hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Mindennapos túrabajnok Csak nagyon keveseknek adatik meg, hogy több motort tartsanak fent. Ez nem csak nálunk, hanem az egész világon így van. A Honda emberei ezt nagyon jól tudják és ennek megfelelően az amúgy túra koncepciójú motort városibbra hangolták.

Honda Deauville
 

Mit változtattak az új modellen? Inkább mi a közös a régi és az új Deauville-ben? Semmi. Ami azt jelenti, hogy szinte nincs két egymásra hasonlító csavar sem. Ugyan a motor formavilágát továbbvezették, de azt is még nagyobb odafigyeléssel és kidolgozottsággal. A végeredmény lenyűgöző. Mint az már a bevezetésből kiderült, olyan motort próbáltak megalkotni, ami a hétköznapokban jól boldogul a városi közlekedésben és jeleskedik a munkába járásban, majd a pénteki feladatok végeztével azonnal lehet indulni vele kirándulásra. Lássuk, hogyan oldották meg ezt a problémát.

 

Először is figyelembe vették, hogy milyen igényeket kell a motornak kielégíteni és megnézték, ehhez mit kell változtatni a régi modellen. A túra funkció miatt a felhasználók nagyobb teljesítményre, egyenletesebb nyomatékra, elegánsabb kinézetre és jobb kihasználhatóságra vágytak. A nagyobb teljesítmény érdekében az eddigi 650 köbcebtiből 680-at varázsoltak, átdolgozták a hengerfejet és a három szelep mellett egy negyedik is helyet kapott. Ez 10 lóerő pluszt jelent még annak ellenére is, hogy a motor Euro 3-as normáknak megfelelő lett. Pontosabban annak elvárt értékei alatt van annyival, hogy akár Euro 4-es is lehetne. Ráadásul mindezt úgy, hogy a motor az elődhöz képest 8%-al kevesebbet is fogyaszt. A nagyobb hatótávolság érdekében a tank méretét is megnövelték. A nyomatékgörbét kisimították a kellemesebb motorozhatóság érdekében. Tették ezt olyan mértékben, hogy a 140-ről 160-ra való nyomatékrugalmasság utassal együtt 133 méterrel, 3,5 másodperccel csökkent. És akkor még csak az erőforrásról esett szó.


Honda DeauvilleHonda Deauville
 

Hasonló mértékben dolgozták át a motor többi részét is. A gyári dobozok méretét kicsit több mint 10 literrel növelték meg. Ráadásul egy "baguette hole" nevű összekötő cső is készült a kofferek közt, így simán lehet egy esernyőt, vagy bármilyen hosszú vékony tárgyat is szállítani. És itt jön képbe a másik tényező, a városi felhasználás. Nagyobb dobozt elvileg nem lenne nehéz összehozni, mert csak szélesíteni kell és kész. Az érdekesség az, hogy az egybe integrált hátsó traktus révén a térfogat nőtt, a motor szélessége viszont csökkent, hogy a szűk helyeken a sorok közt könnyebben lehessen lavírozni. Ugyanígy az első rakodó rekeszek is jelentősen megnagyobbodtak. A tükrök 55 milliméterrel kijjebb kerültek, a nagyobb beláthatóság érdekében. De hasonló városi felhasználhatóság miatt változtattak a meleg és hideg levegő elvezetésén, alkalmaztak állítható magasságú plexit, változtattak az üléspozíción… Mondhatni egy teljesen új motort terveztek. Persze mondani nagyon sok mindent lehet, ami esetleg még jól is hangzik, de a kilométerek alatt derül ki, hogy mennyire praktikusak, mennyire működnek jól.

 


Honda Deauville

 

Az üléspozíció nagyon kényelmes az első pillanattól. Az átdolgozott műszerfalon egyből szemet szúr az üzemanyagszint visszajelző, ami eddig nem volt a motoron.Az első szélvédő elég mélyen ívelődik a "city" fokozatban, de túrázáshoz négy csavarral 17 centivel feljebb állítható. A V2-es erőforrás hangja rögtön erőt sugárzó. Ellentétben a kardános motorok erőteljes terhelés váltási szokásaival szemben, ez nem mutatja, akár láncosnak is hihetné az ember. Hihetetlenül finom a motor járása és nagyon kiegyensúlyozott a teljesítmény leadása. Ugyan 2500 alatt nem szeret menni, fölötte viszont minden tartományban egyenletesen húz. A térdnek kialakított légterelő hibátlanul végzi a dolgát, még nagy sebességnél se kapaszkodik az ember lábába a szél. A tükrökből az ígéreteknek megfelelően szinte mindent lehet látni.

 

A futóműbe is beletaláltak. Szériahangolásban kellemes kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik, feszes, mégis minden mértékű úthibát tökéletesen kezel. Természetesen pillanatok alatt hangolható a különböző igénybevételhez, mivel az ülés alatt található a hátsó futómű állítója, amivel szerszám nélkül akár menet közben is a terhelésnek megfelelőre módosítható. A kombinált ABS-el ellátott fékrendszer pillanatok alatt állítja meg az elszabadult tömeget. De itt azért volt némi negatív tapasztalat is. A blokkolásgátló mintha későn kapcsolna be, és olyan érzése van az embernek, mintha nem működne, pedig mégis. Furcsa érzés.

 

Honda DeauvilleA váltó olyan, mintha nem is lenne, vajpuhán kapcsolhatóak a fokozatok. Mondjuk nem is nagyon van szükség kapcsolgatásra, 80-100-as tempóban simán lehet túrázni ötödikben, elég erő és kellő nyomaték van az erőforrásban. Ugyan az üzemanyagjelzőről már esett szó, de a fogyasztásmérőről még nem. Az autóknál már megszokott dolog, hogy információt kap a vezető az átlag és a pillanatnyi fogyasztásról, de motoroknál ez még nem gyakori. Ez a gép tudja. És megdöbbentő volt, hogy 4,5 literből lehetett vele kényelmesen motorozgatni. További komoly előrelépés az elődhöz képest, hogy a kipufogó nem melegíti annyira az utas lábát. Más íveléssel vezették el és egy igen méretes falú hangtompítót szereltek fel, így már az utas számára is nagyobb a kényelem. Az ülések kidolgozásánál persze nem csak a sofőrre gondoltak, hátulra is ugyanolyan nagy gondot fordítottak. További nagy érdekesség a motorhoz rendelhető extrákban van. Ez az első olyan motor, melyhez igazi ködlámpák kérhetőek gyárilag előre és hátra is.De emellett markolatfűtés, audio rendszer, még nagyobb doboz és még sok más hasznos kiegészítő is kapható. A legmodernebb fejlesztés az utas-sofőr beszélő rendszer. Egy három gombból álló szerkezet, mely bluetooth rendszerrel kapcsolódik. Képes kapcsolatot létesíteni mobiltelefonnal is, így menet közben hangtárcsázással hívásokat lehet fogadni és kezdeményezni, MP3-at lehet hallgatni, persze ha az utas kíván szólni, mindent lehalkít, majd ugyanonnan folytatja.

 
Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy igazi túrabajnokról van szó. Emellett a másik irányvonalat is tökéletesen eltalálták, a motor karakterisztika, a nagyon jó kormányozhatóság és irányváltási képesség miatt a városban is megállja a helyét. Nem túl széles, így a sorok között is könnyen el lehet vele lavírozni.

 

Minden szempontból dicséretet érdemelnek a Honda szakemberei, nem csak megtervezni voltak képesek egy minden oldalról tökéletes motort, de kivitelezni is tudták azt…

 

 

 

Címkék:  Honda , Deauville


2010-01-09 16:44:19

Jó ez a gép, de kár volt 680 cm3 -nél megállni, mehettek volna 749cm3-ig, nyugodtan. Akkor másik gép már nem is rúghatna lasztiba nálam...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Honda Deauville

údaje

Hengerűrtartalom: 680 cm3

Max. teljesítmény: 70 LE (51 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 66 Nm 6500 /min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 276 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 150/70 ZR 17

Tengelytáv: 1476 mm

Végsebeség: 187 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár