hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Mint a nagyok Megjelenésében és stílusában ügyesen utánozza a nagyokat a Yamaha új kölyök sportgépe az YZF-R125.

Teljesítménye kamaszos, kezelhetősége egyenesen gyerekjáték, így kockázatok helyett csak élvezettel szolgál ifjú közönsége számára. 

Yamaha YZF-R125
A Yamaha új mini sportmotorja a nagyokra akar hasonlítani, de ez csak látványban sikerül.

A Yamaha elsőszámú célja kétségkívül sikerült: az YZF-R125-öst könnyű összetéveszteni az R6-ossal.
De csak amíg nem ülünk rá. Mert bár mindössze 25 milliméterrel rövidebb a tengelytáv és az arányok is a nagytestvért idézik, a gyakorlat azért egészen más, ezzel együtt kell élnie a mai százhuszonötös motorok tulajdonosainak. A premier helyszínén, Valenciában a többi pilóta feladott egy előzést, amikor a visszapillantó tükörben megláttak egy utcaseprő autót. 120 km/h volt a csúcs, amit a pohárnyi lökettérfogatú motorból ki tudtam préselni, bár az igazat megvallva nem tartozom szorosan a kis Yamaha célközönségéhez. 190 centiméteres magasságom mellett, több mint 90 kilót nyomok, ezek nem kamasz méretek.

Yamaha YZF-R125

Az ülés kialakítása még egy magafajta nagytermetű embernek is megfelel, ezért is olyan könnyű összetéveszteni az új R125-öst a nagy R6-ossal. Csak egy gond akad: hosszúak a karjaim, és így a csuklómon lógtam. Felegyenesedve a visszapillantó tükörben legfeljebb az eget látni, pedig ennyi erő birtokában szükség van a hátrapillantásra. 

Yamaha YZF-R125A nyolcadliteres mini rakéta a városban igazi nagylegény, ott a fordulékonyság a fegyvere, a gyorsulás is rendben van és lámpától lámpáig egészen máshogy hangzik a 9000/min-nél leadott 11 kW-os teljesítmény és a 12,24 Nm, 8000/min-nél. A Yamaha történetének első olyan százhuszonötöse dolgozik a legkisebb YZF-ben amely négyütemű, de vízhűtéses és felül fekvő vezérműtengelye négy szelepet mozgat. A csöpp hajtómű hosszú lökete javít a forgatónyomatékon. 

A nagyméretű airbox-szal ellátott Mikuni befecskendezés és két szívószelep dolga az optimális keverék előállítása, vagyis a kategória legkorszerűbb konstrukciójáról beszélhetünk, amely természetesen teljesíti az Euro-3 követelményeit.
A motor járása kifogástalan - mohón pörög fel, és gázvételi reakciói is kiválóak. Szereti a nagy fordulatszámot, ott kel igazán életre és ez megy a tízezres értekig. A vibrációkat szinte a teljes fordulatszám-tartományban sikerült kiküszöbölni. Nem ilyen jó a helyzet viszont az hatfokozatú váltóval - bár pontosan működik, de az egyes sebességfokozatok keményen, hangosan kattannak be.

A futómű hangolása inkább feszes, ami a motorozás kényelmének sem tett rosszat.
A villa hangolása viszont nem bizalomgerjesztő, a Pirelli Sport Demon gumi nem ad elég visszajelzést az első kerékről.

Szokatlan megoldás, hogy a Deltabox váz acélból készült, a lengővilla pedig alumíniumból, de a tömegközpontosítás ezt kívánta.A kipufogó gyűjtődobját, az R6-hoz hasonlóan szorosan az erőforrás mögé helyezték, így javítva tovább a súlyelosztást. Kár, hogy a hanghatást nem sikerült ilyen jól adaptálni.

 Yamaha YZF-R125 Yamaha YZF-R125
Ugye ismerős? A kipufogódob olyan akár az YZF-R6-é, a műszerfal pedig tipikus sportmotoros egység.

A fékeknek nincs gondjuk a 126,5 kilogrammos száraz tömeggel. Az első tárcsafék átmérője 292 mm, és kétdugattyús féknyereg lassítja - egész jó párost alkotnak. Működtetésükhöz nem szükséges túl nagy erőkifejtés, és igazán jól adagolhatóak. Hátul valamivel rosszabb a helyzet - sem az adagolhatóság, sem a fékhatás nem éri el az első fék színvonalát.

Yamaha YZF-R125
A színválaszték

Az új YZF-R125-öt Európában tervezték, és itt is készül.
Megjelenésén olasz befolyás érezhető, vagyis csodásan néz ki. Az R széria nagyobb tagjait idéző idomok, a LED-es hátsólámpa és a műszerfal közepén trónoló fehér számlapos fordulatszám-mérő felelősek azért, hogy az ifjú motoros a kezelhető teljesítmény birtokában is úgy érezhesse jó úton jár afelé, hogy igazi sportmotorossá váljon.

Címkék:  yamaha , yzf-r125


2010-05-13 15:57:58

Nekem is nagyon tetszik, még gondolkodtam is rajta először, de aztán, ahogy a tesztelő is írja, a 187cm, 90kg nem éppen esik a célközönség méretkategóriájába

2010-03-24 18:24:39

Egyik kedvenc motorom a 25-ősök közt, kezelhetősége tényleg ott van. A kuplungja olyan finoman működik, hogy bármely kezdőnek ajánlani tudom! Szépen gyorsul, jól néz ki. Mi kell ennél több?

2010-03-16 22:20:05

Kis méregzsák! Fiatal sportmotor kedvelőknek ideális. Mondjuk arra is van kitalálva. . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Yamaha YZF-R125

údaje

Hengerűrtartalom: 124 cm3

Max. teljesítmény: 15 LE (11 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 12 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 230 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/80-17

Gumi hátul: 130/70-17

Tengelytáv: 1355 mm

Végsebeség: 117 km/h

Yamaha
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár