hirdetés
2008-11-19 , Írta: Égő Katalin, Képek: Paulovits Imre
Bookmark and Share

hirdetés

Az új motornak illata van, ahogy a szerelési segédanyagok párolgása vegyül a műbőr huzat és gumi markolatok petrolkémiai szagával. Ilyen remek alkalomnak voltunk részese ismét, újabb tartósteszt motort fogtunk munkára: a Moto Guzzi V7 Classic-ot.



    Az olasz motoroknak lelke van. A V7 Classic meg egyenesen lelkizős típus. A hideg motor indításánál egy kis kérlelésre szükség van. Bár injektoros, azért meghagyták még a bal kormányszarvon a szívatókart, aminek használatát igényli is a gép. Indítózás közben kézzel tartanunk kell a szélső pozícióban, különben magától visszavándorol. Melegen persze ilyen probléma nincs, nagyon kellemes duruzsolással indul be a V2-es. Ha fülelünk, megfejthetjük, hogy a hang forrása nem a két csodaszép, szivar formájú krómozott végdob, hanem a blokk alatt található közösítő, ahol a két hengerből érkező rozsdamentes cső találkozik. Hát igen, ez is egy, az Euro3 szabályozás miatt kiagyalt praktika, de az élményt mit sem csorbítja. A lelkizésnek még nincs vége, a hideg motor indítását követően az egyes fokozat bevételét is csak finom rábeszélés, vagy durva beletaposás után hajlandó végrehajtani. Ezt fogjuk arra, hogy a motor nagyon új, szükség van a kapcsolószerkezet bekopásához néhány kilométerre. Bemelegedés után már noszogatás nélkül kapcsol, bár elég hosszú úton. Ez azonban tökéletesen passzol a motort körüllengő klasszikus fílingbe. A széles, lapos ülés a hatvanas éveket idézi, mégis kényelmesen ülök rajta, hála a kissé előre szerelt lábtartóknak. A tank mélyedésében otthonosan elhelyezkedtek a térdeim, a széles kormánnyal pedig kellemesen – és meglepően pontosan - terelgethető a Guzzi. Kapkodás kizárt. A V7 Classicon nyugalom van, és egyfajta felsőbb rendű érzés, a motorozás öröme. A 744 köbcentis, 90 fokos, kéthengeres, léghűtéses V-motor - melynek hengerei a klasszikus Guzzi hagyományoknak megfelelően a tank alól kétoldalt kandikálnak ki - nem egy duhaj vadállat, de nem is vágyom rajta versenybe szállni senkivel. Inkább élvezem, ahogy mindenki megcsodálja a retro motorépítés egyik legszebb darabját. A 60-as évek klasszikus formái köszönnek vissza a tank vonalán, a kerek lámpán, az oldaldekliken, a stílusnak megfelelően keskeny, küllős kerekeken és a sárhányókon. Ezt még dominánsabbá teszi a temérdek krómozott felület és a gyöngyház fehér fényezésen végigfutó piros díszcsík. A felületes szemlélő nem is gondolná, hogy mindez csak műanyag, ami nélkül viszont elképzelhetetlen lenne a 17 literes tankot teletöltve is csupán 198 kilogrammos tömeg.


Összegzés: Motorja kis teljesítménye ellenére elég lendületes a városi forgalomban és az országúton is. Kis méreteinél fogva könnyen irányítható, nem okoz gondot a kezdő-újra kezdő motorosoknak sem, miközben a hangja egyszerűen fenséges.



2010-02-15 13:18:37

Ez annyira retro, hogy rohambiliben szabad csak vezetni, nagy keretes bőrszíjjas szemüvegben. :-)

2009-12-01 10:14:29

Hidegben kifejezetten jól jöhet a "térdfűtés", csak ahogy az újságban olvasom, mindig van valami "kicsi" baja. De lehet, hogy csak igényli, hogy ennyit foglalkozzanak vele. . . . .

2009-11-25 15:36:43

Áh, nagyon szép ez a MotorGuszti...de mé mindig nem ültem ilyenen, addig meg így ránézésre nemtudonám hová tenni a lábam...pedig biztos elférnék rajta

2009-09-17 21:16:00

Szerintem egy nagyon szép, olyan igazi motor formájú motor. Így jó, így szép, ahogy van.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Hengerűrtartalom: 744 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (36 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 3600/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90–18

Gumi hátul: 130/80-17

Tengelytáv: 1449 mm

Végsebeség: 174 km/h

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár