hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A kis bombázó

A francia Peugeot gyár autói elég jelentős részét lefedik a magyar piacnak, robogóik viszont eddig nem lettek jelentős mennyiségben eladva. A technikán nem múlik, az új importőr meg komolyan változtatni akar a helyzeten.

Peugeot Jet Force C-tech


A robogógyártás területén azzal hívta fel magára leglátványosabban a figyelmet a Peugeot gyár, hogy megalkották az első sorozatban gyártott kompresszor feltöltéses kétkerekűt.Ez igen nagyfegyver ténynek bizonyult, hisz azóta is csak ők készítik, ráadásul most már több típusba is beépítik a Jet Force mellett. Tesztalanyunk most is a Jet Force, viszont most nem a feltöltős, hanem az 50-es segédmotor kerékpár.


A franciák mindig is jeleskedtek a művészetben, azon belül is az avantgarde irányzatban. Ennek megfelelően a Jet Force megjelenése is ütős és modern. Ha sorolni kell valahova, akkor mindenképp a sportrobogók világába tartozik. Minden eleme ezt sugallja. Az egész motor egy suhanó nyílhegyre emlékeztet. Az elöl hegy szerű alakzatba összehozott orridom és hátul a szintén élesen ívelt lámpa és szárny fokozza ezt a hatást. A frontrész szépségét tovább növelik a relatív mélyen, függőlegesen elhelyezett irányjelzők, melyek ezáltal viszont komoly sérülésveszélynek vannak kitéve már a legkisebb elborulásnál is. Mégis az igazi vadságot, sebesség iránti vágyat az elülső légbeömlők teszik egésszé. Kicsit az első MotoGP Hondára hasonlít, de mégis teljesen más, egyedi. A mélyen a lábtérhez benyúló oldalidom honnan is jöhetett volna, mint a Yamaha Aeroxtól, hisz ott lehetett először ilyet látni, de most már szinte minden sportrobogón megtalálható ez a megoldás. Az első komolyabb meglepetés szintén a lábtérnél fedezhető fel, melyet a gyár büszkén meg is mutat. Ellentétbe a robogóknál már megszokott felfüggesztéssel, ennek a kis gépnek nem hátul az erőforráson van a gátlója, hanem központi rugóstaggal rendelkezik. Ennek felfogatása se akárhova történik, hanem a középen mint egy gerincként végigfutó alumínium zártszelvény vázra, mely gyönyörű fényezést kapott és a cégnév is helyet kapott rajta. A hátsó traktus talán legérdekesebb része az ülés, mely két darabból van, egy fix hátsó, mely alatt az akkumulátor található és a nyíló első, mely alatt tetemes méretű bukósisak tartó lapul meg.


Peugeot Jet ForPeugeot Jet Force C-techPeugeot Jet Force C-tech

Az első futómű egy kiscit puha lett, viszont az első fék nagyon hatékony. A kipufogó csak díszelem


Ha már az ülésnél járunk, meglehetősen kényelmes, nem túl puha, mégis egy jó székben ülés érzetét kelti.Az üléspozíció már nem annyira optimális, a szűkös lábtér és az alacsony, pilótához közel elhelyezett kormány érdekes testhelyzetet eredményez. Kicsit furcsa, sportmotorhoz hasonló érzete támad a nyergében az embernek. Mivel sportrobogóról van szó, így vélhetően ez nem a véletlen műve. A hátsó darab pedig, ami az utasnak van szánva, akár csak a nagy vasakon, elég kicsi és kemény is, emellett a lábtartó is magasan van, tehát az utas hiheti azt is, hogy egy R1-es nyergében kuporog.  Érdekes módon a műszerfal kicsit spártaira, vagy épp versenymotorosra sikerült. Tényleg csak azt jelzi vissza, ami nagyon szükséges, semmi felesleges cicoma nincs benne. Az analóg órák persze jól leolvashatóak. Kicsit furcsa, hogy a trenddel ellentétben nem kapott fordulatszámmérőt a Jet Force, pedig most az ilyen stílusú robogóknál ez megszokott és sokak számára elvárt, bár az igazat megvallva az ékszíjautomata váltó mellett felesleges is. Magát a megjelenést viszont nagyon jól feldobja a fémhatású keret, mely a sportautók világában már nagyon jól bevált. A kipufogón tisztán látszik, hogy nem ez volt az eredeti forma, elképzelés. A sportosság érdekében a gyári lamellás rendszer befejező vége helyett egy  vissza kunkorodó versenygép hangtompítóját tették rá. Szó mi szó, ettől kellemes érces hangja lett.


Peugeot Jet Force C-techPeugeot Jet Force C-tech

A műszerfal fémes háttere sportosságot kölcsönöz neki, és a hátsó féklámpa nagyon jól harmonizál a jelképes hátsó szárnnyal


A kuplungot elég könnyű röpsúlyokkal látták el, ezért elég magas fordulaton nyit csak ki. Amikor viszont ez megtörténik, keményen indul el. Versenyrobogóknál lehet ezt tapasztalni, bár ott ennél azért drasztikusabb mértékben. A kis erőforrás pörgős lett, gyorsan veszi a fordulatot és a relatív kicsi lendtömeg miatt ugyanolyan gyorsan le is ejti. Ahogy azt az első pillantások során sejteni lehetett, a komoly első futómű jól végzi a dolgát, de talán egy kicsit puhára sikerült a hangolása. Pontosabban ez lenne az ideális utcai megoldás, de a motor annyira sugallja a sportosságot és a versenyszellemet, hogy az ember valahogy elvárná, hogy kemény, kicsit pattogós legyen, ahogy a hátsó. A központi rugóstag jól dolgozik és akár sportolásra is alkalmas már széria hangolásában is. Az első fék ránézésre nem tűnik valami eget rengetőnek, de használat közben rácáfol erre. Iszonyatos mértékben lassítja a motort, akár csak a hátsó. Simán meg lehet vele állni még akkor is, amikor úgy tűnik, hogy baj lesz.


Ami a kanyarodást és a fordulékonyságot illeti, azon a téren is büszkén helytáll. Alacsonyra helyezett súlypontja miatt nagyon könnyen lehet vele manőverezni, hihetetlen könnyedséggel és sebességgel lehet egyik ívről a másikra áttenni. A kellő vázmerevségnek köszönhetően a gyors nyújtott kanyaroktól se kell tartani vele. Olyan, mint ha sínen menne. Mindenféle komolyabb erőfeszítés nélkül lehet egy vonalon fordulni.



A Jet Force-ról egyhangúan ki lehet jelenteni, hogy ízig vérig, minden elemében sportrobogó. Azon fiatalok vágyainak tárgyává fog válni, akik vasárnaponként a MotoGP közvetítések előtt izgulnak.






Címkék:  Peugeot , jet force


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Peugeot Jet Force C-tech

Peugeot Jet Force C-tech

údaje

Hengerűrtartalom: 49,9 cm3

Max. teljesítmény: 4,87 LE (2,9 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 6 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 226 mm-es tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 190 mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/60-13

Tengelytáv: 1395 mm

Végsebeség: 70 km/h

Peugeot
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár