hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Agilis Agility? Kíváncsiságtól fűtve próbáltuk ki az Agility 125-öt. Az új Kymco modell vajon rá szolgált a nevére?


Kymco Agility


Nomen est omen - a név intő jel. Sokan tartják úgy, hogy egy ember egész sorsára képes kihatni a neve, illetve képes azt definiálni. Valahogy ezért is érdekes a Kymco Agility 125. Típusneve azt jelenti agilis, fürge. A név azonban kötelez is, ezért nem kis kockázatot vállalt a gyár, amikor e fantázianév mellett döntött.


De mielőtt arra keresnénk a választ, hogy a robogó rászolgál-e a nevére, vegyük előbb szemügyre egy kicsit az egész járművet. A motor arca nagyon kellemesen fest, a "hegyes szív" alakú lámpa és a keskeny pajzs igazi karaktert kölcsönöz a motornak. Az átlátszó indexburák és a szintén szögletes kormánytakaró borítás is sportosságot sugall. A nagy nyereg kényelmesnek tűnik, s a lábtér is szokatlanul széles. Hátul egy fekete, csőből hajlított csomagtartó is helyet kapott, ami legalább annyira hasznos lehet a csomagok szállítására, mint amennyire jól az utas-kapaszkodó funkcióját is betölti. Egyedül akkor elégedetlenkedhetünk, ha hátulról vesszük szemügyre az Agility-t. Elölről dögösen, sportosan fest, hátulról viszont az egyszerű hátsó lámpa és az egész far kialakítása olcsó, hétköznapi robogó benyomását kelti. Kár, hogy ilyen nagy a kontraszt az eleje és a hátulja között. Az ülés alatt bőséges a sisaktartó helykínálata, bátran szállíthatunk a sisakrekeszben akár nagyobb tárgyakat is. A műszerfal hármas, pontosabban három egymásba olvadó körből álló felosztása szintén vagány, s a tervezők még a műszerek hátlapjának csinosítására is ügyeltek. Nagyon pozitív, hogy van üzemanyagszint-jelző, ami nagyon pontos és nem csupán egy kis tartalékra figyelmeztető lámpa látja el ezt a funkciót. A műszerfal egyetlen digitális egysége egy kis óra, ami a baloldalon helyezkedik el - kellőképpen mélyre süllyesztve a műszerfalba ahhoz, hogy még ragyogó napsütésben is le lehessen olvasni.



Kymco Agility


A nyeregbe pattanva kicsit elcsodálkozunk, ugyanis a hatalmas nyereg ránézésre pazar kényelmet ígér. Azonban ráülve meglepődünk rajta, hogy mennyire kemény. Az első kétharmada olyan, mintha az üléshuzatot egy műanyaglapra húzták volna rá (ami valószínűleg így is van). Azonban hátrébb csúszva ülőgumóink puha szivacsba süppednek, de élesen érezhető sáv választja el a kemény részt a puhától. Az utas viszont nem panaszkodhat, mind a lábtartói kellően alacsonyan helyezkednek el, mind pedig az ülés utasnak szánt fele kényelmes. A pilóta üléspozíciója semleges, kényelmes, tipikusan robogós.


A négyütemű, 124,6 cm3-es, kényszerléghűtéses motor rögtön életre kel amint hozzáér ujjunk az önindító gombjához. Mélyen, de csendesen duruzsol a 8,8 lóerős erőforrás. Elindulásnál tűnik fel leginkább a benne ficánkoló majdnem 9 lovacska, ugyanis szép nagyot tol amikor nekilódul. A gázparancsokat készségesen követi és könnyedén gyorsul - bár természetesen nagyobb sebességnél már nem annyira fürgén. Az kilométerórája szerinti 110 km/h-s végsebességét könnyedén eléri és nem erőlködik a motor ennél a tempónál sem, így nyugodtan lehet vele tejesen nyitott gázzal közlekedni huzamosan. Az üröm az örömben, hogy ez a 110 km/h -s végsebesség az Agility órája szerint mérvadó csak, ugyanis a KTM SuperDuke-kal követve a robogót, annak órája maximum 90-95 km/h-t mutatott. Ezen a jelenségen azonban nem kell megrökönyödni, jó néhány modell kilométerórája csal egy kicsit.



Kymco AgilityKymco Agility


Eljött az ideje, hogy választ kapjunk a nagy kérdésre: rászolgált-e az Agility a nevére? A válasz rövid és tömör: igen. Kicsit szkeptikusan álltunk a dologhoz, de a motor az első perctől fogva olyan meggyőző volt, hogy még a kétkedés legapróbb szikráját is eloltotta. Kanyarodhatunk vele kis sebességgel, kanyarodhatunk nagy sebességgel (akár teljesen nyitott gázzal) a motor mindig kezes és könnyed marad. Oldalról-oldalra borítani, kanyarba beledönteni, íven tartani mind csak elhatározás kérdése. Nem igényel erőt a manőverezés, csupán picit bedőlünk és a motor pontosan követi a kiválasztott irányt. Egyszerűen meggyőző. Azonban se a futómű, sem a váz nem kedveli a kátyúkat és útegyenetlenségeket. A váz egy hajszálnyit lehetne merevebb a nyakrésznél, ugyanis a kormány előre-hátra is berezeg picit a bukkanókon. Ha azonban sima felületű kanyarokban gurulunk, vagy kanyargunk, kellemes élményben lesz részünk. Szűk építése és jó manőverezhetősége miatt az Agility igazán alkalmas a városi cikázásra, a gyors irányváltoztatásokban igazán partner. A fékek ránézésre semmi különöset nem ígérnek, hátul dob-, elöl tárcsafék. Azonban itt az Agility másik nagy meglepetése: az első fék. Sok robogónál tapasztaljuk, hogy a hátsó fék erőteljesebben lassítja a robogót, mint az első. Ez az Agility esetében nem így van, olyan, amilyennek lennie kell. A hátsó fék jól adagolható, az első pedig brutális egy robogóhoz képest. Nem csak jól fog, hanem egyenesen "csúcsjól". A fékhatás annyira erős, hogy bármikor képes megcsúsztatni az alsó kategóriás keleti gumit. Az ember legszívesebben minden lámpánál első kerékre állítaná a motort, ha a gumi hagyná. Kanyarban nem tapasztaltuk, hogy a gumival bármi gond lett volna, de az első fék esetében a gumi adja fel előbb…



Kymco Agility



Az Agility 125-ről elmondhatjuk végül is, hogy valóban rászolgált a nevére, és nem kell szégyenkeznie, hogy csupán egy reklámfogás áldozata lett. Az ára elég alacsony egy 125-ös motorhoz képest és nyugodtan mondhatjuk, hogy jó ár/érték arányt képez. Sajnos van rajta néhány érdekes, vagy éppen olcsó részlet, viszont a kellemes motorja, a remek első féke és a valóban kiváló irányíthatósága révén egész biztosan sok kellemes percet fog okozni gazdájának.

 

Címkék:  kymco , agility


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Kymco Agility

údaje

Hengerűrtartalom: 124,6 cm3

Max. teljesítmény: 9,5 LE (6,9 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 9,1 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 160 mm-es tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 140 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Hossz: 1835 mm

Végsebeség: 110 km/h

Kymco
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár