hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Újra tegnap A hatvanas évek, Kalifornia, a nagy amerikai motoros őrület kialakulása. A Triumph Scramblere volt a legsikeresebb motor, és most visszaköszön.

 

 

Triumph Scrambler


A tavaly szeptemberi, párizsi motorkiállításon a Triumph jobban a múltjába pillantott, mint eddig valaha.A cég hatalmas visszapillantó tükrében pedig megcsillant egy hajdani motor dicső fénye, a TR6C "bárhovaelvisz" utcai enduroé. Ennek a visszatekintésnek köszönhető az új Thriumph Scrambler, mely az 1960-as évek amerikai sikermodelljén alapul. A hihetetlen mennyiségben értékesített TR6C két típusban készült az amerikai igények kielégítésére. A nyugati variáns Desert Sled becenévre hallgatott, két baloldalra húzott, nyitott kipufogójával és lámpák nélkül. A keleti partra szánt modell szolidabb volt, mindkét oldalán csillogott egy-egy magasra húzott kipufogó. Nem kicsit dobott a modell népszerűségén, hogy a hollywoodi filmsztár, a motorbolond Steve McQueen egy ilyen motorral indult az amerikai csapat tagjaként az 1964-es hatnapos endurón az akkori NDK-ban, és szabadideje nagy részében haverjával, Bud Ekisszel Kalifornia sivatagjaiban ugrálgattak TR6C-jeikkel.

Triumph ScrambTriumph Scrambler

Steve McQueen az 1964-es hatnaposon

A motor íves tankja, széles kormánya és dögös fényezése még ma is megállja a helyét, így a gyár sokat remél a TR6C modernebb, Scrambler néven újjászületett variánsától. A design tekintetében meg akarták hagyni a TR6C markáns egyéniségét, ugyanakkor egy kicsit a modern követelményekhez igazítani, mindezt úgy, hogy a ’60-as évek feelingjén nem változtatnak és a motor megtartja karakteres egyéni/egyediségét.


A tervezőknek a kipufogóval akadt a legtöbb problémájuk, mert nehéz volt elvezetni úgy, hogy az TR6C-s legyen, de mindemellett ne égesse meg magát vele az utas és a modern zajkövetelményeknek is megfeleljen. Végül is a 270 fokos Speedmaster blokk használatával és kisebb kipufogó csövekkel sikerült megtartani a régi Triumphos kinézetet és felülkerekedni a problémákon.

Triumph Scrambler


Elöl egy collal nagyobb kerék bütykös gumival, a tipikus felemelt, dupla kipufogó, a 865 köbcentis kéthengeres szelídebben hangolt változata, széles, magas, hátrahúzott kormány, kétszínű tank a kidomborodó cégemblémával

A motor meghatározó és puritán elemei közé tartoznak a 41 mm-es Kayaba villák (nem állíthatók), a két króm, szintén Kayaba hátsó rugóstag, melyek a Bonneville modellek közül ezen a motoron a  leghosszabbak, hogy az enduro jelleget kihangsúlyozzák. A kétcellás, 16.6 literes tank fehér/piros, illetve fehér/kék színkombinációkban csillog, a két személyes ülés hosszú és lapos, a kormány magas, széles és hátrahajló. A kerekek fűzött krómozott darabok, terepmintázatú gumikkal - stílusosan.


A nyolcszelepes levegő/olajhűtésű erőforrás az ikerhengeres 865 cm3 -es Speedmaster verzió, ennek 55 lóerője 205kg-os súllyal párosul. Ezzel a teljesítménnyel a motor nagyon kellemes útitárs, de nem való sportos hajkurászásra. A futómű is inkább aszfaltra termett, elég kemény, és túl rövid úton mozog ahhoz, hogy a terepakadályokkal, vagy nagyobb gödrökkel megbirkózzon. A Bridgestone gumiknak is hamar meggyűlik a baja a laza talajjal és a sárral, viszont a közúton - főleg lassú haladásnál - ráznak és hangosak.


Triumph ScramblerTriumph Scrambler


A motor könnyen életre kel az önindítóval, de hideg indításkor a 36mm-es Mikuni karburátor igényli a szivatót. A kezelőszervek nagyon finoman működnek, de a váltókar meglehetősen messze van és hosszú úton mozog - valószínűleg azért, hogy egy krosszcsizma is beférjen alá. A 310 mm-es első tárcsába kétdugattyús féknyereg harap, és ez tulajdonképpen elegendő erőt fejt ki, de a hátsó, 255mm-es tárcsa még hatásosabban lassít (kicsit túl is van méretezve a teljesítménye offroad használathoz).


A zajos abroncsokat leszámítva a motor a városi cirkálásokat, a kirándulásokat és a szűk, vidéki utakat kedveli. Ide lett teremtve, könnyen kezelhető és itt lehet igazán kiélvezni a könnyen járó kuplungot és a motor alsó fordulaton leadott kellemes nyomatékát.

A Scrambler hű maradt koncepciójához és így az embert egyenesen a ’60-as évekbe repíti. Ha pedig a visszapillantóba tekintünk, ott látjuk robogni mögöttünk a TR6C-t…

 

Címkék:  triumph , scrambler


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

teszt1212

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár