hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Római vakáció Anna hercegnő élete legszebb napját töltötte Rómában egy Vespán. Ez most megismételhető a GTV 250 ie nyergében

Vespa GTV 250ieVespa GTV 250ie


A fodros szoknya száll a szélben, a lány rövid fekete hajának fürtjei játékosan simogatják boldog arcát. Sok világhírű imázs és mozijelenet fűződik a Vespa 60 éves történelméhez, de a leghíresebb mégis Audrey Hepburn és Gregory Peck, illetve Anna hercegnő és Joe Bradley újságíró románca Róma utcáin, ami a múlt évszázad talán legelegánsabb színésznőjének Oscar díjat hozott a Római Vakáció című filmben nyújtott alakításáért 1953-ban.

Vespa GTV 250ieAz ilyen pillanatokat akarja visszahozni a Vespa a 60 éves jubileumára bemutatott nosztalgia típusokkal. Persze csak a küllemmel, nem a műszaki tartalommal, hiszen nem más, mint a benzinbefecskendezéses GTS 250ie csúcsmodelljük az alapja a GTV 250-nek, mely újjáéleszti - legalább is első pillantásra - az első, 1946-os Vespa jellegzetes formai alkotóelemeit és színét. A krómozott csőkormányt, az első sárvédőre szerelt fényszórót és a két darab egymás mögé szerelt ülést, méghozzá utóbbit nemes, sötétbarna bőrből. Közelebbről szemügyre véve azért látszik, hogy idealizáltak és modernizáltak ezek az elemek is. Hiszen a sárvédőre szerelt fényszóró a legmodernebb többtükrös és síküveges technológiát képviseli, a két ülés ugyanarra az alapra lett helyezve, mint a GTS 250 dupla nyerge és közösen nyílnak, ha hozzá akarunk férni alattuk a sisaktartóhoz. A régi galambszürke szín az új Vespán meg valójában egy sok árnyalatban csillogó metál festék, amit viszont csak akkor látunk, ha rá süt a nap. A nosztalgia mellett ezek a finomságok hihetetlen eleganciát kölcsönöznek ennek a limitált típusnak, egy olyan eleganciát, amiben a gyár nem spórolt el semmit, de ezt gazdagon meg is fizetteti. Nem kevesebb, mint 320 000 forinttal drágább a GTV a GTS-nél. Igaz, ez magába foglal egy 100 000 forintos ruházati utalványt is, amivel stílusban felöltözhetünk hozzá.

Fejedelmi érzés tölt el, ahogy a nyergébe szállunk. A krómkormány nemesen áll a kézhez, végén még a kapcsolók házát is a motor metálszürke színére festették. A fehér alapú műszerfalról lehagyták a GTS LCD kijelzőit, mutatók és forgó számok jelzik a sebességet, a kilométerállást és a benzinszintet. A bőrbevonatú nyeregben meg érezzük, hogy nemes alapon ülünk. Gombnyomásra mégis a modern világ kel életre, annak is legfinomabb technológiája. A régi kétütemű Vespák háromszög alakú kipufogóját idézi a katalizátorral ellátott hangtompító, belőle halk, de határozott négyütemű dobolás áramlik. Azért aki ismerte a régi 100-ast, azonnal észre veszi, hogy a két és félszer ekkora lökettérfogatú GTV méreteiben is jócskán nagyobb a példaképnél, és főleg magasabb, hogy kellő szabad magassága legyen a modern gumik és futómű adta lehetőségekhez. Mérete amellett, hogy elegendő hely maradt a pajzs és az ülés között ahhoz, hogy még a magasabb emberek is kényelmesen üljenek, kimondottan komoly motor méretét és érzését kölcsönöz a GTV-nek.

 

Vespa GTV 250ieVespa GTV 250ie

Nemes krómozott csőkormány és keskeny műszerfal. Nincsenek LCD kijelzők

De komoly is ahogy elindulunk. A Piaggio Leader erőforrás ékszíjautomata váltója a Vespában úgy van hangolva, hogy viszonylag alacsony fordulaton üzemel a motor, viszont tökéletes összhangban van a motor nyomatékgörbéjével, így igen hatékonyan gyorsítja fel a teletankoltan 159 kilós lemezrobogót. A 12 colos kerekekre, elöl egykarú, rövid, húzott lengővillára, hátul két rugóstagra támaszkodó, hajtóműhordó lengővillára alapozó futómű a merev önhordó karosszériával együtt nagyon határozott, célpontos menettulajdonságot kölcsönöz a 250-esnek, és a feszes csillapításával még a nyújtott kanyarokban, 100 fölötti tempónál is bombabiztosan fordul a GTV. Igaz, ABS-el nem rendelkezik a nosztalgiarobogó, fékei viszont nagyon hatékonyak, finoman adagolhatóak, és jó az összhang az első és a hátsó tárcsa kézi ereje között. Ilyen futóműről Adrey Hepburn és Gregory Peck még nem is álmodhattak.

Vespa GTV 250ieVespa GTV 250ie

 

A hímzett ülés tovább fokozza a limitált szériás Vespa nemességét

Viszont két személlyel kicsit borul az egyensúly, már 50 kilós utas mellett is nagyon besüpped a Vespa fara, és az egész viselkedése igen farnehéz lesz. Kár, mert külön kihajtható lábtartót kapott az utas, a hátsó króm csomagtartó keretében jól meg tud kapaszkodni, a 250-es ereje meg jól bírja a pluszterhelést.

 

Vespa GTV 250ieFelszereltségben igen a felső kategóriát képezi a GTV. Vespás tradíció szerint a pajzsban ugyanúgy található egy méretes kesztyűtartó rekesz, mint fölötte egy táskatartó gyűrű, az ülés alatti rekeszben elfér két nyitott sisak, és ennek reteszelése a pajzson elhelyezett elektromos kapcsolóval nyitható. Hogy a nemes bőrüléseknek ne ártson az eső, a keretük aljának üregében elrejtettek egy vízhatlan huzatot, amit egy pillanat alatt rá lehet húzni a két üléspárnára.

Anna hercegnő felhőtlenül száguldott Róma keskeny utcáin, régi építmények és a modern forgalom között. Ezt ma a GTV-vel még élvezetesebben lehet tenni nagyobb erejének, jobb fékeinek és kiváló futóművének köszönhetően. És nem kell feltétlenül Rómának lenni, működik ez ugyanennyire akár Budapesten, vagy bárhol máshol. Mert vannak örökké vált klasszikusok, amik sohasem vesztik el varázsukat.

 

 

 

Címkék:  vespa , gtv 250


2008-05-19 09:06:13

Jó kis motor tetszik kívülről és belülről is!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Vespa GTV 250ie

Vespa GTV 250 ie

údaje

Hengerűrtartalom: 244 cm3

Max. teljesítmény: 22 LE (16 KW) 8250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 20,2 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 220 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 220mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Tengelytáv: 1395 mm

Hossz: 1940 mm

Végsebeség: 134 km/h

Vespa
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár