hirdetés
2017-03-09 , Írta: Jens Möller-Töllner, Képek: Moto Guzzi
Bookmark and Share

hirdetés

Időnként Batmannek is szabadságra kell mennie. De vajon emiatt le kellene hogy mondjon stílusos denevérdizájnjáról? Nem, éppen ezért minden bizonnyal az új Moto Guzzi MGX-21-et választaná. Vajon az első európai bagger nem csak a szuperhősök számára tartogat hangulatos kirándulásokat?

Gotham Cityben nyugodt a helyzet, minden gonosztevő a hűvösön ül. A város szuperhősei számára ez azt jelenti, szabadságra mehetnek. Már csak a megfelelő jármű hiányzik, egy szórakozásra termett Batmobil. A Moto Guzzi pont egy ilyet készített. Az olasz márka 95. születésnapjára a Comói-tó melletti szent csarnokokban egy olyan új motorkerékpár született, amely a Guzzi összes eddigi, chopper vagy cruiser kategóriában megjelent modelljét lepipálja. Fölöttük immár Gotham áthatolhatatlan ködfelhője ül, míg az MGX-21 szikrázó napsütésben pompázik.

 

Motorok Tesztek galériája Moto Guzzi MGX-21 (2016)
21 colos az első kerék, csavarozott karbonburkolatba öltöztetve - galéria



Szükség is van a világosságra ahhoz, hogy egyáltalán felismerjük az új Guzzit. Az alapszíne fekete. Ezt karbon alkatrészek egészítik ki: ebből az anyagból készült az első sárvédő és az első kerék takarólemeze, de megtaláljuk a tankon, a koffereken és az erőforráson is. Csak a piros szelepfedelek tűnnek ki a fekete tömegből. Rögtön felmerül a kérdés: mit keres karbon egy ilyen motoron? Nem véletlen, hiszen az MGX-21 (Moto Guzzi eXperimental, a 21 a márka alapításának évét jelzi) más akar lenni, mint a többiek, ez egy bagger. Egy olyan motor, amely elöl magas, hátul lapossá válik. Gotham körül, tehát az Egyesült Államokban most éppen ez a legdivatosabb stílus a cruiserek között. A népszerű Californiát ebbe az irányba módosítani túl egyszerű lett volna. A Guzzinál ennél többet akartak, valami egyedülállót szerettek volna létrehozni. Az MGX-21-et ezért nemcsak a számos karbonfelület díszíti, amelyek valamivel enyhítik a teletankolva 350 kilogrammos motor tömegét, de egy 21 colos első kerék is. Így a motor eleje gyakorlatilag magától is felemelkedik. Azért, hogy egyáltalán szabadon mozoghasson, az MGX-21 kormányszöge nagyon lapos. 58 fokkal nem sűrűn találkozunk, ugyanez érvényes a maga 187 milliméterével meglehetősen hosszú utánfutásra is. Na meg az 1,7 méteres tengelytáv is magáért beszél. Ezek láttán elakad a szava mindenkinek, aki nem olyan erős, mint Batman. Egyáltalán meg tudja ezt mozdítani egy átlagos motoros? Próbáljuk ki. Az MGX-21 még az oldaltámaszán nyugszik. Emeljük csak fel róla. Alaposan nekirugaszkodom. Három és fél mázsájának minden egyes kilo­grammja tiltakozik a helyzetváltoztatás ellen. Na, jól kezdődik. A jókora, 1400-as V motor hangosan, de visszafogottan bluggyog a vázcsövek között, lazaságot sugároz, bátorít. Menni fog. A rövid váltóutaknak köszönhetően az egyes szinte magától bekattan. A ride-by-wire segítségével a motor még a három rendelkezésre álló menetprogram közül a legspontánabban is terhelésváltások nélkül, simán veszi a gázt. Lépésben érünk az első kanyarhoz. Már megint gond van: az MGX-21 nem igazán akar ráfordulni az ívre. A ludas a dologban a kormánylengés-csillapító. Ezt menetirányban szerelték fel, a vázat és az alsó villahidat köti össze. A rövid erőkar miatt a csillapítóerő lassú tempónál és nagy kormányelfordulásnál egyszerűen hatalmas. A Guzzi szerint viszont másképp nem lehetne megoldani azt, hogy a nagy, 21 colos első kerékkel is megbízható menettulajdonságokat lehessen elérni. Viszont ha ez így marad, akkor hosszú távon valószínűleg Batman marad az egyetlen vevője az MGX-21-nek.

 

Címkék:  bagger , moto guzzi , mgx-21




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár