hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Cappuccino Racer Hogy mi a GTS 250? Retro robogó? Nem. Cappuccino racer, a nagy café racerek mintájára, mert ugyanolyan jól mutat a kávéház teraszán, mint amilyen dinamikusan halad a forgalomban.

Vespa GTS 250 i.e

A Vespa GTS 250 i.e. személyében a GS szellemét kívánja megidézni a gyár, azé a robogóét, mely több, mint fél évszázaddal ezelőtt felrázta a robogópiacot szendergéséből és első 150-es robogóként átlépte a 100km/h-t. Elsöprő sikerét annak köszönhette, hogy a sportos használatot és a kényelmes utazást egyaránt lehetővé tette.

A GTS Vespa hasonlóan kitűnő jószág. De ne szaladjunk ennyire előre, inkább tegyük azt, amit mindenki, aki megpillantja: gyönyörködjünk a részletekben. Az egész motor szívvel-lélekkel lett tervezve, és a retro külső high-tech belsőt takar. Minden nagyon praktikus a motoron. Itt van rögtön a nagy hátsó, lehajtható csomagtartó, vagy a bőséges helyet kínáló sisakrekesz, amelybe két nyitott, vagy egy zárt sisak és némi holmi együttesen is elfér. További érdekessége a rekesznek, hogy egy mozdulattal kivehető a műanyagteknő. Alatta pedig ott található a motor teljes pompájában, vagyis jól hozzáférhető, ha éppen szerelésre szorulna a négyütemű, négyszelepes befecskendezéses erőforrás, mely az Euro 3-mas normáknak is megfelel. Itt azonban még mindig nincs vége a meglepetéseknek, ugyanis az ülés alsó felén található zsebből egy üléshuzat hajtható ki, mely esőben megvédi a különlegesen erezett, s ergonomikus pilóta- és utasülést. A sisaktartó rekesz kinyitásáért egy kis elektromos zár felelős; nem kell többé a kulccsal babrálnunk, hogy az ülést előrehajtsuk; elég egy kis kapcsolót megnyomni a műszerfalon és már old is a zár, mikor a gyújtáskapcsolóban van a kulcs. Ha a tűzpirosban pompázó GTS-t szeretnénk körbejárni és integrált indexeit és az első sárvédőjén található króm díszcsíkot szemügyre venni, akkor ehhez tetszés szerint akár középállványra, akár oldaltámaszra tudjuk helyezni a motort. Bal oldalon a padlólemeznél még egy rögzítőfül is helyet kapott, mely jó szolgálatot tesz, ha le szeretnénk láncolni a motort. A pajzsban is található egy tároló rekesz, mely szintén nem mondható szűkösnek.

Vespa GTS 250 i.eVespa GTS 250 i.e

A praktikus részletek bűvöletében nyeregbe szállunk, ahol rögtön szembetűnik a sajátos műszerfal és a minőségi kapcsolók. A legizgalmasabb részlet nem is a digitális fordulatszámmérő, vagy a külső hőmérsékletet is mutató információs panel, hanem a visszajelző lámpák. Kis üvegbuborékok (hasonlatosak egy ellipszoid fényszóróhoz), melyekre pillantva az ember először csak egy sötét hátteret lát. Mikor felgyulladnak, csak akkor látszik a színük és a kis ikon, melyet rejtenek.

Az első pillanattól kezdve, ahogy az ember elindul a GTS-sel, világossá válik, hogy valóban a GS két legendás karakterét örökölte: dinamikus és kényelmes. A motor nagyon könnyedén indul, kultúráltan, csendesen és vibráció mentesen jár, ráadásul szépen veszi a gázparancsokat minden fordulaton. A 250 köbcentis erőforrás nagyon határozottan tol, és késlekedés nélkül leköveti a gázmarkolat minden változását.Egyenletesen adja le teljesítményét minden tartományban. Kiszámítható viselkedése miatt, nem okoz gondot a városi közlekedés.

Vespa GTS 250 i.eVespa GTS 250 i.e

Futóműve nagyon feszesre van hangolva, de szerencsére állítható. Ilyen állapotában az összes kis útegyenetlenségről beszámol a pilótának. Viszont kanyarokban nagyon stabil és jó visszajelzést ad minden körülmények között. Fékezésnél és gyorsításnál is partner, de mégis, a gyors fordulókat szereti a legjobban. A váz kellően merev, és az irányíthatóság is dicséretet érdemel. Nem kell birkózni, semmilyen erőkifejtést nem követel meg a kanyarodás, csupán kigondolja a pilóta az irányt és a motor arrafelé indul el. Mind egyenesben, mind kanyarban (legyen az nyújtott, vagy szűkebb) stabilan fekszi az utat a GTS és eltántoríthatatlanul tartja az irányt. Egyedül az első féket érheti némi kritika a fékkar szokatlan viselkedése miatt. Az ABS az első féket szabályozza, a hátsó fék behúzásával pedig mind a két féket működteti a kombinált fékrendszer. Ennek köszönhetően, ha a hátsó féket húzzuk be, akkor bődületes lassulást érhetünk el a pontosan adagolható és határozott nyomáspontú fékkarral. Ebben az esetben azonban a hátsókerék akár blokkolhat és meg is csúszhat. Az első fék teljesen más.

Vespa GTS 250 i.e

Az ABS nem engedi megcsúszni a kereket és nagyon finoman szabályoz. Még laza talajon sem csúszik meg az első kerék, viszont a fékkar érdekesen működik. Nagyon bent kezd el fogni és a fékszervónak köszönhetően változik a nyomáspontja. A nagy holtjáték mellett meg kell szokni, hogy a fékszervó a kar behúzásakor bekapcsol, majd mikor kiold a behúzott kar még beljebb esik. Minden első fékezés pedig mechanikai zajt produkál. A jó hír viszont az, hogyha megszoktuk a fékkar kicsit furcsa természetét, könnyedén nagyokat tudunk fékezni, mivel a fékhatás elképesztően jó. Sem a fékhatásban, sem a motor teljesítményében, sem pedig a kezelhetőségben nem lehet kivetni valót találni. Jó tulajdonságai, szépsége és olaszos temperamentuma a GTS-t nemcsak a GS méltó utódjává, hanem a robogózást igazi szenvedéllyé teszi. 

 

 

Címkék:  vespa , gts 250


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Vespa GTV 250ie

Vespa GTV 250 ie

údaje

Hengerűrtartalom: 244 cm3

Max. teljesítmény: 22 LE (16 KW) 8250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 20,2 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 220 mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 220mm mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Tengelytáv: 1395 mm

Hossz: 1940 mm

Végsebeség: 134 km/h

Vespa
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár