hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A nagy visszatérés Az új GSX-R 600-zal nemcsak felzárkózni kíván a Suzuki, hanem egyenesen meg is akarja előzni vetélytársait. Vajon tényleg képes lesz tarolni a kékek hatszázasa?

Suzuki GSX-R 600


Az utóbbi években nem igen tudott labdába rúgni a legkisebb GSX-R. Idővel alulmaradt ütőképesebb riválisaival szemben a hatszázas kategóriában a minél nagyobb teljesítményért és a tizedmásodpercekért folyó ádáz küzdelemben. Mostantól vége a másodhegedűs szerepnek - legalább is ezt állítják a Suzuki fejlesztői.


Suzuki GSX-R 600Tény, hogy alapos munka előzte meg a modellváltást, a GSX-R 1000 mintájára megrajzolt legfrissebb kiadás ugyanis egyetlen csavarjában sem emlékeztet a 2005-ös változatra. Csupán az a gond, hogy míg a csinos Yamaha R6 már javában ott díszeleg a márkakereskedők bemutatótermeiben, a Suzukisok egyelőre csak a prospektust tudják mutogatni a GSX-R 600-ról, értékesítése ugyanis a tervek szerint február végén veszi kezdetét. Hogy addig se teljen haszontalanul az idő, már jóval a hivatalos bemutató előtt beszereztünk egy tesztpéldányt, hogy beszámolhassunk az új modellel szerzett első gyakorlati tapasztalatairól és elvégzett méréseinek eredményeiről.


Mivel ekkor nálunk farkasordító hideg uralkodott, Dél-Franciaországba vittük kipróbálni a Suzuki legújabb fegyverét. Gyorsan beleugrottunk a motoros ruhába, és felnyergeltük a tesztre kölcsön kapott példányt. Már az elején feltűnt, hogy távolról sem kell olyan görcsösen, kényelmetlenül kuporogva ülnünk rajta, mint elődjén. Ezen is sportos az ülőhelyzet, mégis ergonómikus testtartást lehet felvenni a hátán. A rövid tanknak, a kellemesen feszes üléspárnázatnak, valamint - és ez abszolút újdonságnak számít a japán szupersport-motorok között - az állítható lábtartók leengedésével még kényelmesebb térdszögnek köszönhetően igazán élvezetes a vezetése.


A motor idegesítő felpörgés nélkül kel életre, a váltó lágyan és csendesen veszi be az egyes sebességet, és már kis fordulaton is olyan élénk gázadási reakció és meggyőző nyomaték jellemzi a 600-ast, ami előtt tisztelettel fejet kell hajtani.


Hideg állapotában és rossz minőségű, hullámos úton kissé bizonytalan a kormánycsillapítóval ellátott motor útfekvése, miután azonban elérik üzemi hőmérsékletüket a gumik, a korábbi változattól ismert fölényes magabiztossággal hajtja uralma alá az Ardeche-t kísérő kanyargó utat. Azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy most jóval fickósabb a vázban dolgozó, eleddig 108 LE teljesítményű motor. 5000-nél lát munkához, 7000-nél lódul meg, majd a 11 000-es határt átlépve apait-anyait belead egészen 16 200-ig, ahol leszabályozza az elektronika. Ellentétben az R6-tal, négy számjegyű fordulat is elég hozzá, hogy sebes tempóban vegye az útjába kerülő kanyarokat a fékpadi mérések tanúsága szerint 116 lóerős GSX-R.


Suzuki GSX-R 600Suzuki GSX-R 600

A váz által körbefont rövid motornak köszönhetően 35 mm-rel hosszabbra lehetett méretezni a lengővillát. A csavarozott farnyúlványon lévő kis henger (nyíl) bowdenekkel működteti a kipufogócsappantyút. Három különböző pozícióba állíthatók a lábtartók

Mindeközben izgalmas, cseppet sem zavaró hangot hallat az ún. "under engine" elrendezésű kipufogó, zenéjét hatásosan kiegészíti a légszűrő gázadáskor hallható mohó szürcsölése. Az egész nagyon egyedi előadásmódban zajlik, még véletlenül sem téveszthető össze a 2006-os R6 által nyújtott harsány akusztikai élménnyel.


Ha úgy hozza a szükség, akár foltosra szaggatott aszfalton is biztonsággal meg lehet állni a 125 LE névleges teljesítményű 600-as Suzukival, hiszen a 41 mm-es csőátmérőjű fordított teleszkópvilla megingathatatlanul állja a sarat. A GSX-R bolondbiztosan tarja a kijelölt irányt, és szinte magától fordul rá az ívekre, ezért a legkisebb kihívást sem jelenti számára az Ardeche-völgy útkígyójának megszelídítése. Külön dicséretes, hogy a durva terhelésváltási reakciójú Honda CBR 600 RR-től eltérően kimondott jóindulattal, sőt, nagy fordulaton egyenesen bársonyosan finom teljesítmény-kifejtéssel nyugtázza a gázmarkolat nógató parancsát. Márpedig az effajta kulturált viselkedés cseppet sem jön rosszul hajtűkanyarokban.


Egyedül intenzív, váltott bedöntéskor teljesíti késlekedve a kormány utasításait, ilyenkor az útról adott visszajelzése sem teljes értékű. Ez a sajátosság azonban nem a futómű, hanem a kényelemre és a maximális stabilitásra "belőtt" Bridgestone BT 014 gumik számlájára írandó. Tény viszont, hogy bedöntött fékezéskor nagyon előnyösen viselkednek a japán abroncsok, szinte semmi felállítási hajlammal sem bírnak.


Suzuki GSX-R 600


Csak jó mondható el az immár 310 mm átmérőjű tárcsákra épülő fékrendszerről is, hiszen hidegen is megbízhatóan, nem túl agresszíven végzi a dolgát, üzemi hőmérsékleten pedig meggyőző, egyenletes fékteljesítménnyel horgonyozza le a száguldó masinát. A teleszkópvilla ilyenkor még lágy országúti beállítás mellett sem üt fel, az antihopping-kuplung pedig hatásosan elejét veszi a hátsó kerék pattogásának a lassítást megelőző visszakapcsolások alkalmával. Így aztán a biztos úttartás megnyugtató tudatában jócskán kitolható a fékezési határpont, sőt, még óvatos farolás is kivitelezhető a GSX-R-rel. Megjegyzendő azonban, hogy már az országúti menetpróba során is szinte teljesen (egy fordulat híján) be kellett zárni a teleszkópvilla húzófokozati csillapítását, miközben a hátsó rugóstag beállítása változatlan maradt.


Ezzel a kombinációval már nem volt gond, mint ahogy más egyébbel sem a motoron. Kidolgozása és felszereltsége szinte kifogástalan, ráadásul olyan apró finomságokkal kényezteti az embert, mint a "radiális" felfogatású utaslábtartók vagy a visszapillantó tükrökbe beépített irányjelzők. Mindenképpen megéri tehát várni rá.






Címkék:  suzuki , gsx-r 600


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Suzuki GSX-R600 2006-2007

Suzuki GSX-R600

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 125 LE (95 KW) 13500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 68 Nm 11500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 180/55 ZR17

Tengelytáv: 1400 mm

Hossz: 2040 mm

Végsebeség: 262 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár