hirdetés
2008-05-29 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Végtelen könnyedség

 
Honda CBF 600 S

Szolid külső, semmi szélsőség, viszont minden megtalálható rajta, és szinte mindent tud - evvel a recepttel és igen ütős árral indult útjára a Honda CBF 600 S 2003-ban.
A siker nem váratott magára, Európa szerte úgy vitték, mint a cukrot, a múlt négy évben 55 000 darabot tudott belőle eladni a világ legnagyobb motorgyártója.
 
A második generációnál mégis mindenen akartak még javítani, és így Teishiro Goto és fejélesztő csapata mélyen beásta magát a 600-as lelkébe. "A vevőkör ismeretében tudtuk, mi a feladatunk: minél könnyebben kezelhető motort építeni, amivel még kezdők is gond nélkül el tudnak bánni. Easy - ez volt a jelszavunk az egész fejlesztés folyamán." Könnyebben forduljon, stabilabb legyen, feleljen meg az Euro 3-as követelményeinek. "2005 végén kezdtük a fejlesztést, és először azt néztük meg, melyik erőforrást használjuk. A végén a CBR 600 RR motorja mellett döntöttünk, mivel az rendelkezik a legtöbb előnnyel. 60 mm-rel rövidebb a régebbi CBR 600 F blokknál, így segíti a tömegközpontosítást, hosszabb lengővillát használhatunk vele, és nagyobb szabadságot ad a pontos beépítési pozíciót illetően, így könnyebb megvalósítani az ideális súlypontot." Mellékesen már a Hornetnél is ezt az erőforrást alkalmazzák, így több a közös alkatrész. A még egyenletesebb teljesítményleadás érdekében még egyszer visszavettek a teljesítményből. Ehhez tovább csökkentették a sűrítést 11,6-ra (CBR 600 RR: 12,8, Hornet: 12,1) és még szelídebb vezérműtengelyt használtak. "Maga az égéstér azonos mindhárom motornál, a sűrítést a különbözően vastag hengerfejtömítéssel érjük el." A 600 RR-hez képest a harmadik, negyedik és ötödik sebességfokozat rövidebb áttételt kapott, így jobban érvényesül a CBF középtartománya a gyorsulásnál.

Honda CBF 600 S
Nemcsak esztétikailag dobott a CBR 600 RR blokkja a CBF-en, hanem a súlyelosztás és a menetteljesítmény terén is.

Az eddigi acél zártszelvény hátgerinc váz helyett most ugyanazt az alumíniumöntvény szerkezetet használják, mint a Hornetnél, viszont egy fokkal laposabb villaszöggel, a tengelytáv 4 mm-el hosszabb az elődnél. A váznyúlvány lényegesen erősebb, mint a Hornetnél, mert a kétszemélyes üzemmód mellett a tartozékként kapható, három dobozos csomagrendszerhez is kellő stabilitást akartak nyújtani. A rugóstagoknál meghagyták az eddigi rugókat, a gyors nyomófokozati csillapítást viszont feszesebbre vették, és a 41 mm-es teleszkópvilla állítható rugó előfeszítést kapott. Új az ABS-CBS-el ellátott fékrendszer is, elöl a nagyobb modellekről ismert, három dugattyús féknyergekkel.

 Honda CBF 600 S Honda CBF 600 S
Immár a CBF 600 is megkapta a jól bevált, három dugattyús féknyergeket és az ABS-CBS rendeszert. A villa rugóelőfeszítése állítható lett, a csillapítás sportosabban hangolva.

Annak ellenére, hogy sokan dicsérték már eddig is, még finomítottak az ergonómián. A fejidom valamivel keskenyebb lett, viszont úgy alakították ki rajta a légterelőket, hogy jobban elvezesse a menetszelet a pilóta körül, és egyben kevesebb ellenállást nyújtson, ha egyik oldalról a másikra döntjük a motort nagy sebességnél. Az ülés magassága ismét három állásban variálható, és hogy még jobban elérjük a földet, a tank felé keskenyebb lett az üléspárna. A fék és a kuplungkart erősebben meghajlították, hogy a kis kezűek is jól elérjék. Miközben ma már kevés motoron találunk középállványt, a CBF-ét még át is szerkesztették a könnyebb működés érdekében. A nagyobb hatótávolság érdekében meg megnövelték a tankot 19-ről 20 literre.

Ha a CBF nyergébe szállunk és elindítjuk, elsőként a négyhengeres nagyon finom járása tűnik szembe, majd az, hogy minden mennyire könnyen és pontosan működik. Ahhoz képest, mennyire kihangsúlyozták, hogy a kezdőket, nőket és ismét kezdőket tartották szem előtt a CBF kialakításánál, viszonylag nagy motor érzését kelti, főleg, mivel viszonylag hosszú a tank és nagy a fejidom. Mégis az a következő meglepetés, hogy mennyire kezes a 600-as négyhengeres. "Ez nagyrészt a Hornethez képest lágyabb első motorblokk rögzítésnek köszönhető. Nagyon sokat kísérleteztünk, amíg megtaláltuk a motor és az első váznyúlvány közötti lemez pontos alakját és oldalprofilját," árulja el Noriyoshi Tsutsui, a CBF futóművének fejlesztője. Megérte a fáradozás, nagyon könnyedén fordul a CBF az ívre, és ugyanilyen könnyű ott tartani, mindegy hogy a legszűkebb hajtűkanyarban vagy nyújtott fordulóban.

 
Honda CBF 600 S

A vezetés könnyedségét a négyhengeres erőforrás is segíti. Még hatodik sebességfokozatban is leeshet a fordulatszám akár 2000-ig is, és a 600-as határozottan tol, ha rányitjuk a gázt. 4000-ertől még tempósabb haladáshoz is elég tolóerőt nyújt, innentől teljesen egyenletesen tol, ezért soha nem akarjuk igazán kiforgatni. Lehet ezt unalmasnak is nevezni, mert sehol nincs benne teljesítménycsúcs, vagy olyan tartomány, ahol különösen érezni az erőt. Viszont alig kell használni a hatsebességes váltót, és ez főleg a városban és cseles, kanyargós utakon könnyíti meg az ember életét.Tovább egyszerűsíti a motorozást, hogy nagyon finoman van hangolva a befecskendezés és nagyon lágyak a teherváltások. Az erőforrás egyetlen gyenge pontja, hogy 7000 és 9000 között mégis előjönnek a rezgések és a pilóta belső combját csiklandozzák a tankon keresztül.

A katalán Reus város környékén próbálhattuk ki a CBF-et. Az ottani úttervezők a kanyarok szerelmesei lehetnek, különben nem építettek volna ilyen csodálatos kanyarkombinációkat a gömbölyű sziklák és a vad szirtes hegyek közé. A CBF nagyon lazán veszi ezeket. A négyhengeres végtelenül széles használható teljesítménytartományának köszönhetően volt, hogy tíz kilométeren keresztül nem kellett váltani, az összes kanyarkombináció egy sebességfokozatban ment.

A CBF fékei is pont illenek a természetének. Kevés kézi erőt igényelnek, nem harapnak hirtelen, a fékerő meg teljesen arányosan nő a kézi erővel. A CBF Honda CBF 600 Sháromdugattyús féknyergeinek két külső dugattyúját aktiváljuk a kézzel, a középsőket a pedál aktiválja a hátsó fékkelegyütt. Az erőarányt nagyon jól eltalálták a közbeiktatott fékerő elosztóval, az ember alig érzi, mi történik valójában. Kezdők meg bátrabban mernek fékezni, tudva, hogy így nem fékezik túl valamelyik kereket. Ha meg mégis megcsúszna egy kerék, közbeszól az ABS, és azt nagyon finoman teszi, lágyan old és zár, kellő frekvenciával.

A C 242-es országútnak Alforja előtt szenzációs a vonalvezetése. Kanyar kanyar hátán, az aszfalt tükörsima, jól tapad, a legtöbb ív teljesen visszafordul, végtelenül hosszan fekszik a motor a Pilot Road gumiknak egyszer az egyik, egyszer a másik oldalán. "A Pilot Road mellett még Brdgestone BT57-es gumikkal fejlesztettük a CBF-et, ezeknek a kontúrja és karakterisztikája illik a legjobban a futóműhöz," vallja Tsutsui. A tesztelt Michelin nagyon semleges viselkedést kölcsönöz a futóműnek, és még az árnyékos kanyarokban sokszor felbukkanó nedves foltokon is igen jól tapadt. A rugós tagok hangolásánál is nagyon jó érzéke volt Tsutsuinak. Amellett hogy megmaradt a CBF kényelme, fokozott tempóhoz is elegendő a csillapítás.

Az ebédszünetben magasabbra állították a szélvédőt. Még ilyenkor is jól átlátni fölötte, nem zavarja a kanyarodást, és ha nem is próbálhattam ki annál a tempónál, aminél igazán bizonyíthat szélvédelméről, kellemetlen légörvényeket egyik állásnál sem éreztem.

Honda CBF 600 S

Goto és csapatának tényleg gratulálni lehet munkájukért. A CBF egyetlen erényét nem vesztette el, és a kompaktabb, modernebb erőforrás jót tett neki. Kezesebb, finomabb, még biztonságosabb lett, egybe exkluzívabb alkatrészei révén kilépett egy kicsit a szürkeegér imázsából. Tényleg nagyon könnyű vele motorozni, nagykörű a felszereltsége, és az új tartozékokkal biztos, hogy nemcsak a kezdőket és újrakezdőket fogja érdekelni, hanem azokat is, akik sokáig akarnak jót motorozni, teljesen stresszmentesen.

Címkék:  Honda , CBF 600 S


2013-06-15 23:37:52

260-280 km-t tudsz elmenni egy telitankkal a karbis kivitellel (PC34)? - Nekem az injektorossal (PC43) 300-350km városban is megvan, országúton ugyanez pedig 450-500km.

2010-09-20 23:08:52

cocktail99
Üdv mindenkinek! CBF600 S
Én is emellett döntöttem még tavaly ősszel, azóta majd 3000 km.-t tettem meg a drágaságommal.
Kényelmes, nyomatékos, és sokan nem is gondolják milyet gyorsul ha kell.. :-))
Nekem még a karburátoros van, ezt választottam a motorépítő barátom Bódy Gábor javaslatára és örülök hogy ezt a típust választottam az injektoros és ABS-es helyett. Költség takarékosabb a fenntartása ha minden szezon előtt felkészíted.
228 kg vagyis van benne anyag és ha ketten utaztok a motoron a pároddal, akkor sem fog lehajlani a hátsó ülés alatti nyúlvány..., mint más agyon könnyített motorok esetében.
A honda híres volt a kitűnő fékrendszeréről, ezt én is megerősíthetem!
260-280 km-t tudok elmenni egy telitankkal teli élményekkel )).
Azért még nem sok km-t tudhatok magam mögött motorral, autóval már 16 éve folyamatosan..nap, mint nap 86 km.-t .
A legelső természetesen a nagy szervíz volt, amit csakis a motorépítő barátomra bíztam aki már a létező összes típust szedte már szét és tudja azok jellemzőit és hibáit egyaránt.
Elmondása szerint még nem volt szétszedve és a láncfeszítő patront sem buherálták, ami arra utal, hogy nem csak az eladáskor tapasztalt állapotban van, hanem annál sokkal jobb állapotban..
29500 Km.-rel vásároltam, az első ami volt a nagyszervíz közben beleépítettem egy direkt kapcsolót a ventillátornak, ugyanis a honda nem szereti a tötymörgést és a városba érve bizony célszerű bekapcsolni az élettartam meghosszabbítása érdekében.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, de vigyázat tényleg nagyon nyomatékos és könnyen eredményez ájulásközeli állapotot, amit már megtapasztaltam amikor hirtelen fékezést gyors és intenzív gázadás követett... ))))))))))

2010-03-06 08:57:22

Az biztos, hogy mikor megláttam, eldöntöttem, hogy ez a terv! A világból kivisz és vissza! KELL!

2010-01-29 16:56:03

Ez a motor nem néz ki rosszul - mondjuk nem is hivalkodó - mindent tud, amire egy átlagos felhasználónak szüksége van. El tudom képzelni hétvégi kisebb-nagyobb túrákra is. Lassan az áruk is elfogadható mélységekig süllyed ( HASZNÁLTAN PERSZE, MERT ÚJRA NEM TELIK! )és akkor lecsapunk rá !

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBF 600 S 2008-

Honda CBF 600 S

údaje

Hengerűrtartalom: 599 cm3

Max. teljesítmény: 78 LE (57 KW) 10500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 59 Nm 8250 /min-nál

Fék elöl: 296 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 215 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár