hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Bajnoki erő Végh Jana igen erős motorokhoz van szokva. Mégis meglepte a negyedszer zsinórban világbajnok Szupersport 600-as Ten Kate fegyver tolóereje a középső tartományban

Ten Kate Honda CBR 600 RR

Közös koncepció: Roland Ten Kate, CBR superbike és szupersport motorjai

Uram atyám! Mit csinálok én itt? Az még rendben van, hogy az új széria Fireblade tesztjére eljöttem a katari sivatag tűzkatlanába. Hogy Chris Vermeulen vb superbike-ját is kipróbálhattam, már csak hab volt a tortán, és egy álmom valósult meg vele. De hogy most Charpentier 600-asával is mennem kell, és mindenki csak engem bámul, mert valaki azt mesélte nekik, hogy azt a fickót figyeljétek, ő a legjobb magyar superbike menő, az egyáltalán nem tud megröhögtetni. Két kör van rá, hogy megismerjem, és Székely Zsolti és Juhász Tomi 600-as gépének rövid kipróbálásán kívül nincs nagy tapasztalatom a 600-as Szupersport gépekkel. Persze, hogy nem lehet olyan nehéz egy másfélszer olyan erős ezres után. Csak hát idő kellene úgy megszokni, hogy tényleg gyorsan menjek vele. És nem bámulna mindenki egy olyan pályán, amit csak most kezdek megismerni.

Mindegy. Két kereke van, a gáz meg jobb oldalon. És igen hevesen reagál rá. Szépen elevenen követi minden csuklómozdulatot. Az üléspozíció nagyon hasonló, mint a saját superbike-omon. Magasra emelték az ülést és a kormányt, nagyon fent ülsz, közel a tankon, de kényelmesen, a kormány nem töri le a csuklód. A futómű még sokkal kezesebb az általam megszokottnál. Nagyon kis erő kell, hogy betegyük a kanyarba, még sokkal inkább bicikli, mint az ezres. Pontosan el lehet találni vele az íveket, csak jó lenne tudni, mit engednek ezek a Pirelli szupersport versenygumik. Két kör. Röhej.

Ten Kate Honda CBR 600 RRTen Kate Honda CBR 600 RR

Minden a helyén van: ügyeltek a motor felépítésénél a tömegösszpontosításra. Az üléspozíció magas, a kormányok is majdnem a felső villakifli magasságában helyezkedik el

Mindegy. Túl kell esni rajta. A motor kezd meglepni. Egyáltalán nem olyan pörgős, mint gondoltam. Nincs fordulatszámmérője, Ten Kate itt is inkább a LED sorokban bízik, mert kevésbé vonják el a pilóta figyelmét. 15 000-nél kezdenek el villogni, százanként egy, 15 500-nál váltás. Viszont bitang erős. 10 000 és 12 000 között annyi tolóerő van benne, mint egy utcai ezresben! Ten Kate pont úgy csinálta meg ezt a motort is, mint az ezresét. A 9000 és 12 000 fordulat közötti tartományra helyezte a hangsúlyt. Ez a 600-asoknál pont a kanyarból való kigyorsítás első fázisa. A versenyeken jól is lehetett látni, hogy itt mennek mindig el a Ten Kate Hondák a többiektől, és ezt az előnyt végig viszik utána minden egyenes végéig. Viszont ennek az a feltétele, hogy fent pontosan kell elváltani. Lehet érezni, hogy mentek vele ezen a pályán, minden a helyén van, és az áttétel pont jó.

A futómű is ennek megfelelően teszi a dolgát. Pont jól. Ennél a motornál is sokat foglalkoztak a tömegközpontosítással. Ten Kate Honda CBR 600 RRAlig emeli az elejét és a hátulját, azt csinálja, amit akarsz, nincsenek váratlan helyzetek. A gumik tapadása, főleg evvel a futómű hangolással jobb, mint a Bridgestone Racingnek, amit a Firebladen próbálhattunk. Kedvem lenne megcsúsztatni őket, de hát már mondtam. Két kör. Röhej. Inkább ne.

A fékek, mind amellett, hogy majdnem csak széria darabokból állnak, még harapósabbak, mint a superbike-on. A hátsó fék is hagyományosan, a lábbal működik, Charpentier nem használ hüvelykféket. Viszont a nagyon harapós betéteket szereti. A motor meg nagyon jól ki van egyensúlyozva, nyugodt marad az egész fékezés közben. A nagy féktávok után mindig lassabban érkeztem meg a kanyarokba, mint ahogy akartam. Igen, ez a gép röhög rajtam. Azok kint biztos úgyszintén. Hát, próbálják meg, ha jobban tudják!

Figyel rájuk a fene, kezdem élvezni ezt a kis kezes gépet. Kezdi azt csinálni, amit akarok, illetve én azt, amit ő kíván. Nagyon egyben van. Nincs is rajta lényegében semmi különös, vagy olyasmi, amit nem lehetne megvásárolni. Ten Kate csak rendkívül jól összekombinálta, összerakta és összehangolta. Charpentiernek eleve játékos vezetési stílusa van, és evvel a motorral tényleg lehet játszani. Nagyon finoman kell, akkor a motor is, és te is élvezed.

Máris ott áll az ember a zászlóval és integet. Hát igen. Ennyi volt a két kör. Röhely. Azok még mindig ott állnak és bámulnak. Ja, vagy nem is engem bámulnak, hanem csak várnak, hogy ők is sorra kerüljenek? Akkor talán nem kellett volna velük foglalkozni, csak a motorral.

Ten Kate Honda CBR 600 RR

Nagyon hasonlóan van ez a motor hangolva, mint az ezres: középtartományban erős, a kigyorsítás első fázisában

Rövid volt, de velős. Ten Kate is csak vízzel főz, de tudja a hozzávalókat. Nem túloz el semmit, mindent jó arányban tart. Ez teszi annyira verhetetlené a gépeit.

 

Ten Kate Honda CBR 600 RR- Műszaki adatok

Négyhengeres soros motor, DOHC, 599 cm3, négy szelep hengerenként, több mint 140 LE 14 500/min-nál; alumínium öntvélny hídváz, alumínium öntvény és zártszelvény lengővilla, felfordított Showa/WP villa, Nissin tárcsafék, Pirelli Dragon Supercorsa Pro, száraz tömeg 165 kg

 

 

Címkék:  honda , cbr600rr , ten kate


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBR600RR 2005-2006

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 117 LE (87 KW) 13000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 11000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, fix, dugattyús

Végsebeség: 252 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár