hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Harci elefánt Hatalmas mérete ellenére: az új Moto Guzzi 1200 Sport igencsak képes nevének megfelelően csörtetni.

Moto Guzzi 1200 Sport


Csodálatosan süt a nap a nyugat-olaszországi Franciacorta versenypályára. Pedig még az éjszaka bőségesen hullott az eső a Bresciahoz közeli klubpálya aszfaltjára. Most mégis kegyes hozzánk a vénasszonyok nyara, és legszebb napsütésben, legjobb motoros időben próbálhatjuk ki a Moto Guzzi vadonatúj 1200-asát.


Moto Guzzi 1200 SportSzépen, csendben kifejlesztettek a Maranellóiak egy új modellt, csak néhány hete kapta lencsevégre egy olasz fotós, így amíg elterjedt a hír, már készen is volt az első széria. Igaz, nem is volt túl nehéz dolguk, hiszen az újdonság nem más, mint a jól bevált 1100-as Breva az 1200-as Norge enyhén áthangolt erőforrásával, titániumnitrid bevonatú villaszárakkal és hullámos Braking féktárcsákkal. Előre kis fejidomot szereltek a műszerfal elé, amire rajszámtábla alap lett fényezve, az utasülés fölé ugyanilyen fényezésű borítás került. Még egy kónuszos csőkormány, és már készen is volt a Sport. De miért pont erre az inkább gokart pályára hasonlító, irtózatosan kanyargós aszfaltcsíkra kellett elhozni az első húsz elkészült fekete óriást? Hiszen igaz, az 1200-as típusjelzés mögött Sport áll, de ez a motor valójában egy naked bike, és ha a Brevához képest igen sportos is, de leginkább az utcára való. "Lássátok, hogy mérete ellenére milyen kezes," jön az egyszerű magyarázat.


Akkor tehát ki a pályára. Az új csőkormány előre van tekerve, ez előrehajló üléspozíciót eredményez, így még hatalmasabbnak tűnik a tank, ahogy hasunk alatt feltornyosul, és azonnal szembesülünk az 1200-as tetemes méretével. Az 1200-as kéthengeres viszont nagyon finoman jár, ahogy életre kel. Igaz, még mindig oldalra dönti gázadáskor a motort, de közel nem annyira, mint a régi Guzziknál. Finoman követi a hatalmas erőforrás a gázparancsokat, az első sebességfokozat ugyanilyen könnyen becuppan, és kimegyek a pályára.


Moto Guzzi 1200 SportMoto Guzzi 1200 SportAhogy ismerkedek a cseles vonalvezetéssel, gyorsan végigkapcsolom a fokozatokat. Már 2000-es fordulaton simán gördül a nagy V-kettes, és igaz nem a kisebb sportmotorok temperamentumával, hanem a nagy testek nyugalmával, de nagyon határozottan tolja előre a nagy naked bike-ot. A lassítás még sokkal határozottabb, pontos nyomásponttal, kis fékerővel és nagyon pontosan adagolhatóan harap a két négydugattyús Brembo féknyereg a hullámos 320-as tárcsákba. De erre szükség is van: tényleg elment az eszük az olaszoknak - akik a pályát építették ugyanannyira, mint azoknak, akik ekkora motorral idehoztak. Egy 125-össel még buli lenne, de az 1200-ast a célegyenes előtti ultraszűk négy kanyarból álló sikánon átemelgetni nagyon komoly izommunka. Mégis: még ez is könnyebben megy evvel az óriással, mint gondolnánk. Pontosan követi a kiválasztott irányt, az előredöntött testhelyzettel kellő mértékű súlyt teszünk az első kerékre, igaz, ez a csuklónkra is terhelődik fékezés és kanyarodás közben. Egyedül a nagyon szűk fordulók előtti féktávnál kell nagyon odafigyelni visszakapcsolásnál, mert igaz a CRRC rendszer minimumra csökkenti a kardánreakciókat, de visszakapcsolásnál a kardán tömegtehetetlensége és a motorfék közösen gyorsan leblokkoltatják a hátsó kereket, ha gondatlanul használjuk a kuplungot.


Moto Guzzi 1200 Sport  Moto Guzzi 1200 Sport
Karbonimitációs kipufogó


Igaz, csúszókuplung nincs a Sporthoz, egy versenykit viszont igen. Átdolgozott hengerfejből és két hangtompítós kipufogóból áll. Nem feltétlenül megy vele könnyebben a körözés ezen a szűk pályán, de nehezebben sem, ugyanolyan egyenletes marad vele a teljesítménykifejtés, mint szériában, csak spontánabb és határozottabb lesz vele a nagy kéthengeres.

De akkor végre ki az országútra! A Bergamo és Brescia közötti utakon már tényleg otthon van a Sport. A sűrű forgalomban, ha lassan megyünk, nem annyira laza a testhelyzet, mint a magasabb és hátrébbnyúló kormánnyal ellátott Brevával, de ahogy kezdünk nagy tempót felvenni, megjön az előre helyezett kormány értelme. A kis idom csak a felsőtestet védi valamennyire a nemetszéltől, a sisakot nem, de mivel nem ülünk egyenesen, teljesen szemben a széllel, így 150 fölött sem tép bennünket túlságosan a szél. Az egész üléspozíció kicsit a Ducati Mosterre emlékeztet, csak éppen nagyban.

Persze, ha már a pályán is használható volt az erőforrás 2000-res fordulatszámtól, ez az utcán sem más. Viszont itt szembesülünk viszonylag kemény teherváltási reakcióival, ami főleg alacsony fordulatú gurulás közben jelentkezik, tehát pont akkor, amikor a legkellemetlenebb - a lassú forgalom követése közben. De ha finoman kezeljük a kuplungot, akkor ez kiküszöbölhető.


Moto Guzzi 1200 Sport  Moto Guzzi 1200 Sport
Módosított hengerfejekből és nyitott, kétdobos kipufogóból áll a sportosító kit


A Sport futóművével evvel szemben nincs gond. Nagyon célpontos, rugózása nem túl feszes, viszont a progresszív csillapítás minden nyugtalanságot elfojt már a csírájában. A feszesen, de nagyon jól eltaláltan pármázott vezetőülés jól megtartja az embert - a pályán nem is volt benne olyan könnyű a tornázás. Az utcára, akár hosszabb túrákra is nagyon kényelmes. És a túrázás, barangolás is az, amit a Sport a legjobban szeret, és amit pilótája a legjobban szeret rajta. És mivel a Moto Guzzi rajongók és tervezők vérében egyaránt benne van a túravonal, a Sporthoz is készítettek könnyen rögzíthető, stílusban jól illő dobozokat.


Moto Guzzi 1200 Sport


Az autók mögül kigyorsulva lehet aztán érezni, hogy mégsem olyan tökéletesen lineáris a teljesítményleadás. Úgy 4500 körül a hatalmas kéthengeres rápakol még egy lapáttal. Nem nagy lapáttal, csak épp érezhetően, és innentől még gyorsabban halad 8000-res fordulatszámhatáráig. Tehát itt van a lelkében a Sport, csak nem úgy adja elő, mint a labdajátékosok, hanem mint a nehézatléták: diszkréten, de mindig erejük tudatában.


Címkék:  moto guzzi , 1200 sport


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi 1200 Sport

Moto Guzzi 1200 Sport

údaje

Hengerűrtartalom: 1151 cm3

Max. teljesítmény: 95 LE (66 KW) 7800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 100 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1485 mm

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár