hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kétkerekű négykerekű A Peugeot-ra gondolva mindenkinek az autók jutnak eszébe.

Jelen esetben azonban ez az elgondolás nem áll túlságosan távol a valóságtól, ugyanis a Satelis 250 számos, inkább az autókra, mint motorokra jellemző megoldással büszkélkedhet és sok tekintetben felér egy autóval.


Peugeot Satelis 250

 

Bizony, a Peugeot nem csak négykerekűeket gyárt, mi több 1899-ben már javában készítette motorjait, az autók gyártásába később fogott csak bele. Azonban az évek során, az autógyártásban szerzett tapasztalatait kamatoztatta robogóiban is. Ennek eredménye a Satelis 250 is. A Satelis 125-öt már teszteltük a Motor Revü oldalain, most azonban a nagyobb testvéren a sor, hogy bizonyítson.

 A felépítmény gyakorlatilag a 125-ösével megegyező, a különbség a fékekben és a 250-es befecskendezéses motorban rejlik. Hogy őszinték legyünk, meg kell emelni a kalapot a tervezők előtt, hiszen a motor minden porcikájából árad a gondosság és a felhasználóbarátság. A műszerfal króm kerete igazán elegáns, a visszajelzők fehér színűek, csak ha világítanak akkor színesek, s az ízléses analóg fordulatszámmérő és kilométeróra között elhelyezkedő digitális műszeregység pedig nagyon informatív. A kezelőszervek mindenhol kézre esnek. Az üléspozíció nagyon el van találva, laza, kényelmes. A pilóta előre nyújthatja lábait az első treppnikre, így nem kell az egész úton behajlítva tartani a térdeket. A jókora ülés kényelmes, jól támasztja a derekat, de a párnázása lehetne kicsit vastagabb a sofőr alatt. Az autógyártásból eredő tapasztalat nem csak a műszerfalban nyilvánul meg, hanem az autókéhoz hasonló visszapillantóban és a kulcs elforgatásával automatikusan felnyíló csomagtartóban is.

Peugeot Satelis 250A hatalmas csomagtartó praktikus, két nyitott sisak is elfér benne, zárt sisakhoz azonban nem elég magas. Bal oldalon találunk még egy mély, zárható rekeszt a műszerfal mellett, valamint napszemüvegünkre az oroszlán vigyáz a kormány közepébe épített napszemüveg tartóban. Érdemes megfigyelni, hogy az utaskapaszkodó milyen gyönyörűen alakul át hátsó lámpává. Apropó, fények. A hatalmas fényszóró szépen teríti be fénnyel az utat, s szintén a kocsik világához hasonlóan a gyújtás levétele után, késleltetve alszik el. A 250-es (olasz) erőforrás nagyon nyomatékos, kiválóan harmonizál a motorral. Teljes értékűvé teszi az amúgy is komfortos robogót, hiszen 110-120 km/órás utazó sebességgel is képes haladni, így kirándulásra is alkalmas a Satelis. Az óriási plexi és az első idom szépen kifogja a szelet a pilóta elöl. Alul rendkívül szépen tol, s fölöl is egyenletesen, kultúráltan gyorsít. A felépítmény és a váz nagyon stabil, ezért minden kanyarban biztonságban érezzük magunkat, mi több, önbizalmat ad, hogy  játszi könnyedséggel döntögethető a robosztusnak tűnő Satelis. A futómű azonban viszonylag sportosra van hangolva, jó visszajelzést nyújt, egy leheletnyivel azonban lehetne komfortosabb is.

 

Peugeot Satelis 250Peugeot Satelis 250

 Autókat idéző informatív műszerfal, és a napszemüvegtartó


A motoron elöl-hátul kétdugattyús Nissin fékek felelnek a lassulásért. A fékhatással nincs is baj, de intenzív lassuláshoz jól bele kell kapaszkodni a fékkarokba. A két féket célszerű kombinálva használni, mert szépen kiegészítik egymást.

Összefoglalva tehát a Satelis egy olyan elegáns luxusrobogó, mely elkényezteti tulajdonosát minden téren: felhasználóbarát, igényes, kényelmes és teljes értékű motor, társ, ékszer.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Peugeot Satelis 250

Peugeot Satelis 250

údaje

Hengerűrtartalom: 244 cm3

Max. teljesítmény: 22 LE (16 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús Nissin féknyereg

Fék hátul: 226 mm-es 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 14

Gumi hátul: 140/60 - 13

Tengelytáv: 1495 mm

Hossz: 2152 mm

Végsebeség: 122 km/h

Peugeot
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár