hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Erős füstös A Suzuki egyértelmű füstjeleket ad a konkurenciának: az összes V2-es cruiser között az M 1800 R-nek vannak a legvastagabb dugattyúi, a legnagyobb teljesítménye és a legszélesebb hátsó kereke.

Suzuki M 1800 R
 

Tizenegy centiméter számíthat igen kicsinek is. Kivéve, ha dugattyúról van szó, amelyből a 112 milliméteres már igen tekintélyes. Egyetlen szériamotornak sincs nagyobb hengerfurata, mint az új Suzuki M 1800 R-nek, így a 2 vagy akár 2,4 literes lökettérfogattal megáldott konkurensek is elhalványulnak mellette.


Mindebből viszont az is következik, hogy a Suzuki 1800-as kéthengerese a hasonló modellek hosszú löketű erőforrásaival ellentétben meglehetősen rövid löketű, szinte sportmotornak mondható a cruiserek között. Ennek megfelelően figyelemreméltó fordulatszámra képes, a piros tartomány csak a 7500/min-es jelzésnél kezdődik a fordulatszámmérő digitális kijelzőjén. A mérnökök ezt leszámítva is a korszerű technika jellemzőit egyesítették a hatalmas erőforrásban. Mindkét hengerfejben két lánchajtású vezérműtengely emelőtőkékkel működteti a négy szelepet. Az eredmény 125 lóerő 6200-as fordulatnál, ami új dimenziókat jelent a cirkálók között.

 

De a legújabb Intruder változat azért a sportos vonások ellenére is vérbeli cruiser marad. A pilóta alacsonyan ül a széles, lovaglónyeregez hasonló ülésen, lábait kényelmesen előrenyújtva. Ugyanez nem mondható el viszont az utasról, még akkor sem, ha a terebélyes burkolatot lecserélve a vásárláskor kiegészítőként megkapott hátsó üléssel egyáltalán helyet kap a motoron.


Suzuki M 1800 REgy igazi cruiserhez hozzátartozik a megfelelő súly is. Bár a Suzuki karcsúsító intézkedésekről beszél, 345 kilogrammos teletankolt tömegnél mégsem kell senkinek attól tartania, hogy az M 1800 R túlságosan könnyűre sikeredett volna. Mindemellett egy pillanatig sem csinál titkot ebből a tömegből. Kerek hátsó, nagy, 19 literes tank, hatalmas, műanyag burkolatú hűtő, részben krómozott lámpa: az új Intruderen egyszerűen minden hatalmas. Ennek ellenére a monstrumot meglepően könnyen talpra állítjuk az oldaltámaszról, és viszonylag könnyedén tolhatjuk, mert a tömegközéppontja egészen alacsonyan van. Ha egyszer elindult, gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy manőverezési készségeivel kapcsolatos elvárásaink nem lehetnek túlságosan magasak. Elöl 130-as gumin gördül, a 8,5 colos hátsó felnin ráadásul 240-es abroncs feszül. Egy ennyire túlméretezett tappancsú motor nem viselkedhet olyan semlegesen a kanyarokban, mint egy enduro. Így az első kanyarokat kissé kiegyenesítjük, a széles kerekek valamelyest önálló életet kölcsönöznek a futóműnek. Hamar hozzászokunk viszont, és ezután az 1800-as meglepően könnyedén veszi a kanyarokat, bár a túlságosan gyors tempót hamar megfékezik a gyorsan leérő lábtartók. De nem kell aggódni, azért elég sok hely van még addig, míg az értékesebb alkatrészek is súrolnák az aszfaltot.


Cruisereknél szokatlan a felfordított teleszkópvilla, amely akár egy GSX-R-ből is származhatna - attól eltekintve, hogy az 1800 R-ben semmiféle állítási lehetőséget nem kínál. A hátsó központi rugóstag az erőforrás alatt kapott helyet, himba működteti, és csak a rugóelőfeszítés állítható. A sima utakon való rendeltetésszerű használatnál az inkább kényelmesre hangolt elemek kiválóan teszik a dolgukat. Hepehupás úton viszont jobb, ha lassabbra vesszük a tempót, hiszen nincs olyan rugó, amely 350 kilót lágyan, ugyanakkor mégis sportosan feszesen tudna csillapítani.


Ezidáig a fejlesztők meg voltak arról győződve, hogy a cruiserpilóták inkább hagyják kigurulni a motort, mintsem hogy hozzányúljanak a fékhez. Hiszen egyetlen tárcsával és olcsó féknyergekkel egyetlen nagy sebességről történő erőteljes fékezést sem lehetett fading nélkül megúszni. De az M 1800 R esetében a mérnökök a fékeknél is olyan alkatrészekhez nyúltak, amelyek egyébként általában a szupersportmotoroknál használatosak. Elöl két radiális felfogatású, négydugattyús féknyereg harap a 310 milliméteres tárcsákba. Aki attól tart, hogy az első kerék rögtön az első vészfékezésnél becsuklik, azt máris megnyugtathatjuk. Bár a fékek szükség esetén igen harapósan fognak, viszont igen nagy kézi erőre van szükség ahhoz, hogy a monstrum hatalmas mozgási energiáját hővé alakítsuk.


Suzuki M 1800 R

 

A cruisereknél amúgy sem a kemény fékezés és a gyors kanyarvétel a cél - egy ekkora cirkálónál inkább a nagyobb gyorsulás a lényeg. Ez az M 1800-zal egészen különleges szórakozás. Az Intruder-motor már mozdulatlanul is igen vonzó. A Suzuki ezen felül a törvényhozók szorongatása ellenére kiváló hangot kölcsönzött a motornak. Mindenekelőtt a gázelvételkor jó hallani a tompa morajlást.

 

Ami a teljesítményt és a forgatónyomatékot illeti, csak egyetlen igazi ellenfél jöhet szóba: a Triumph Rocket III. Bár a Suzuki V2-ese nem éri el annak eredményeit, dinamikájában semmivel sem marad el mögötte. A többi lökettérfogat-óriással szemben az M 1800 R-nek néhány fordulattal többre van szüksége az elinduláshoz, úgy 3000/min körül illik lennie. Ez alatt a hatalmas négyszelepes motor kelletlenül vibrál, fölötte viszont igazán beindul.

 

Nincs még egy olyan nagy kéthengeres, amelynek forgatónyomaték-tartománya ilyen széles lenne, az M 1800 R-nél csak 7500/min-nél lép közbe a leszabályozás, hogy ne kínozzuk halálra a két vezérműláncos motort.


Másrészt nyugodtan motorozhatunk vele 3500/min körül, és mindig van benne annyi erő, hogy a 240-es gumi minden különösebb erőlködés nélkül fekete csíkokat húzzon az aszfalton. Egy passziós füstölgő az M 1800 R. 

Címkék:  suzuki , intruder , m 1800 r


2010-10-18 09:22:34

Nem rég tettem szert egy 1400-as intruderre, nem találok róla sehol tesztet, ha valaki tud ötletet adni hol keressek írja meg. Előre is köszi.

2010-05-31 17:52:44

Nekem is ilyen gépem van és nagyon bejött.
Mindenkinek ajánlani tudom, aki nem egy "önműködő" négyhengeres villanymotorra vágyik, hanem férfinak akarja magát érezni egy motoron. Ésszel vezetve nagyon kiszámítható és kezes, a fogyasztása pedig igazán meglepett, túratempóban 5,3 l.
Ha akarom, akkor pedig megy, mint a.....

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Suzuki Intruder M 1800 R

údaje

Hengerűrtartalom: 1783 cm3

Max. teljesítmény: 125 LE (92 KW) 6200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 160 Nm 3200/min-nál

Fék elöl: 310mm mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/70 R 18

Gumi hátul: 240/40 R 18

Tengelytáv: 1710 mm

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár