hirdetés
2017-05-14 , Írta: Stefan Glück, Képek: Jacek Bilski
Bookmark and Share

hirdetés

Nem tudni pontosan, szerette-e Freddy Mercury a motorkerékpárokat, az viszont biztos, hogy tökéletesen ráillik a cikkünkben szereplő két baggerre az a dal, amit a vastag csípőjű lányokról énekelt.

A divat mindennél jobban meghatározza a női ruhák világát. Hol a rövid, hol a hosszú fazon örvend népszerűségnek, máskor meg a szűk vagy éppenséggel a bő szabásért vannak oda a gyengébbik nem képviselői. A motorkerékpárok világában is hasonló a helyzet, igaz, itt lényegesen tovább tartanak az egyes divathullámok.

 

Motorok Tesztek galériája Moto Guzzi MGX-21/Harley-Davidson Street Glide
Kattintson a képre a galériához!


A Harley–Davidson kínálata hűen tükrözi a trendek változását. Egyaránt megtalálhatók benne az easy rider stílusú, letisztult chopperek és a vaskos első kerekű bobberek. Újabban pedig már a baggereknek áll a zászló (nevüket a kofferekről, a bagekről kapták). A crusierek többi képviselőjéhez hasonlóan ezek is megérkeztek hozzánk a tengerentúlról. Még a BMW is kifejlesztett egy megfelelő típust a K 1600 B képében.

 

A baggerek nem tévesztendők össze mondjuk egy csomagtáskákkal ellátott, barokkos külsejű, hatalmas Electra Glide-dal. Mindig felfedezhetők rajtuk jellegzetesen chopperes részletek is, külsejük ezért egyszerre dinamikus és rosszfiús. Színük – mint tesztmotorjainké – többnyire fekete, és ami még jellemzi őket, az az áramvonalas orridom, az alacsony plexi, a nagy átmérőjű, keskeny első kerék, valamint az, hogy hátrafelé lejtenek.

 

Motorok Tesztek galériája Moto Guzzi MGX-21/Harley-Davidson Street Glide

 

A Harley Street Gilde-on pontosan 69,5 centiméter magasan ül az ember, és messze előre kell nyúlnia a kormányért. Elöl elképesztő mennyiségű analóg műszer kapott helyet rajta, és hogy ne érje szó a ház elejét, egy 6,5 colos érintőképernyő is. A navigáció mellett a hifi üzeneteit is ez jeleníti meg.

 

A Moto Guzzi 76 cm-es ülésmagassága jócskán felülmúlja az amerikai óriásét, a kormány itt is tisztes távolságban van a motorostól. A műszerfalat két kerek műszer foglalja el. Mindkettő belsejében digitális mező szolgál a különféle információk megjelenítésére, a szélükön azonban analóg módon mutatják a sebességet és a fordulatszámot. A bal oldali LCD-n az infotainment, a jobb oldalin a fedélzeti számítógép kommunikál a járművet irányító személlyel. Sajnos mindkettő erősen tükröződik, ezért nehéz leolvasni őket.

 

Mivel mindkét bagger többet nyom 360 kilónál, meglehetős erőkifejtést igényelnek bedöntéskor és parkoláskor. Ha viszont egyszer mozgásba lendültek, nem tűnnek olyan nehéznek, mint amilyenek valójában.

 

Motorok Tesztek galériája Moto Guzzi MGX-21/Harley-Davidson Street Glide

 

Nem tudtuk egyértelműen megállapítani, a kormányra nehezedő nagyobb súly vagy a baggeres mércével mérve meglehetősen kicsi, 19 col átmérőjű első kerék számlájára írandó-e az amerikai útsikló rokonáénál lomhább viselkedése és az irányításához szükséges nagyobb erőkifejtés. Szerencsére azonban egyik sem volt olyan mértékű, hogy komolyan zavarta volna a használatát.

 

A Moto Guzzi MGX-21 esetében, ahogy a neve is mutatja, 21 colos kerék forog a teleszkópvilla szárai között. Annak ellenére, hogy nagyon jól néz ki a minden oldalt mélyre lehúzott sárvédővel és karbon felnibetéttel, a nagy kerék egyáltalán nem tesz jót a menettulajdonságoknak. Ellentétben a műszaki alapul szolgáló Audace-szal, amely fölényesen megnyerte az összehasonlító tesztet a Triumph Thunderbirddel és a Victory Hammer S-szel szemben, nagyon szeszélyes viselkedéssel ruházza fel az olasz modellt.

 

Motorok Tesztek galériája Moto Guzzi MGX-21/Harley-Davidson Street Glide

 

Már parkoláskor is zavaró a kemény hangolású kormánylengés-csillapító, ha pedig lépésben halad a Guzzi, folyamatosan imbolyog miatta. Ráadásul 150 km/h fölött sem tudja érdemben ellátni a feladatát, ezért külön örül az ember, hogy 180-nál leszabályoz a motorelektronika. Próbaképp kiiktattuk, hátha javul a helyzet, de tévedtünk, inkább rosszabb lett.

 

Legalább a piros féknyergekkel büszkélkedő első fék nagyon hatásosan végzi a feladatát, és a hosszában beépített, léghűtéses V2-es is kiváló örömforrás. Utóbbi a Guzzira jellemző egyenetlenséget mutatja alapjáraton, utána azonban nagyon szépen kisimul a működése. A váltó javarészt hangtalanul, kellően pontosan kapcsol.

 

Címkék:  mgx-21 , harley-davidson , street glide , moto guzzi , bagger




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Yamaha TDM850 1996- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár