hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kincs ami van

Honda CB500

A kis Honda kormánya viszonylag keskeny, de nincs is szüksége nagy erőkarra vagyis széles kormányra, ugyanis a futóművet úgy sikerült összehozni a hondásoknak, hogy az ne csak egyszerűen feszes legyen, de több visszajelzést is nyújtson a kormányon és az előd CB500-hoz képest teljesen új gerincvázon keresztül. Városban pedig a keskenyebb szarvakkal jobban elférni a kocsik között.

Honda CB500

Mikor megpróbáltuk kihozni a sodrából, nem igazán akart összejönni a dolog, pedig a tipikus magyar másodrendű országút elég nagy kihívást szokott jelenteni a legtöbb motor számára. De annál a tempónál, amit a CBF ki tud préselni 56 lóerejéből, végig simán stabil marad, amiben a finomabb futómű mellett a viszonylag széles gumik is szerepet játszanak. Az elöl 120-as, hátul 160-as Michelin Pilot Roadok tökéletes választásnak tűntek a CBF-re, ez a túrasport gumi jól kiegészíti a gép kiegyensúlyozott összhangját és a teljesítményéhez bőven elegendő.

Honda CB500Úgy tűnik, még az igazán kötözködős újságírónak sem sikerül sehol fogást találni az új kis CBF-en, pedig igyekeztem rendesen. De nem tudok mit kezdeni az olyan ötletes és teljesen működőképes megoldásokkal, mint például az első fék, ami tulajdonképpen egy fél CBR1100XX féke. Vagyis egy tárcsa, egy háromdugós Nissin nyereggel és állítható fékkarral, ami így együtt egyértelműen a legjobb az 500-asok között, ráadásul ABS-szes verzióban is kérhetjük. És ennek hol is lenne a legnagyobb haszna, mint a kezdők kezei között, akiknek ezt a gépet szánták?

Végsebesség környékén - olyan 180 körül - egy kicsit kóválygósra veszi a figurát, mintha megszédülne ettől a tempótól, de nem vészesen, úgyhogy soha nem lesz belőle semmilyen baj, csak egy kicsit elvesz a minden más területen ébresztett bizalomból.


ABS egy 500-ason? Egyáltalán nem rossz ötlet.

A Honda utcai motorjai tervezésénél mindig is az embert tartotta első helyen, szemben mondjuk a lóerő adatokkal, vagy a stopperrel, netán a karácsonyfaként csillogó imidzs mögé rejtett minőségi nihillel. Ez a szellem az összes motorjukat átjárja, ami nem feltétlenül szerencsés egy szupersport motor esetében, az összes többinél viszont annál inkább, ilyen a CBF is.
Elsőként a kényelem: a kis Honda nagyon jól eltalált üléspozíciója, a kellemes ülésével, százszor többet ér, mint bármilyen széltől óvó fejidom. Egy 500-as csupasz motor ugyebár használati ideje nagy részében nem a 180-as végsebesség környékén feszül a menetszélnek, hanem inkább eltúrázgat, elhajlít pár kellemes kanyarban, ahol jó ha egyáltalán a 140-et eléri, addig viszont semmi sem fontosabb, minthogy kényelmesen ülhessünk.

Honda CB500Honda CB500

Ráadásul a hondások olyan részletekre is figyeltek, mint a hátsó ülés kialakítása, ahol egy kis pukli nem engedi előre csúszni az utast, de fokozhatjuk: szokatlanul nagy karokba is kapaszkodhat - ezek egy kategóriával feljebb sem jellemző extrák.
Ha a praktikus dolgokat nézzük tovább, a pakolórekesz már nem ilyen vidám téma, mert méretében nem valami meggyőző, viszont legalább teljesen zárt, így menet közben megőrzi a cuccaidat.

A CBF500 "olcsó motor" létére minden részletére az igényes kidolgozás jellemző és a maga egyszerűségével még szép is. Teljesítményének erényei pedig még inkább megszépítik, minél többet mentem vele, annál jobban tetszett, mintha csak a szüreti bálban innék egyre többet a csúnyalány mellett, hogy aztán később, a vele magam ellen elkövetett szexuális merénylet legalábbis egy Nicole Kidmannel átszeretkezett éjszakára hasonlítson. Persze ilyet nem csinálok, csak úgy írtam…

Honda CB500

Az olcsó fogalom igaz meginoghat, ha a konkurenciát vesszük figyelembe, illetve ha azt nézzük, hogy közel másfél millió forint azért nem kevés pénz. De akármennyivel is olcsóbb egy azonos kategóriájú Suzuki GS500 vagy egy Kawasaki ER-5 (egyébként kiviteltől függően 2-300 ezer forinttal kerülnek kevesebbe) annyival öregebbek is, merthogy rajtuk - a Hondával ellentétben - sok-sok éve nem frissítettek semmit. Ez pedig eldönti a kérdést, méghozzá egyértelműen a Honda CBF500 javára, mert nem csak egyszerűen ennyivel drágább, hanem ennyivel többet is tud. Barátságosabb, könnyebben kezelhető, finomabb futóművet és erősebb fékeket kapott, kényelmesebb, jobb kidolgozású, szélesebb gumikon gurul és még erősebb is. És ilyen erények megtapasztalása után már nem megyek el mellette, bár nem is jelölöm meg vizeletmintával, mint saját territórium.

Honda CB500


Műszaki adatok - Honda CBF500

Blokk                                                 



Típus                                                      Folyadékhűtéses
                                                               Négyütemű
                                                               Soros kéthengeres
                                                               8 szelepes
                                                               DOHC

Hengerűrtartalom                                  499 cm3
Furat x Löket                                          73 x 59,6 mm
Kompresszió                                           10,5:1
Üzemanyag-ellátás                                34 mm-es síktolattyús karburátorok
Váltó                                                        6 sebesség
Max. teljesítmény                                   56 LE @ 9500 ford./ perc
Max. nyomaték                                       45 Nm @ 8000 ford./ perc
                                                            
Felfüggesztés                                     
                                                        
Váz                                                        Szimpla, acélcső gerincváz

Futómű                                                
-         Elöl                                              41 mm-es villák, nem állíthatók
-         Hátul                                           Központi rugóstag, állítható előfeszítéssel

Fékek                                                  
-         Elöl                                              296 mm tárcsa, háromdugós nyereg
-         Hátul                                           240 mm tárcsa, egydugós nyereg

Gumik                                                  
-         Elöl                                              120/70-ZR17
-         Hátul                                           160/60-ZR17

Villaszög/utánfutás                                26˚ / 109 mm
Tengelytáv                                             1480 mm
Ülésmagasság                                       770 mm
Tank térfogat                                         19 liter
Száraz súly                                            183 kg
 
Gyorsulás 0-100: 5,2 s 0-160: 15,6 s
Végsebesség: 182 km/h

Címkék:  Honda , CBF500


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBF500

údaje

Hengerűrtartalom: 499 cm3

Max. teljesítmény: 56 LE (42 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 45 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 296 mm-es szimpla tárcsafék, 2 (3) dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR17

Gumi hátul: 160/60 ZR17

Tengelytáv: 1480 mm

Hossz: 2170 mm

Végsebeség: 160 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár