hirdetés
2009-07-28 , Írta: Nyéki József, Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Július utolsó hétvégéjén második alkalommal hívtuk olvasóinkat egész napos közös tesztre. A szerkesztőség ezúttal a Yamaha új modellpárosát az XJ6-ot és az XJ6 Diversiont vagyis a Yamaha új, hatszáz köbcentis naked bike-jait ajánlotta a sorsolás útján kiválasztott jelentkezők figyelmébe, illetve a Mátra legszebb kanyarjait, bár azokat mindhárman jól ismerték már.

A jelöltek közt volt fiatal és középkorú, sportos és nyugodt vezető, sőt akadt olyan is aki rengeteg tapasztalatot szerzett már saját FZ6 Fazerével, így érvekből és ellenérvekből nem volt hiány az új típusokkal kapcsolatban. A társaság tagjai a fordulatokban és fordulókban bővelkedő nap végén munkához látott, hiszen a tesztelő élete –legyen az illető akár olvasó- nem csupán az élmények gyűjtéséből, hanem azok közzétételéből is áll.

Élményeit Nyéki József meséli el:
A szerkesztőség előtt felsorakozott 6 motor jól mutatott, bár a Guzzi-t kicsit hiányoltam közülük. Rövid papírmunka és eligazítás után nekivágtunk a városnak, Lánchíd, Hősök tere, M3 útvonalon. Elsőre a Diversion jutott nekem és nagyon jól éreztem magam a nyergében, jól húzott, szépen ment. Azonban azt el kell mondanom, hogy a motor és a kipufogó hője számomra kicsit zavaró volt. Folyamatosan jött a forróság a lábamra minden megállásnál, de menet közben azért javult a helyzet. A szélvédelme rendben van, a plexi teszi a dolgát. Az M3 egyik pihenőjében cseréltünk, ekkor a burkolatlan XJ6 került hozzám. Lényegében ugyan az a tapasztalat, talán kevesebb hőt tolt a lábamra. Ami mindkettőnél számomra érdekes volt, az a hangjuk, illetve a hangjuk hiánya. Villanymotor módjára veszi a gázadást, tol minden fordulaton, de sajnos a hangja is villanymotorhoz méltó (talán a mostani kibocsátási és hangszabályok miatt lehet ilyen).



Közjáték. Letérve az autópályáról a korábban két ember által (köztük én ) nagy nehezen lecsukott doboz felnyílt a Diversion csomagtartóján és elhagytunk pár dolgot a minősíthetetlen felületű úton. Keresgélés, megtalálás, hálás köszönet a szemüvegtokom megtalálásáért!

Parádon, a hegyi pálya alsó parkolójában cuccoltunk le ismét, megkezdődött a fotózás. Az alsó kanyarban járkáltunk fel-le meg sem tudom mondani hányszor, de mint megtudtuk, ez is a tesztelők és újságírók dolga, nem csak a motorozgatás. Innen elmentünk Sirokra, ezt az Intruder nyergében sikerült teljesítenem. Nagy tepsi vas, megy mintha kötelező lenne, kényelmes, mondjuk kellett pár kanyar, míg megszoktam a kanyargást vele.
A tesztelők szorgosan értékelik a motorokat
Beugrottunk Egerbaktán a félig-meddig lezárt bányatóhoz, pancsiztunk, majd gyerünk tovább. Parádfürdőn fényképezés, videó készítés, pihengetés. Ekkor következett egy érdekes rész, menet közben videó készítés. A két Yamahával kerülgettük az Intrudert, hogy menet közbeni felvételek is legyenek. A másik érdekesség, hogy a már említett parádi alsó kanyart megcsináltuk párszor, szorosan egymás mellett is a fotózás kedvéért.

Innen már hazafelé vettük az irányt, ekkor kaptam meg a kis VTR-t, ami kellemes csalódás volt. Ugyan pörgetni kell, de ha megvan a fordulat, akkor nagyon szépen kapkodja a lábát. Kicsit ugyan kicsi volt nekem, de kanyarogni és haladni is lehetett vele szépen. Az autópályán a 140-et könnyedén eléri és tudja is tartani, a tükröket lehetett volna kicsit előrébb helyezni valami módon a kormányhoz képest.

Amik lejöttek nekem erről a napról:
- nagyon jól éreztem magam, kellemes társaság jött össze
- sokféle motorról kaptam rövid időn belül képet és még kíváncsiak is voltak a véleményemre
- ha egy mód van rá, soha nem lesz fejidom nélküli motorom, kövezzetek meg, de nekem kell szélvédelem
- ha véletlenül legközelebb is jönne egy ilyen lehetőség, akkor habozás nélkül mennék ismét

Hogy miként teljesítettek a motorok és a Motorrevü olvasók, az kiderül lapunk következő, 2009/9. számában.

Ön részt venne egy hasonló olvasói teszten?


Címkék:  olvasói teszt


2009-11-26 11:37:02

És akkor is csak egy márkából leszel kigyúrva! Jó gondolat ez és jó, hogy folytatódik!

2009-07-31 17:35:07

Csak gratulálni tudok a Motorrevünek ! Bátor lépés volt ez az olvasói teszt, de úgy tűnik bevált. Remélem folyt.köv.

2009-07-30 12:38:14

Ki szavazott nem-el??? Nooormális?:D Örülne, hogy van ilyen lehetőség! Nem igazán lehet motorokat tesztelni sehol, kivéve ha haverod a kereskedő...

2009-07-29 16:06:41

Csak egy kis kiegészítés, hogy nekem teljesen szűz volt a terep, nem jártam erre eddig. :D De ezek szerint ezt jól palástoltam! :D

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha XT 660 Z Ténéré

Yamaha XT 660 Z Ténéré

údaje

Hengerűrtartalom: 660 cm3

Max. teljesítmény: 48,4 LE (35,3 KW) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 57,5 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, 1 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1505 mm

Hossz: 2246 mm

Végsebeség: 175 km/h

Yamaha
Yamaha XJ6 Diversion 2009

Yamaha XJ6 Diversion

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1440 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 217 km/h

Yamaha
Yamaha XJ6 2009

Yamaha XJ6

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 298 mm mm-es dupla tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 245 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1440 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 210 km/h

Yamaha
Suzuki Intruder M1500 2009

Suzuki Intruder M1500

údaje

Hengerűrtartalom: 1462 cm3

Max. teljesítmény: 80 LE (59 KW) 4800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 125,5 Nm 2700/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 18

Gumi hátul: 200/50 ZR 17

Tengelytáv: 1690 mm

Hossz: 2410 mm

Végsebeség: 182 km/h

Suzuki
Honda XL700V Transalp

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Honda VTR250 2009

Honda VTR250

údaje

Hengerűrtartalom: 250 cm3

Max. teljesítmény: 30 LE (22 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8500/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 - 17

Gumi hátul: 140/70-17

Tengelytáv: 1405 mm

Hossz: 2070 mm

Végsebeség: 148 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár