hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Aki régóta navigál műholdak segítségével, nem zavarodik össze a fokok, percek és másodpercek kavalkádján, én viszont az újabb GPS kedvelők közé tartozom, ezért csupán dekorációnak tűnnek az adatok az új Transalp kerekded idomain.Hegyek szülötte

Honda XL700V Transalp

Aki régóta navigál műholdak segítségével, nem zavarodik össze a fokok, percek és másodpercek kavalkádján, én viszont az újabb GPS kedvelők közé tartozom, ezért csupán dekorációnak tűnnek az adatok az új Transalp kerekded idomain. Két évtizeddel ezelőtt biztosan térképet gyűrögettem volna, mielőtt az ős-Transalpra pattanva, a névhez méltóan az Alpok szerpentinjeinek meghódítására vállalkozom. Az XL700V-n hiába keresem a rally szót, most a kalandtúrák korát éli a típus. De milyen élmények felé gördülhetünk a gép, szerencsére még mindig küllős kerekein?

Európa legmagasabb közútja a Col de la Bonette hágó vezethet el a megfejtéshez. A Monacói hercegség hajnalban csendes utcái jól állnak az új Hondának. A fényűzéshez szokott polgárok talán csak magukban jegyzik meg: íme a motoripar is tud avantgárd formákat alkotni. Szöszmötölő limuzinok, engedünk előre Rolex órájukra pillantó, öltönyös gyalogosok között vezet az utunk a városból kifelé.

 Honda XL700V Transalp Honda XL700V Transalp
A féldigitális műszerfal kompaktabb, a motor szebb és erősebb az elődhöz képest

A hatszáznyolcvan köbcentis, befecskendezős és hengerenként már nem három, hanem négyszelepes V2-es az alsó és közepes tartományban a korábbinál erősebb, akkor sem rázza szenvedélyesen a láncot, ha kétezerig ejtem a fordulatszámot. Inkább békés kelepeléssel mászik fel háromezer fölé, ahonnan több kedvvel dolgozik.

Az extraként rendelhető GPS közben furcsa dolgokat művel. Úgy vezet fel minket Monaco villanegyedébe, mintha nem ismerné pontosan az előre beprogramozott útvonalat. Döntött panorámakanyarokkal tűzdelt kitérőnket egyáltalán nem bánjuk. A Transalp manőverezhetősége a változó minőségű aszfalton is gyerekjáték, és ha néha fékezni kell, elég negyedikből hármadikba kattintani a váltót, hiszen a precíz de kissé nyers szerkezet feltűnés nélkül végzi a dolgát.

Honda XL700V Transalp

Az Alpokba vezető út autópályával kezdődik, mely néha Olaszországba is átkanyarodik. Változó forgalomban cikázunk, kamionok és autók közt. Az ötvenkét fokos hengerszögű hajtómű lágy gázreakciókkal, de ha kell intenzív gyorsítással lendül hatezres fordulat fölé és pörgési kedve a nyolcezer után következő tiltásig meg is marad. A sebesség százharmincon túl is dinamikusan növekszik, sőt az utolsó, ötödik fokozatban sem érezzük igazán a kifulladás jeleit. Továbbkapcsolnánk ha lenne hova, hiszen százhatvan közelében a piros tartomány közelében járunk. Csodálatos látvány nyílik a tengerre, de egy viadukt illesztési pontján ringatózni kezd a Transalp eleje, így jelzi, hogy a megengedett sebesség és a futómű határain járunk.

Saját hazájában talál igazán magára a Honda. Ahol az út kétszer egysávos, a legmagasabb hegyek az égig érnek és a köztük lezúduló víz, rettentő méretű sziklákat görget, elemében érzi magát az új XL-V. A kisebb első kerék alacsonyabbra engedte a régivel szinte teljesen megegyező acélvázat és a szélesebb hátsógumival együtt funbike-os erényeket plántáltak a Transalpba.

Honda XL700V Transalp
Járt és járatlan utakon is megfelelő a motor felépítése, így csábít kalandra az új Transalp

Azt mondták Adventure-Touring és kezdjük érteni, mire gondolnak a Hondánál. Egynapos túránk bizonyos szakaszain örömmel keveredünk kalandba az XL-V-vel. Néha letérünk az aszfaltról, hogy felfedezzük a környék, földes mellékútjait. Igazán endurós kaland lenne a nyeregből felemelkedve kóborolni a fenyves mélyén. Mi mégis ülve maradunk, mert az út kevés gödörrel tűzdelt, azokat inkább kikerüljük, és a tank kiterjedése miatt is ez a célravezető testhelyzet a Transalpon.

Rázendít az eső, és a lendületes szakasz után hajtűkanyarok következnek. A GPS megint tévedhetetlennek tűnik és így irányít a legsötétebb felhők felé. A nyújtott fordulókat váltózó ívű hajtűkanyarok követik, de a ritkább levegőben is céltudatosan sodorjuk magunk mögött a hulló faleveleket. Az útépítés helyi kihívásai miatt a bedöntött motor eleje egy pillanatra megcsusszan, majd ismét megtapad, de elég néhány könnyed korrekció a kormánnyal. A fékezések ismét az új időkre emlékeztetnek. A digitális sebességmérőn gyorsan feleződnek a számok, az ABS-el is felszerelt kombinált rendszer adagolhatóságára nem lehet panasz. A háromdugattyús első nyergek más típusokon már bizonyítottak, a blokkolásgátló pedig csak akkor avatkozik be, amikor a hátsó kerék végképp elveszti kapcsolatát az úttal.

Honda XL700V Transalp Honda XL700V Transalp
A valóságban telitalálatnak tűnik a bizarr első lámpa, az ABS-es fékek jól adagolhatók

A hőmérséklet fagyponthoz közelít, amikor megpillantjuk Európa legmagasabb útját. Col de la Bonette az amatőr hegymászók érzését adja az októbertől májusig tartó fagyos időszakban erre tévedő motorosoknak. A Transalp mindeddig makacsul kapaszkodó Bridgestone Trail Wing 152 abroncsai finoman jelzik, hogy a szép fényezés pillanatok alatt sebhelyessé válhat, ha nem vigyázunk, először a koordináták tűnnének el róla. Ezért innentől egészen a hágó tetejéig óvatosan haladunk. A motor halkan duruzsol, már csak a szél fütyülését halljuk, a nyitott sisak nem a legjobb választás ebben a hidegben - gondoljuk, amikor a fehérré változott aszfalton ereszkedünk alá. Hagyjuk, hogy a hatnyolcvanas motorféke tartsa kordában lendületünket, még egyszer felpillantunk a nyeregből, majd elégedetten nyugtázzuk, hogy a természet és a Transalp két évtizednyi formálódás alatt is képes volt megőrizni múlhatatlan értékeit.


Sisak: Kenny Titanium
Kesztyű: Kenny Winter
Kabát: Roleff Berlin
Nadrág: Roleff RO445
Csizma: Outstars Spirit



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda XL700V Transalp

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 60 LE (44 KW) 7750/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 5500/min-nál

Fék elöl: 256 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90-R19

Gumi hátul: 130/80-R17

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2250 mm

Végsebeség: 176 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár