hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Legyen három kerék! Először próbálkozik a fiatalabb motortörténelemben egy nagy motorkerékpár gyártó háromkerekűvel. Eredeti fogás vagy valóban hasznos ötlet?

Piaggio MP3 250

A legtöbb ember valamikor az óvodáskor környékén végérvényesen szakít a háromkerekűekkel, és innentől kezdve az egy nyomon haladó járműveket is biztosan uralja. Az olyan egyedi életutak, mint amilyen az oldalkocsisoké, illetve a trike-osoké, kivételként erősítik ezt a szabályt.

A Piaggio az MP3-assal a nagy motorgyárak közül elsőként vállalkozott arra, hogy a kétkerekűek fordulékonyságát ötvözze a háromkerekűek stabilitásával.

Leegyszerűsítve a következőképpen néz ki a dolog: a két első kerék egy-egy rövid tolt lengővillán forog, amelyeket négy alumíniumkormány paralelogramma alakban, egymástól függetlenül vezet. A teljes elsőkerék-konstrukció egyetlen modul, amelyet elméletileg bármelyik kormánynyakra rá lehet csavarozni. Innentől hátrafelé a jármű teljesen normális robogó. A szerény design ellenére az MP3 még Rómában is feltűnést kelt, ahol legelőször kipróbáljuk. A közönség reakciói az elismerő bólogatástól a harsány kacajig terjednek. Az erős jellem tehát mindenképpen jól jön az MP3 pilótájának.

Piaggio MP3 250

Mivel a két első kerék bedöntéskor párhuzamosan fut, ezért megálláskor a háromkerekű robogó a kétkerekűekhez hasonlóan egyszerűen eldőlne. Az MP3-nak mégsincs szüksége középtámaszra, és a pilóta a pirosnál is a lábtartón hagyhatja mindkét lábát, anélkül, hogy a robogó eldőlne: megálláskor a szerkezetet bármilyen tetszőleges helyzetben gombnyomással blokkolhatjuk. 5 km/h-s sebességtől a blokkolás automatikusan kiold, és 40 fokos szögig lehet dönteni a motort. Alternatívaként, illetve a szerelést és tisztítást megkönnyítendő, azért középtámasszal is felszerelték. Egyáltalán, a Piaggio igen nagy tartozéklistát állított össze az MP3-hoz. Kapható hozzá Tom Tom Rider navigációs rendszer 3 és fél colos képernyővel, háromféle sisak bluetooth fejhalgatóval és vezető-utas közötti kommunikációs rendszerrel. Különösen gondosan állították össze a télre szánt tartozéklistát, mivel pont ez a stabil háromkerekű alkalmas arra, hogy a csúszós téli utakon is közlekedjen, amikor a kétkerekű robogókat a csúszásveszély miatt már leállítják. Kapható így hozzá magasabb, vízlepergető réteggel ellátott, téli szélvédő kézpajzsokkal, fűtőszálas takaró, fűtött markolatok, de még téli gumik is. Túrásítható is az MP3 48 literes felső dobozzal, ami a nagy ülés alatti rekesszel együtt 110 literes tároló helyet biztosít. Elektronikus lopásgátló segíti megőrizni az attraktív háromkerekűt.

Piaggio MP3 250Piaggio MP3 250

Menet közben némi, kanyarodáskor mutatott lomhaságon kívül semmit nem veszünk észre abból, hogy elöl két keréken gurulunk.Gázadási reakciója, rugózása, kormányozhatósága még jobb is, mint a legtöbb robogó hagyományos elsőkerék-felfüggesztése esetén. Mivel az MP3 ráadásul még keskenyebb is, mint egy Vespa GT, könnyedén szlalomozhatunk vele az autók között. Hasonlóképpen a töredezett burkolat, az olajnyomok, a csatornafedelek és a vizes útfelfestések sem jelentenek neki problémát. Az MP3 úgy halad át rajtuk, akárcsak síneken futna, és legfeljebb a kormánya rándul meg egy kicsit ott, ahol a hagyományos kétkerekűt már az esés veszélye fenyegeti. A fékút a három fékezett keréknek köszönhetően pedig még a legrosszabb minőségű úton is igen rövid.

Piaggio MP3 250

A fenyegető veszélyt egyébként minden esetben jelzik a megcsúszó kerekek, aki tehát az MP3-mal elesik, az csak nehezen fogja tudni lemosni magáról a súlyos gondatlanság vádját. A fejlesztés során egyetlen tesztpilóta nem esett el vele, pedig az ő tesztciklusukban napirenden vannak a bukások. Ilyenformán a célcsoport is egyértelmű: azok, akik a kétkerekűeket eddig túlságosan bizonytalannak érezték. Nekik még őszig kell türelemmel lenniük, viszont akkor két verzióban is kapható lesz az MP3, a Piaggio 125-ös Leader és a 250-es Quasar erőforrásával.

 

Címkék:  piaggio , mp3 , mp3 250


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Piaggio MP3 250

Piaggio MP3 250

údaje

Hengerűrtartalom: 244 cm3

Max. teljesítmény: 22,5 LE (16,5 KW) 8250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 21 Nm 6750/min-nál

Gumi elöl: 120/70 - 12

Gumi hátul: 130/70 - 12

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 130 km/h

Piaggio
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár