hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nyomatékkapszula

Kawasaki ER-6n



Kawasaki ER-6nAz ER-6 az a fajta motor, ami első ránézésre vagy azonnal megfog, vagy egyáltalán nem tetszik, mindenesetre nem lehet csak úgy elmenni mellette anélkül, hogy valamelyik testrészünk ne kezdene el izzadni, viszketni, vagy épp váladékozni.
Igazán feltűnő jelenség, nincs rajta egy olyan alkatrész sem, amit ne az exhibicionizmus jegyében terveztek volna. Először is ott kezdődik, hogy a rugóstag nem a megszokott helyen, azaz középen eldugva lakik, hanem a Kawasaki ER-6nváz és a lengővilla jobb oldalán hivalkodik, ami az egész motor megjelenésén képes jókorát dobni - persze csak ha jobb oldalról nézzük. Maga az acél csőváz sem hétköznapi darab külsőre, mindezek pedig olyan kiegészítőket kaptak, mint a szigorú kis szoknya, a neo-avantgard lábtartókonzol, a szokatlanul jópofa formájú indexburák, vagy a közvetlen a blokk alól kimeredő tömzsi kis cipős doboz, azaz a kipufogódob. Tehát az egészet nézve gondosan kidolgozott, kifejezetten szép Kawasaki ER-6ntermékről beszélhetünk, egyet kivéve: a kapszula formájú lámpaburát. Mintha a fejidomhoz érve, az azért járó sikerdíjat már nem akarózott volna átutalni a dizájner számlájára, így az bosszúból csak egy C-vitamin kapszulát rajzolt volna lámpa helyett. Mindenesetre a fotósunknak tetszett, mert szerinte jó képeket lehet róla készíteni. Egy azonban biztos: az ER-6-ot senki semelyik motorral nem fogja összekeverni. Legfeljebb egy kapszulával.

Neo-avantgard lábtartó konzol, extrém rugóstag,
zajos cipősdoboz...                                                                        Kawasaki ER-6n

                                                                                                             ...több ízben rendelhető lámpabúra.

Csak lezárt útszakaszon. De tényleg.A Kawasaki Heavy Industries nem titkolt szándéka az volt, hogy egy olyan motort építsen, amit könnyen terelgethetnek a kezdő motorosok, de ha tapasztaltabbak keze közé kerül, ők se unatkozzanak rajta. Ez elég nehezen kivitelezhető kompromisszumnak hangzik - mert az is - azonban minél többet mentem az ER-6-tal, annál világosabbá vált, hogy ezt bizony kipipálhatja a gyár: valóban egy meseszerűen könnyed, de mégis élvezetes motort sikerült összekalapálni.
Kis motor, kis súly, alacsony ülés: ez a kezdőknek, vagy azoknak, akik még nem motoroztak olyan sokat, alapvető segítség. A feltűnően keskeny kormány az egész motorra jellemző kompakt méretet közvetlenül adja vissza, ráadásul plusz jópont, hogy így az autók között is könnyebb a dolga.
Ahogy először adtam pár gázfröccsöt, nagyon meglepődtem, mert ilyen közvetlen reagálású gázra egyáltalán nem számítottam egy sorkettőtől. Élénken pörögeti fel a blokkot, pont annyira, amennyi gázt rátesz az ember, késlekedés, vagy túlérzékeny reakció soha, sehol, semmikor. Ez aztán a felhasználóbarát injektor! Szóhoz sem jutottam. Ezek után behúztam a kuplungot, ami olyan finoman, könnyedén és puhán működik, amit még Kawasakin soha nem tapasztalhattunk. Ez az! Ezzel tényleg bárki gond nélkül el tud indulni.

És akkor jött amitől nagyon féltem: a váltó.Számos Kawasaki legborzasztóbb alkatrésze, darabos érzéssel, mintha közvetlen a váltó fogaskerekei közé dugnám be a csizmám.

Kawasaki ER-6nDe nem az ER-6-on! Akár lassan váltogatva, akár motorgyilkos üzemmódban rugdosva, mindenhogy egyértelműen veszi a fokozatokat és kifejezetten puhán működik. Ráadásul az első olyan Kawa, aminek a váltója nem talál lukakat úton-útfélen. Végre, végre, végre a zöldek rátaláltak a minőségi váltó-gyártás titkos receptjére! Remélem jól megbecsülik és alaposan elzárták, nehogy elveszítsék.

A sorkettő emberes 72 lóerőt produkál, de ennél a blokknál nem is ez a lényeg, hanem az, hogy egész alulról elindul. 4000-től komolyan megjön a kedve, 6000-től pedig csak élénkebb és élénkebb, sehol sincs benne hullámvölgy, egészen 10.000-ig, ahol kezd lankadni. Ráadásul annak ellenére, hogy kéthengeres, érthetetlenül finom járású. Nem zizeg sehol semmi, nem remeg a kormány, nem rezeg a lábtartó - még annak ellenére sem, hogy a ceglédi Kawa kereskedés egy kellemesen dübörgő Finster dobot csavarozott alá - egyedül az ülés zsibbaszt kissé, mert elég kemény.
Az ER-6 a soros kéthengeresek egészen új dimenzióját nyitja meg, a gáz adagolhatósága gyerekjáték, ilyen visszajelzést nyújtó injektorral még a büszke sportgépek piacán sem sűrűn találkozni, a nyomatéka meglepő, még kettesben is egykerekezett egészen alulról, a tesztfogyasztás pedig szerény 5,4 literre jött ki, annak ellenére, hogy hajtottuk rendesen.

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2

Kawasaki ER-6n

A fékre először azt hittem gyenge lesz, mert a fékkar érzésre nagyon puha. Mintha nem is az összenyomhatatlan fékfolyadékot szorongatná a főfékhenger, hanem valami túláztatott krumplipürét. Ennek ellenére határozottan érezhető mikor jelentkezik a fékhatás legjava, csak ehhez meg kell dolgoztatni a kart rendesen. Na ez sem gyakori kombináció, mert ha egy féket túlságosan meg kell dolgoztatni, az azzal jár együtt, hogy a nyomáspont határozatlan. De nem itt. Fura, nagyon fura, de meglepően korrekt.

Valami hasonló a helyzet a puha futóművel is. Ennél a pontnál a "puha" szó kifejezetten negatív értelmet szokott jelenteni és valóban, az ER-6 leggyengébb pontja a kissé ingatag futómű, ami időnként elöl és hátul is képes felütni, azonban hasonlóan a fékhez, puhánysága ellenére mégis megbízhatóan ad némi visszajelzést.

Kawasaki ER-6nA műszerfal annyira egyszerű, hogy sosem kócolja össze a tekintetet. A mindig hibátlanul látható fordulatszámmérő mellett minden más eltörpül, igaz nem is nagyon van más. A digitális kilométerórában szerencsére nem tükröződik a nap, mint pár korábbi Kawasakin, ami azért különösen fontos, mert az ER-6-on nem igazán érezni a sebességet. A kicsi, kompakt építési módból adódóan, szinte nincs előttünk semmi, így a látómezőnk nagy részében csak az út és az azt körülölelő táj szalad felénk, így rendszeresen 20-30-cal lassabbnak ítéljük a tempót, mint amennyi valójában. Ez nem tűnik olyan soknak, de ha belegondolsz, 50 és 80 között pont 30 km/h a különbség és azért ez elég jelentős, mondjuk városban. Persze a csupaszmotorokon szokásos, maximum 130-140-ig kényelmes utazósebesség már nem téveszthető össze, mert a fejidom semmit nem véd.

Kawasaki ER-6nAz ülésen kb. 50 kilométer után kezd zsibbadni az ember, mert elég kemény, de ez még nem is olyan vészes. Ennél sokkal érthetetlenebb kreténség, hogy az ülést nyitó zárat úgy eldugták, hogy jó fél óráig nem is találtuk. Mondjuk túl sokminden úgy sem fér alá.  Az utasnak viszont jó dolga van, mert átlagosan kényelmes hely jut neki, ami a mai motorok hátsó üléséről nem mindig mondható el. A két nagy fülű kapaszkodó is kellemes viselet, feltéve ha az elöl ülő pianóban motorozgat, és nem kell rácsomózni az utast a hátára.

Kawasaki ER-6n

Az ER-6-on egészen új értelmezést nyer a kompromisszum szó, mert egy olyan motor, ami szinte minden motorosnak boldog vigyort csal az arcára, mégis bátran adhatjuk kezdők alá is. És ezt a közepes teljesítményű motorok közül csak kevesen tudják. Csak az a kapszula ne lenne az elején. Nem lehetne akkor már inkább egy sörnyitó..?

Akinek a hadüzenet szól: Suzuki SV650 - Körültekintő a kategórián belül


Kawasaki ER-6nAz ER-6 egyetlen ellenfele a Suzuki SV650 lehet. Az egyhengeres Yamaha XT660 még nem ez a kategória, a négyhengeresek (Honda CBF600 vagy Suzuki Bandit 650) meg már nem. Az SV-nek ugyan nagyobb a tankja, mint az ER-6-é, ráadásul 10 kilóval könnyebb is, de előbbi a fogyasztás miatt mindegy, (merthogy az SV körülbelül egy literrel többet eszik) utóbbiból meg semmit sem érezni. Viszont azt a kb. 100.000 forintot nagyon is érezni, amennyivel drágább a Kawa. Mellette szól, hogy rendelhető ABS-sel is, ez 190.000 plusz forintot jelent, amit ha nem a motoros ruhára szánt költségvetésből kell levonni, akkor mindenképp javaslunk!



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki ER-6n 2012
Kawasaki ER-6n 2012

Kawasaki ER-6n 2012

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (53 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 64 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Kawasaki
Kawasaki ER-6n 2009

Kawasaki ER-6f

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (53 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Végsebeség: 204 km/h

Kawasaki
Kawasaki ER-6n

Kawasaki ER-6n

údaje

Hengerűrtartalom: 649 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (55 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/60 ZR 17

Tengelytáv: 1405 mm

Végsebeség: 212 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár