hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Arca csupa derű Új márka a kínai nagy fal mögül. Szép a szeme, arca csupa derű!


Sukida Commander 125


A Budapest Motorkiállításon új márka ötlött szemünkbe: Sukida. A neve Távol-Kelet egzotikus szelét idézte, de nem tudtuk hová tenni elsô pillanatban. Persze némi prekoncepcióval álltunk a dologhoz, gondolván, hogy nem egy eddig lappangó japán márka került elő, és ha ilyen névvel nem japán, akkor csakis dél-koreai, tajvani, esetleg kínai lehet. - Talált, kínai - mondta a cég vezetôje, majd felajánlott egy tesztmotort a kínálatból, amely az 50-tôl a 250 cm3-ig terjedô kategóriát foglalja magába két- és négyütemű erôforrásokkal. Természetesen robogók, motorok és quadok teszik ki a választékot. A kínai Guangzhou városában székelô Sukida népes robogókínálatából a sportos kinézetű kis Commanderre esett a választás, reá nehezedik tehát a sikeres bemutatkozás lelki terhe.



Sukida Commander 125Ami azt illeti, az elsô benyomások kedvezôek voltak. A kis 125-ös négyütemű arca rögtön szimpátiát keltett. Nem tudjuk, hogy pontosan melyik Csillagok Háborúja-szereplôre, robotstatisztára hasonlít, de valamelyikre mindenképpen. Minekutána külön arca van a motor első burkolatának és a kis fejidomnak, az sem kizárt, hogy kettôre is hasonlít. A két rövidlátóan hunyorgó projektoros fényszóró és a két ezüst színű szemöldök uralja a Commander ábrázatát. A 13 colos kereket borító sárvédô formája illik a városi-sportos jelleghez. A kidolgozás minôsége sem hagyott sok kívánnivalót maga után, a műanyag alkatrészek illeszkedése meglehetôsen pontos, nem hézagos, nem mozog és nem zörög; a fényezés egyenletes és szép, a rajta lévô sokszoros lakkréteg egészen selymes fényt ad neki. Az ülés bőrözésének varrása jó, egyenes, a bőr maga nem  olcsó hatású, miként a műszerfalat körülvevő műanyag sem. Kicsit ugyan merev anyag benyomását kelti, de menet közben sem nyiszogott. Kérdés, hogy ha öregszik az anyag, akkor is ilyen marad-e az állaga. A kezelőszervek nagyon egyszerűek, de ott sem volt tetten érhető feltűnő olcsóság, finom ívű és megmunkálású a két krómozott fékkar is. A műanyag idom és a műszerfaltartó találkozása kissé ugyan éles-sorjás, de máshol ilyet nem találtunk, ez sem volt feltűnő. Két pont kivételével az egész robogó dizájnja megfelel az európai ízlésnek. A két kifogásolható pont: a kipufogódob aluköpenyének mintázata elüt kissé a motor egészének stílusától, a felfogatása pedig lehetne finomabb munka. A másik pont az erôforrás oldaldeklijének fekete krómjába nyomott aranyszínű feliratozás. A dekli krómozása több helyen, például a csavarvájatok körül repedezett volt.


A térdeknél lévô csomagtartó rekesz és az alatta lévô szatyortartó kampó zsanérozása pontatlan és lógó volt. Negatív észrevétel mindössze ennyi, már ami a megmunkálás és összeszerelés minôségét illeti.


Sukida Commander 125Sukida Commander 125

 
Az oldaldekli fekete krómban pompázik. a műszerezettség több, mint elégséges


A Commander oldal- és középtámaszszal, valamint berúgókarral is rendelkezik, de beindítható akár a gyári tartozékként kapott riasztó távirányítógombjával is. Tehát, mondjuk, remek jármű lenne egy bankrabláshoz. Az ember menekülés közben már harminc méter távolságból beindíthatja a Commandert - feltéve, hogy nem az oldalsztenderre támasztotta le -, hogy aztán a kényelmesen kagylósított ülésbe pattanva ötven, majd végül kellô hosszúságú egyenes szakasz után 70 km-es sebességgel meneküljön az ôt üldözô járôrök elôl, akiket jól szemmel lehet tartani a visszapillantó tükrökbôl. Menekülés közben arra lenne figyelmes a rabló, hogy a kis robogónak elég lágyra hangolt a futóműve, csillapítása elenyésző, ráadásul a váz is elég hajlékony,  így vidáman lengedezne a talajhullámokon, ami azért lenne jó, mert így nehezebben lehetne eltalálni. Aztán a menekülô rabló arra is figyelmes lenne, hogy kanyarba érve kellemesen harapós és jól adagolható fékekkel (különösen a hátsó az) lassíthatja meg a 70 km/órás száguldást.Ha hitt - mármint a rabló - a fékeken olvasható ABS feliratnak, és ennek hatását bekalkulálta a menekülés tempójába, akkor az elsô vészfékezésnél véget is ér a kaland, mert mindkét kereket könnyedén állóra lehet fékezni a már említett igen harapós fékekkel. A mechanikus ABS valószínűleg a kínai rendőrség csapdája a hiszékeny bankrablóknak. Nekünk egyszer sem sikerült működésre bírni. Ja, hogy hová lehetne a zsákmányt elrejteni? Két helyre. Egy kisebb összeget vagy ékszercsomagot a térdeknél lévő, kulccsal záródó tárolórekeszbe, a szajré komolyabb részét pedig az ülés alatt lévő tárolórekeszbe, de innen elôbb ki kell hajítani a sisakot.



Sukida Commander 125

Összegzés:

A Commander e villámteszt alatt semmivel nem marad alatta a már ismert kínai márkáknak, formája, megmunkálása, összeszerelése viszonylag jónak mondható, az ára pedig… magáért beszél. Tartósságáról, üzembiztonságáról e rövid idő alatt nem szerezhettünk tapasztalatokat.

Címkék:  sukida , commander 125


2012-10-13 19:04:21

Sukida Commander tulajdonos lettem és keresem azt az illetőt aki már megtapasztalta a jó és rossz tulajdonságait ennek a Kínai robogónak. Kérem jelentkezzen aki tud segíteni az észlelt hibák kiküszöbölésében SOS! Előre is köszönöm: Hoszpy

2009-12-03 14:43:56

Hasonlít az Amerigo Avila-ra, csak annak szebb a lámpája

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Sukida Commander 125

Sukida Commander 125

údaje

Hengerűrtartalom: 125 cm3

Max. teljesítmény: 7,6 LE (5,6 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 8,8 Nm 5500/min-nál

Gumi elöl: 130/60-13

Gumi hátul: 130/60-13

Tengelytáv: 1380 mm

Hossz: 1950 mm

Végsebeség: 95 km/h

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár