hirdetés
2011-01-20 , Írta: Andreas Bildl, Képek: Ducati
Bookmark and Share

hirdetés

A Ducati kinyitotta kincsesládikáját és nemes hozzávalók egész sorával aggatta tele a 1198 S-t, amely így mostantól 1198 SP névre hallgat.

Rivazza, Acque Minerali, Tosa, Tamburello és természetesen a Variante Alta, továbbá a Variante Bassa. Hangzatos és nagy múltú nevek valóságos áradata, tömény versenytörténelem az, ahogy a kanyarokat hívják az imolai versenypályán. Aligha találhatott volna megfelelőbb helyet a Ducati az új 1198 SP bemutatására, hiszen Carlos Checa itt, az Autodromo Enzo e Dino Ferrari aszfaltján, a gyár kapujától alig ötven kilométerre mindkét versenyt megnyerte a superbike-vb futamán.

Motorok Ducati 1198 SP 2011
A Ducati 1198 SP-ről további képek a galériában

Mostantól az SP változat viszi tovább a 1198 S-től átvett stafétabotot, méghozzá csúszókuplunggal, váltóautomatával és Öhlins TTX rugóstaggal megspékelve. Nagyobb méretű alumíniumtanknak adta át rajta a helyét a korábbi műanyag tartály, így egy kilogrammal könnyebb, mint elődje, hajszálpontosan annyit nyom, mint a 848 Evo. A kipörgésgátló és a Ducati Data Analyzer sem maradt ki a felszereltségéből. Mindezek ellenére csak minimálisan drágább, mint az S modell volt.

Motorok Ducati 1198 SP 2011
TTX-rugóstag: a legújabb Öhlins-technika

Még ha apait-anyait belead is ma az októberi nap, kora reggel még árnyékba burkolóznak a pálya egyes részei. Néhány kanyarban nedves az aszfalt, elkél tehát az elővigyázatosság. Annál is inkább, mivel a rendelkezésre álló nem egészen tizenöt perc alatt még be is kell melegedniük a külön erre az alkalomra felhúzott új, zsírosan csillogó Pirelli Supercorsa SC versenygumiknak. Nehogy már az elején odaverje magát a szép piros bestia!

Motorok Ducati 1198 SP 2011
A korábbi 15,5 literes műanyag helyett immár 18 literes alumíniumtankkal
készül a 1198-as

A harmadik kör után aztán jöhet az „ereszd el a hajam” rész. Ezúttal is kolosszálisan jó „gyújtogatónak” bizonyul a változatlanul átültetett 1198-as motor. Kettesben nagy erővel lövi ki az SP-t a szűk sikánokból vagy éppenséggel az Acque Mineraliból, méghozzá olyan hevesen, hogy egykerekezve indul meg az emelkedőn a motor. Annak tetején már várja a Variante Alta, a két hiperkeskeny sikán közül a magasabban fekvő. Jó nagyot kell fékeznie a pilótának. A csúszókuplung kifogástalanul teszi a dolgát, és bár erős kezet igényel, még brutális lassulási manőverek alkalmával sem engedi rakoncátlankodni a fart.

Motorok Ducati 1198 SP 2011

A sikán után nyújtott jobbos kanyar következik, le a Piratellához, itt végig kell skálázni a fokozatokon. A boxutcában, kis fordulaton még meglepően hosszú időre szakította meg a gyújtást a váltóautomata, most viszont, versenysebességnél szépen egymás után szortírozza az áttételeket a vonóerő megszakadása nélkül.

Motorok Ducati 1198 SP 2011
Versenytempónál villámgyors kapcsolást szavatol a váltóautomata

Az első próba alkalmával nem bizonyult tökéletesnek az új Ducati futóműve. Elöl puhára, hátul keményre volt beállítva, ami gyors kanyarvételkor nyugtalanná tette a motor viselkedését. Nem volt lehetőségünk változtatni rajta, így aztán majd az első részletes teszt fogja tisztázni, milyen adottságokkal rendelkezik is valójában.

Címkék:  ducati , 1198 , 1198 sp


2011-02-03 20:50:30

erekcióm van az ilyen motortól...

2011-01-29 13:50:01

Szép ám, bizony!!!

2011-01-20 19:44:23

ha én gazdag lennék hej.......

http://www.youtube.com/watch?v=hKJ7R38GLy8

2011-01-20 12:22:24

Azt hiszem, megdobbant a szívem. És egyre csak kalapál,kalapál. Gyönyörű ez a motor.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati 1198 SP

údaje

Hengerűrtartalom: 1198,4 cm3

Max. teljesítmény: 170 LE (125 KW) 9750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 131 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 330 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1430 mm

Hossz: 2100 mm

Végsebeség: 287 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár