacén látványos formatervének sikerén felbuzdulva a spanyolok egy kistestvért is készítettek hasonló megjelenéssel. A motor érdekessége a – kategóriára nem jellemző – két vezérműtengelyes megoldás, aminek élénk pörgési kedv és 15 lóerő az eredménye.



Kymco PulsarKymco Pulsar
A dél-koreai gyártó nem kínál semmi különlegeset ebben a kategóriában, csupán egy megbízható, bár kissé régi vágású nakedet. A szerény képességeket sajnos nem tudják kellően szerény áron kínálni, így a hazai importőr sem hoz belőle az országba.




Romet K125Romet K125
A kínai alkatrészekből, de Lengyelországban összeszerelt motorokat olcsón, mégis megfelelő minőségben tudja előállítani a Romet cég. A gazdagon felszerelt K125 menetteljesítményekben ugyan elmarad márkásabb ellenfeleitől, cserébe jutányos áron hozzá lehet jutni.


Címkék:  összehasonlító teszt , honda , keeway , yamaha


2011-03-23 21:02:32

Ja meg különben az én keewayem amikor meghozták egy szem rozsda nem volt rajta!! 2 évig volt raktáron utánna került hozzám!!! A sprintek azok amelyek rozsdásodnak!! Keewayre nem nagyon jellemző! nem mondom azt h nem fordul elő de nagyon ritka!

2011-03-14 22:22:05

Nekem izé... Keeway speed 125 ösöm van! távirányitó és riasztó nélkül!! megvagyok vele elégedve!! nem valami csucsmotor de nem rosz kis járgány. én szeretem. az tény h 10 000 fordulatnál már kicsit zajos a blokk de el lehet viselni! a váltoval pedig abszolut nincs gondom!!
sőtt szerintem elég jó!! ami meg a féket illeti nagyon jók!! Eddig nem volt vele problémám!!

2010-01-12 22:08:21

Nekem is YBR 250-em van, csak jót tudok róla mondani, a 125re is igaz biztos minden csak kicsiben Távirányító? Hülyeség....

2009-08-08 21:42:04

Ez a távirányítós indítási lehetőség szerintem felesleges dolog. Vagy csak én vagyok maradi.

2009-06-27 09:02:20

Nekem YBR-250-esem van. Gondolom a 125-ös legalább olyan jó kissebb méretben. Hondákról rosszat sose hallottam. De a Keeway féle Kínai gyanúsan olcsó csodákat mindig szkeptikusan figyelem. Ciki, ha a sosem használt szalon motor rozsdásodik...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha YBR125 2009

Yamaha YBR125

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 10 LE (7,4 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 9,6 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 245 mm-es szimpla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 2.75-18

Gumi hátul: 90/90-17

Tengelytáv: 1290 mm

Végsebeség: 115 km/h

Yamaha
Keeway Speed 125

Keeway Speed 125

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 10,2 LE (7,5 KW) 8250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 9,3 Nm 7500/min-nál

Gumi elöl: 2.75-18

Gumi hátul: 3.25-18

Tengelytáv: 1320 mm

Végsebeség: 110 km/h

Keeway
Honda CBF125 2009

Honda CBF125

údaje

Hengerűrtartalom: 124.7 cm3

Max. teljesítmény: 11 LE (8 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 11.2 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 240 mm-es fix szimpla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 80/100

Gumi hátul: 100/90

Tengelytáv: 1270 mm

Hossz: 1 955 mm

Végsebeség: 114 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár