hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Négyütemű forradalom A nagy bejelentéseknek meg kell adni a módját... Tette ezt az idei évben a Suzuki: a teljesen átalakított RM-Z 250 és RM-Z 450 állításuk szerint áttörést hoz a krosszgépek piacán. Azagresszív árpolitika mellé a minőséget tűzte ki céljának.

Suzuki RM-Z 250-450

A németországi Teuschenthal krosszcentrum adott otthont a tesztelésnek. A Lipcse melletti kisfaluban már időtlen idők óta a német motokrossz hazáját tisztelhetjük. A számtalan vb-futam és német bajnoki fordulónak otthont adó terep most minket várt. Az időjárás is mellénk szegődött, hiszen a kellemes 20 Co-os napsütés nem észak-német találmány. 

Óriási segítséget kapott az európai és amerikai versenycsapat vezetőitől - akik mind sokszoros világbajnokok - a  teljesen áttervezett RM-Z-k kifejlesztésénél az R&D. Ott a váz tervezésének vezetője például egy 23 éves fiatalember, ezzel is demonstrálva a friss erőt és megújulást.

 
A 250-es alumíniumvázat kapott, amely merevebb és könnyebb elődjénél. Ezt a legjobb Showa gátlókkal kombinálták, hátul nagyobb tartállyal, ami a finomabb reakciót segíti a kisebb hullámokon. Az első villa kétkamrás, beállítását finomították. Merevebb lett ahátsó villa a stabilabb landolásokért.  Az üléshuzat érdesített műanyagbevonatot kapott az oldalrészen, az új Renthal fatbar kormány pedig már nem csak addig használható, ameddig kitoljuk a motort a szalonból.  A motor hűtését megturbózták ugyanúgy mint az olajozását. Így nagy valószínűséggel nem kell annyi besült motorral számolni. Az átdolgozott design is kellemesebb vonalakat biztosít. A gyári gumik kemény talajra valók és a bemutató vezetője szerint földöntúli élmény a motorozás vele....nos lássuk a gyakorlatot!

Suzuki RM-Z 250-450

 
Én szerencsésen a 13-as számú RM-Z 250-el vágtam neki a távnak, mindössze a kormány és a váltókar beállításán módosíttattam. Igen fura érzés, hogy az ötszörös világbajnok, George Jobé állította át kérésemre a paripát...! Ilyen kezdés után a 13-as szám ellenére is már csak jó lehet a folytatás. A pálya sajnos túl sima volt és betonszerű, de így annyira nem porzott... Nagyon gyors a pálya, többször is végletekig lehetett forgatni a motort még ötödik sebességi fokozatban is. A váltó meglepően jól működik, csak az üres megtalálása a nagy próbatétel. A motor nyomatékgörbéje kellemes, érzésem szerint viszont a középső fordulatszám-tarománytól a csúcsig lehetne benne több agresszió. Könnyű kezelhetősége főként a hobbisokat nyűgözte le. Ami hátrány viszont, hogy az első gátló túlságosan is puhára lett hangolva, így a nagy ugratók utáni landolás többször már fájdalmas is volt. A pálya pedig bővelkedett olyanokban. A hosszú egyenesekben is jobb lehetne a kemény első csillapítás, mert kissé így orrnehéz érzete van a motornak, ami a kormány beszitálásának is kedvez - az nekünk pedig nem annyira. A hátsó futómű viszont kárpótlás, olyannyira jól sikerült. Könnyedén lehet ülni a rumplis gyorsítókon is. A kormány-ülés-lábtartó ergonómia is jól sikerült, végre nincs az a kuporgó "majom a köszörűkövön" érzése a nagyobb pilótáknak sem. A hátsó sárvédőt tartom még jó ötletnek a motoron, mert leérkezésnél teljesen meghajlik, olyannyira, hogy a hátsó kereket teljesen megtisztítja a beleragadt sártól - ugye ez, ha nagy sár van, drága súlytöbbletet vesz le a motor "válláról".

Suzuki RM-Z 250-450

Miután jól kimotoroztuk magunkat és a néhány benyomást papírra vetve megörökítettünk, hogy agyrázkódás esetén se vesszen kárba semmi, melegíthettük a 450-es csühögőket. A változtatások szerencsére ezt a gépet sem kerülték el. Az első, legfigyelemfelkeltőbb talán az, hogy az irtózatos vezérműhang az automata vezérműláncállítónek köszönhetően az ingerküszöb alá csendesült. De először ecseteljük a hivatalos beharangozó "tényeit": Új kormány, üléshuzat, légszűrőház, beömlők, karburátorbeállítás, olajpumpa, nagyobb kipufogólyukátmérő és merevebb vázszerkezet. A motort ért változtatások célja a nagyobb teljesítmény elérése és kellemesebb nyomatékgörbe volt, amit állításuk szerint sikerrel vittek véghez. A vázgeometriához jobban illő kormány - ugyanaz, mint az RM-Z 250-en - és a jobb üléshuzat a vezetési komfortot segítik. A nagyobb hátsógátló tartály pedig a finomabb hátsó rugózásban jut szerephez. Az oldalsó légterelőre még egy levegő-kiáramló nyílás került, ami a nagyobb hűtővel párban már elegendő hőleadást tesz lehetővé. A motor többi eleme már nem is akarja a rokonságot letagadni kisebb testvérével, tehát menjünk, nézzük meg mi valósult meg a PR-ból...

Suzuki RM-Z 250-450Suzuki RM-Z 250-450

 
A "világbajnoki" kormány- és váltókarállítást követően már az ebédszünetben fellocsolt pálya várt minket. A betonkemény talajon ugyanis a lóerők nem jutnak akkora szerephez. A gyárilag szerelt gumi ide talán jobb is, mint kistestvérére rakott, kemény talajú Dunlop. A pálya hosszú egyeneseiben sajnos a négyfokozatú sebességváltó túl rövidnek bizonyult. A fokozatok elosztása viszont már közelebb áll a jóhoz. Az egyes-kettes között végre van már áttételbeli különbség, tehát használható is. Az ülés és kormánypozíció is jó, ami zavaró talán, hogy az "on the fly" kuplungot (menet közben állítható holtjáték) nehéz állítani. A váltómű nem akadt, viszont az üreset megtalálni hasonlóan művészet mint kistestvérénél. Mondva: inkább nehéz legyen üreset váltani - mert az ritkábban kell versenyhelyzetben. Szóval vehetnénk ezt harci trükknek is.
 

Az átdolgozott kipufogó-karburátor-légszűrőház összeállítás egyenletes nyomatékgörbét eredményezett. Alsó fordulatszám-tartományba vártam volna egy kis plusz erőt, de gondolom a valamit-valamiért elvet nehéz legyűrni, ha lóerőkről folyik a vita.

Suzuki RM-Z 250-450

 
A 450-esnek rugózása ugyan hasonlóan orrnehéz mint a kicsi, de nem érezte senki sem nehéznek a motorozást vele. Kicsit keményebb első gátló meg is oldaná a probléma nagy részét. Ami viszont a mérnökgárda becsületére legyen mondva, kikérték véleményemet és szorgosan jegyzeteltek... Mindezek után a Magyar Suzuki képviselőétől megkérdezték, hogy ki is vagyok? Ő megosztotta velük az igazságot, hogy lelkes amatőr motorost hallhattak. A hátsó gátló viszont jól sikerült és mivel úgyis egykerekezni kell a pálya 60%-án, így ezen csak kicsit progresszívabb hatást várnék, hogy odaadjam a 10 pontot.
Suzuki RM-Z 250-450

A 250-es megkapta a nagy RM-Z aluvázas fütómű koncepcióját. A hátsó rugóa tag naygobb tartályt kapott. A megsüléstől pedig egy átdolgozott hűtő védi az RM-Z-t

Suzuki RM-Z 250-450Suzuki RM-Z 250-450Suzuki RM-Z 250-450
 

Mindent egybevetve kellemes meglepetésnek értékelem a teszten gyűjtött tapasztalatokat. A motorok minden tekintetben jobbak lettek mint elődeik, és az is ritkán adatik meg földi halandónak, hogy együtt mehessen a világbajnokság éllovasaival. Mert itt voltak bőven ilyenek. Steve Ramon, Kevin Strijbos és Ken Roczen bemutatójuk után elvegyültek közöttünk. A tempójukat illetve - bő 3mp/kör - a legkeményebb felismerés, hogy a 85 cm3-es vb csodagyereke, Ken a 250-es nyergében hasonló köridőket ment, mint jómagam!!! Ő 12 éves, én 21 éve versenyzek. Hm...

 

Hogy ezek után lehet-e objektíven írni, azt nem is tudom?!

Címkék:  suzuki , rm-z , rm-z250 , rm-z 450


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Suzuki RM-Z250 2004

Suzuki RM-Z250

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 43 LE (32,1 KW) 11000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 28,7 Nm 8500 /min-nál

Fék elöl: 250 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/100-21 51M

Gumi hátul: 100/90-19 57M

Tengelytáv: 1475 mm

Hossz: 2170 mm

Végsebeség: 150 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár