hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nyug-ágy

Honda Vt 750 Shadow


Hát igen… van, ami adrenalinnal önti nyakon az embert, aki ettől tettre késznek, erősnek és gyorsnak érzi magát. És van, ami nyugalommal tölti el, ellazítja, és ezt duruzsolja:
- Ne törődj a rohanó világgal! Dőlj hátra, és élvezd, ami körülvesz! Lazulj el, és légy befogadó! Hagyj magadnak időt arra, hogy észre vehesd, milyen zöldek a frissen kipattant rügyek, milyen vidáman sárgállik a virágzó repceföld, és milyen balzsamos illatokat sodor feléd a szél! A fenti mondatokat a 2007-es Honda Shadow Spirit sugdossa a fülembe. Ezzel a motorral a Honda ismét megtalálta a Tiszta Formát, a Chopper Esszenciát, amelyet utoljára a VT 600-assal tudott hasonlóan bemutatni.
És most itt van egy még szebb köntösbe öltöztetett ugyanolyan telitalálat, egyszerű, érthető formákkal. Nem hiába mondják: a szépség egyik titka az arányokban rejlik.

Formája igazi chopper, csodálatos, 21 colos, sűrűn küllőzött első, és 15 colos hátsó kerékkel, lépcsős üléssel, előreszerelt lábtartókkal, ívelt kormánnyal és klasszikus V2-es erőforrással. Vízhűtéses ugyan, de ez a hűtő mintha nem is létezne. Szolidan, észrevétlenül búvik meg a dupla bölcsőváz szárai között, a hengerek bordái pedig azt mondják:
- Vízhűtő? Itt? Ugyan! Ne is keresd! Tankja megfelel az alapképletnek, oldalról csepp alakú, középen hordott műszerfal panellel. A kormány magas kiemelőkről hajlik a vezető felé, kipufogói Shotgun stílusúak.

Honda Vt 750 Shadow

Klasszikus chopper: küllős kerekek, ívelt kormány, lépcsős ülés, V2-es motor

Meglepő, hogy milyen barátságosak a méretei
, az ember szinte a talajon ül, így még a kifejezetten alacsony motoros is biztonságosan, teli talppal támaszkodhat a talajra. Már oldaltámaszról felállítva meglepő kezelhetősége, bár a kormány álló helyzetben hajlamos jobbra-balra becsuklani a lapos villaszög miatt. Üléspozíciója a 180 cm-nél alacsonyabb vezetőknek kényelmes igazán, e fölött a lábtartó kissé közel esik a vezetőhöz, és az ülésen sem lehet hátracsúszni, hiszen annak hátsó része megtámasztja a derekat. Ez ugyan kényelmes, ha van elég hely a motoron, a magas vezetőt azonban egyetlen meghatározott pozícióba kényszeríti. Igaz, ez a pozíció meglehetősen laza, de fészkelődni nem lehet. Gyújtáskapcsolója a bal térdnél található, mint több más fajtársánál, szivató már nincs, hiszen befecskendező rendszer szállítja az üzemanyagot.

A motormendzsmentnek köszönhetően azonnal indul a háromnegyed literes erőforrás, amelynek hangja halkan és kulturáltan szól a kettő a kettőbe rendszerű shotgun csövekből. Mechanikusan működtethető kuplungja kis kézerőt igényel, az egyes fokozat könnyedén, a kötelező kattanással ugrik be, a többi fokozat már csöndesen kapcsolható. Apropó, kuplung: a kart kiengedve az utolsó millimétereken hirtelen zárnak a lamellák, így az alapjárat környékén meglehetősen gyengécske motort ez egy pillanatra megcsuklasztja. Ettől a vezető eleinte a kelleténél nagyobb gázzal indul, hiszen olyan érzése támad, hogy a motor lefullad, ha nem így tesz.

Honda Vt 750 Shadow

Az ülésen nem lehet hátracsúszni, hiszen annak hátsó része megtámasztja a derekat



A befecskendezőrendszer a gázmarkolat utasítására nagyon finoman reagál, rántás, megtorpanás nem tapasztalható, igaz, hatalmas forgatónyomaték sem. A blokk egyenletesen pörög fel mindenféle különösebb vehemencia nélkül. Négyes fokozatban negyventől, ötödikben hatvantól gyorsít rángatás nélkül. A dinamikusabb gyorsításhoz úgy kell megválasztani a sebességfokozatot, hogy a motor fordulatszáma a középtartomány fölött legyen, ez alatt meglehetősen gyengécske benyomást kelt. A Spirit végsebessége 155-160 körül van, de a blokk érezhetően a 120 km/óra körüli utazótempót szereti a legjobban. Ekkor még a szélnyomással sem nagyon gyűlik meg a vezető baja.

Az első fék nyomáspontja remekül érezhető, a fékerő jól és kis kézerővel adagolható, akár a hátsó - szintén jól adagolható - dobfék hatása nélkül is kielégítő lassulást biztosít. Rugóstagjai komfortosra hangoltak, de a Shadow nyújtotta menetdinamikához kényelmesek. A villák csillapítása nem, a hátsó rugóstagok rugóelőfeszítése viszont hat fokozatban állítható.


Honda VT 750 Shadow Spirit



Végezetül nem hagyhatjuk szó nélkül az utasülés nyújtotta komfortszintet. Az utasülés tervezője a fakír világbajnokság titkos reménysége, de legalább is feltételezhetjük róla, hogy a vasárnapi ebéd után szöges széken ülve bóbiskol jóllakottan. Az utasülés keskeny, hátrafelé lejt, hosszabb távon igazi kínszenvedés rajta ülni. Páros motorozás esetén le kell cserélni egy customkatalógus használhatóbb termékére.

Összegezve:
a Shadow Spirit modern technikai tartalmával együtt is egy nyugodtabb világ képét vetíti elénk, egy olyan világét, amelynek lakói nem a sebesség, a gyorsulás és a versengés nyújtotta adrenalinfröccsökben lelik meg élvezetüket, hanem az ellazult, kényelmes, szemlélődő motorozásban. A Honda mérnökeinek sikerült egy nagyon barátságos természetű, könnyen kezelhető, és egyszerűségében is szép choppert létrehozniuk, amelyet 750 köbcentis erőforrása ellenére a kisebb termetű motorosok, hölgyek és kezdők is magabiztosan kezelhetnek.



2010-03-06 08:59:57

Sajnos mára már csak a Shadow Spirit az egyetlen chopper formájú chopper! Ezek az újak és a cruiserek már elvesztették az igazi formavilágukat és teljesen aerodinamikus látványvilága van!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Honda VT 750 Shadow Spirit

údaje

Hengerűrtartalom: 745 cm3

Max. teljesítmény: 46 LE (34 KW) 5500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 64 Nm 3500/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 180 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 160/80-15

Tengelytáv: 1653 mm

Végsebeség: 170 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár