hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Sárga forradalmár Az új injektoros RM-Z a motokrossz világbajnokság hollandiai állomásáról már jól ismert Valkenswaard pályán, a jellegzetes novemberi időjárástól fellocsolva várta a tesztpilótákat.

Suzuki RM-Z 450
A dizájnbeli változások kimerülnek a rajtszámtábla és az első sárvédő átrajzolt ívében, a technikai részletek azonban jelentősen változtak.

A hivatalos bemutatón meghallgathattuk a technikai részleteket, majd a mély homokos pályán a saját tapasztalatainkat is begyűjthettük. Először nézzük a mérnöki megközelítést.

A 2007-es év babérjain nem ült sokáig a Suzuki tervező csapata, hiszen az új modellben a japán gyártók közül elsőként mutatott be injektort krosszmotorban. Az LT-R450-ben már két éve jól működő elgondolás eddig a plusz súly miatt nem került a kétkerekű szériába. Viszont több, a tömeget csökkentő módosítás után már megengedhető volt egy kiló súlytöbblet. Az injektornak többek között az alsó nyomatéktartományban mutatkozik meg az előnye, és nem utolsósorban minden beállítást magának végez. Nincs szükség többé csavarhúzóra, fúvókakészletre… Valljuk be, ez egy vonzó alternatíva. A rengeteg elektronikus érzékelő jól vizsgázott a quadban, így nem feltételezem, hogy ezen a téren probléma jöhetne közbe. Akkumulátor nincs a motorban, amint forgásba lendül a jeladó tekercs, az már elegendő áramot biztosít a befecskendezőnek. A fejlesztőmérnökök szerint az injektor akkora forradalmi változtatás a motokrossz világában, mint annak idején a központi rugóstag és a vízhűtés megjelenése volt.

Suzuki RM-Z 450
Az injektor nem igényel külön akkumulátort, a jeladó tekercs első fordulata működésbe hozza.

Mára már csak a 450es RM-Z Suzuki maradt négysebességes, így eljött az idő és végre ötsebességes váltót kapott, új léptetővillával kiegészítve. Így valamelyest rövidebb lehetett az első fokozat, az ötödik pedig a hosszú egyenesekben lesz segítségünkre. A vb-s motoroktól átvett alumínium üzemanyagtank benzinpumpával együtt ugyanolyan súlyú, mint műanyag elődje. A váz is teljesen új geometriát kapott, amitől könnyebb kezelhetőséget várnak. Átformálták a beömlőket, hogy kezelhetőbb motorerőt kapjunk, a hátsó központi teleszkóp pedig megnövelt átmérőjű állító mechanizmust kapott a pontosabb működés érdekében. A hűtők megváltoztatott alakú légterelője hatékonyabb levegőáramlást tesz lehetővé, így jobb hűtéssel rendelkezik az új gép. A féktárcsák hullámos kialakításúak, így jobban tisztítják magukat extrém körülmények között és könnyebbek is. A designerek az első sárvédőt és a startszámtáblát formálták az új év stílusára.

 Suzuki RM-Z 450 Suzuki RM-Z 450
A hullámos féktárcsák súlya kisebb, így csökken a rugózatlan tömeg és a szennyeződéstől is könnyebben megszabadulnak menet közben.

Az első fél órás menet szemerkélő esőben indult. A pálya mély homokos talaja még meglepően kemény volt, szóval szerencsére kijött a motor erőssége, az új powerbomb kipufogó leömlő és a precíz befecskendező jó összhangja. Alsóbb fordulatszám-tartományokból jobban elindult és erősebb érzetet adott, mint elődje és a leszabályozás közeli tartományokban is erős maradt. 

Suzuki RM-Z 450
A powerbomb kipufogóleömlő hatékonyabb gázáramlást tesz lehetővé

A hamar kirumplisodott pályára nagyon jó beállítást találtak a Suzuki emberei: a VB csapat szerelői állították a futóművet, és motort, a tankolást személyesen Silvyan Geboers végezte, így a pályán kellemes csalódást okozott a futómű. Bármekkora ugratót túlugorva sem koppant össze a 90 kilóm alatt, és a kormány beszitálására sem volt annyira érzékeny. Keményebb talajú pályára valószínűleg sokat kell puhítani a gátlókon, de ez majd csak a jövőben fog kiderülni. A váltó és a kuplung az, amin talán van még mit fejleszteni, mert többször is találkoztam üressel a harmadik-negyedik fokozat között. A motor indítása is érezhetően javult és a jobb oldalra áthelyezett "melegindító" is kézre áll. 

Suzuki RM-Z 450
A gázkar mellé helyezett melegindító új pozíciójában jobban kézre áll.

A fejlesztésen érezhető, hogy a legtöbb tesztet homokos pályán végezték, mert a lábtartó is magasabbra került és az eddig túlságosan előre helyezkedés is a múlté, az új ülés-tank kialakítás miatt. A mély nyomokban is nagyon jól viselkedett a motor az új üléspozíciónak hála, valamint a lábtartó sem ért bele a nyomos ugratók ellépőjébe. A teljesen új formájú lábtartó ránézésre törékeny kinézete ellenére a kemény ütést is jól bírja. Történt ugyanis, hogy a depo bejáratában az egyik megvadult tesztpilóta eldobta a vasat, ami a betonfalnak vágódott. Az ijedtség kivételével nem történt semmi baj se a pilótával, sem a motorral, pedig fájdalmasnak nézett ki az esés. A pályán viszont nem voltak esések, így mindenki az ebédlőasztalhoz sietett és megosztotta kollégájával a tapasztalatait a motorról.

Suzuki RM-Z 450
A négy helyett immár ötsebességes váltón rövidebb egyes fokozat kapott helyet.

A többi tesztpilótával beszélgetve egybehangzóan a könnyű kezelhetőséget emelte ki mindenki, viszont a keményre hangolt első futóművet sokan kellemetlennek találták. A motorerő és jó üléspozíció mellett az akadozó váltó kapott említést.
 
Összegezve tehát az eddig készült legjobb Suzukival motorozhattunk, ami sokkal kezelhetőbb elődeinél.



Műszaki adatok - Suzuki RM-Z 450

Motor

Építési mód/hengerszám           négyütemű, álló/1
Névleges teljesítmény   n.a.
Furat x löket                            96 x 62 mm
Lökettérfogat                           449 cm3
Sürítési arány                           12,2:1
Keverékképzés                       elektonikus benzinbefecskendezés
Torokátmérő                           43 mm
Kuplung                                  többtárcsás, olajfürdős, mech. működt.
Váltómű                                  5 sebességes
 
Futómű

Váz                                         alumínium zártszelvény dupla bölcsőváz
Villaszög/utánfutás                   64,5 fok/111 mm
Rugóút elöl/hátul                      310/310 mm
Teleszkópszár                          47 mm
Kerekek                                  fűzött, aluminium ráffal
Fék elöl                                   tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Fék hátul                                 tárcsa, egydugattyús féknyereg
Tárcsaátmérő elöl/hátul            250/240 mm
 
Méret és tömeg

Tengelytáv                               1480 mm
Ülésmagasság                          955 mm
Száraz tömeg (gyári adat)         101,5 kg
Tank                                       6,2 l
 
Alapár: 1 598 000 Ft

Címkék:  suzuki , rm-z , rm-z 450


2009-09-04 06:00:48

Nekem tetszik. Legyünk őszinték : nekem már régóta tetszik!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Suzuki RM-Z450 ? 2006

Suzuki RM-Z450

údaje

Hengerűrtartalom: 449 cm3

Max. teljesítmény: 52 LE (36 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 45 Nm 9000/min-nál

Fék elöl: 250 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 120/90-19

Tengelytáv: 1480 mm

Végsebeség: 150 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár