hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Megjött és csíp

Honda CB 600 F Hornet


Végre van mit nézni. Micsoda ívek, micsoda határozottság. Aki ezt a motort tervezte fittyet hányt a konvenciókra, ráadásul a híres CB 400 Fourt is ismerte. A hetvenes évekbeli típusnak pont ilyen csokorba fogott kipufogó leömlői voltak. De jó újra látni. Ellenpontnak ott van a Hornet orra és benne a függőleges lámpatest. Az egy teljesen más korszakot idéz, abszolút aktuális. Szemből és oldalról egy kicsit ismerős az alakja, de ha figyelembe vesszük, milyen jól folytatja a megnövelt tank formáját, akkor csak annyit mondhatunk: itt valami teljesen újról van szó. A szemet lelkesítő lendület nem fullad ki sehol. Fentről nézve olyan a 600-as mintha egy színes madár becsukott szárnyakkal szegezné tekintetét a horizont felé. Ilyen adottságokkal sikerülhet ismét magasra jutnia. Az érkezését már nagyon sokan várták.

Honda CB 600 F Hornet Stíluselem minden részlet. Például a műszerfal lámpatest fölé helyezett borítása egy bizonyos tempóig eltereli a menetszelet is, vagy a lágy vonalú de kényelmet sugárzó nyereg, és ráadásként a villás farok a ledes záró fénnyel. Ilyet más motoron nem láttunk.

Végre forradalom. Offenzíva a legkeresettebb középkategóriás utcai motor cím megszerzéséért. De miért vártak ezzel ilyen sokáig a Hondánál? Kilenc dicsőséges van ez elődmodell háta mögött. Az 1998-ban megjelent első CB600F az évek alatt csak két lépésből álló stílusfrissítésen esett át, és így is az élbolyban maradt az ár-érzékeny és egyre sportosabb naked bikeok közt. Tényleg, fel tudná sorolni valaki a korábbi változtatásokat? Ugye nem. A régi koncepció egyszerűségre törekedett. A CBR600F blokkját központi acélvázhoz társították, és racionális részletekkel egészítették ki. Ezért lett a CB600F a sportos csupasz gépek alapegysége, referencia, és nem utolsó sorban elérhető választás az utcai motorosoknak.

Aztán vérszemet kapott a konkurencia, így nem lehetett tovább halogatni a váltást. A siker csúcsáról nagyot lehet esni. Az új Hornet már európai tervezés. Bár a projektvezető Naoshi Izuka japán, a designon 2004-óta a német, illetve olasz Honda részlegek közösen dolgoztak. A Honda Italy gyártja, csak úgy, mint az elődöt. Mindenekelőtt ütős választ kellett adni a kihívóknak és hosszú távú megoldást találni a szorongató Euro-3 környezetvédelmi normák betartására. És itt az újabb meglepetés, az idei évre teljesen megújított CBR600RR blokkja. A réginél minden méretében kisebb és öt kilóval könnyebb hajtóművet párhuzamosan fejlesztették a két típusba, így a dugattyúk, a hengerfej, a vezérműtengelyek, a befecskendezés és a váltó áttételezés eltérése nem egyszerű butítás. A korábbinál öt lóerővel erősebb négyhengeres alatt csak fényes borítást és csutka kipufogót látni. Nem is lehetne szebb befejezése a leömlők csokrának. Trükköztek a mérnökök, hiszen a könyökcsövek először a hosszúkás alakú katalizátorba nyomják a gázt, hogy onnan csendesebben és tisztábban távozzon. Sokkal tisztábban, mert a rendszer még a jelenlegi előírásoknál is kétszer jobban teljesít. A kipufogó új helye segít a tömeg összpontosításában, ami jó tesz a Hornet irányíthatóságának is, illetve nem sül meg többé a nyeregtáska és nem kap hőgutát az utas sem.  

Honda CB 600 F HornetHonda CB 600 F Hornet

 

Csendes csutka. A Hornet egyik legszebb részlete a mélyről induló kipufogóvégződés. A lódarázs fara is kedves a szemnek. A LED-es zárófény örök életű, az irányító viszont régi darab


Az új modellnek csak a vázkoncepciója a régi. A korábbi, helyenként csúnyán hegesztett acél szerkezetet szép, és rendkívül merev könnyűfém váz váltotta fel. Hosszan nézegetem azt is, és miután láttam a szinte teljesen rejtett acél ülésnyúlványt vagy a formás lengővillát, megnyugszom. Utóbbi egyébként közel négy centiméterrel hosszabb lett, forgáspontja előrébb került és az egész szintén merevebb lett.

Végre indulunk. A portugál tél olyan, mint a magyar tavasz, ha éppen nem esik. A teszt reggelén éppen elállt, ezért fokozatosan száradó utak várnak Algarve és Villamura környékén. Könnyedén vetem át a lábam ez enyhén előre lejtő nyereg fölött. Megtalálom a helyem, bár a tank talán hosszabb, mint ez előző Horneten. A kormány kézre áll. Lesz, aki majd egy kicsit keskenynek találja, de az gondoljon a városi szlalomozásra. A lábtartók szerencsére nincsenek túl magasan és van hová helyezkedni az utas ülése előtt. Hátul most kevésbé hálátlan az utazás, mivel a lábtartók ott eléggé lent vannak.

Honda CB 600 F HornetHonda CB 600 F Hornet

Alig látni valamit a burkolt csőrengetegből. A fényes leömlőcsokor először a hosszúkás katalizátorba torkollik


Ismerős mind, az összes nagyobb Hondán ilyeneket láttam a kilencvenes évek eleje óta. A célnak megfelelnek ez már többször kiderült, igaz nem hatnak olyan frissen, mint a motor legtöbb részlete. A műszerfal érdekes egyvelege a mostani CBR-eknek és valami másnak, ami máshol egy kicsit talán tömény lenne a szürke borítás miatt, de a Hornethez egyértelműen passzol.  Lágyan bizsereg a blokk, egy kicsit szerencsére átenged a lábtartó felé, hogy melegítés közben is tudjam élvezni. Koncertre vágyom az első kilométereken, ezért sokáig az alacsonyabb fokozatokat használom. Csorogni is lehet, hagyni, hogy a kis vidéki utakon a házak előtt ücsörgő idősek ránk csodálkozzanak. Én már rövid ismeretség után is többre vágyom a Horneten. Játszi könnyedséggel veszi az irányt a Villamura környékén, és ambíciókkal telve veti magát a tavaszi idővel kecsegtető hegyi utakra.  

 

Honda CB 600 F HornetElőtte az autópálya következik. A Hondának egyszer már sikerült olyan műszerfal borítást készítenie ami meglepően hatékony védelmet nyújt a menetszél ellen. Most ugyanez volt a cél. Az informatív műszerfalt körülvevő szürke keret háromszög-szerű és kissé elém magasodik, amikor autópályán összekuporodom. A Hornethez kínált gyári kiegészítők hosszú sorában egy kis füstszínű szélvédő is szerepel, mellyel stílusosan toldható meg a szélvédelem. Erre szüksége is lesz annak aki sokat és gyorsan akar autópályázni a géppel. Százötven fölött inkább csak a kitartás számít, kétszázas tempó fölött pedig teljesen az órák mögé hasalva is nyomja a sisakot a menetszél. A motor eközben teljesen stabil marad, nem ingatják meg a kisebb útegyenetlenségek.

 

A cikk folytatódik, kérjük lapozz!
 
1 | 2
Honda CB 600 F Hornet


Végre országút és kanyarok. Az út már száraz, az aszfalt jó és fákról itt-ott narancsot ehet, aki elfáradt. A tapadással nem lehet gond, hiszen az éjszakai eső már felszáradt és a Hondára szerelt Bridgestone BT-012-es gumik is jó választásnak tűnnek egy ilyen nem túl feszes utcai gépen. A kanyargós szakaszokat néhány egyes követi, ahol végre énekelhet az új hatszázas. Egy visszaváltás dinamizmust, kettő pedig valódi sebességmámort és a lehetőségekhez képes kellemes sivítást hoz. A fordulatszám párti blokk úgy röppenti fel a Fireblade hasonmás műszerfal mutatóját, hogy az néhányszor a tizenhárom ezret is elhagyja, és majdnem addig folyamatosan jön az erő. A váltó nem okoz meglepetéseket. Pontosan annyi erőt kíván, hogy minden váltást biztosan érezzen a láb. A motorfékhatás nem jelentős, de nem is elhanyagolható, vagyis a fékekkel együtt érdemes használni. Erős lassításkor az első, állíthatatlan fordított teleszkópok enyhén összeülnek, és ha kanyarba döntve sűrű keresztbordákra fut a motor, érezhető pattogással jelzik, hogy egy utcai géptől nagyjából mennyit várhatunk. A jelenség nem veszélyes de a kifejezetten sportos használathoz nem ártanának egy árnyalattal keményebb villarugók. A hátsó traktussal hasonló a helyzet. Az nem pattog, de csak az előfeszítése állítható, amire mindenképpen szükség is van, ha ketten ülnek a motoron. A fékekre nagyon büszkék a Hornet tervezői. Lehetnek is, hiszen felárért kombinált ABS-el látják el a motort, ami elől három dugattyús féknyergeket jelent, hátul pedig a CBR1000RR könnyű egydugattyús féknyerge segít. A megoldás akár ötvenhét százalékkal is lerövidítheti a fékutat, ha a vezető ötven kilométeres sebességről a fékkart meghúzva lassít.Honda CB 600 F Hornet

Az elmélet tökéletesnek tűnik, sajnos azonban a tesztmotorokon egytől-egyig az alapáron felszerelt hagyományos fékek voltak, elől kétdugattyús féknyergekkel, így nem derült ki a gyakorlatban, hogy a biztonságos változat milyen helyzetekben óv az elcsúszástól, és mennyit kér cserébe az élvezetből.    

Lehet egy ilyen motorral egyáltalán lassan menni? Határozottan lehet. Amit a Honda kisimított teljesítmény leadásról állított azt sikerült valóra váltania. A magas sebességfokozat-alacsony fordulatszám kombináció sem hozza zavarba a Hornetet és akárhogy keresem a kétarcúság nyomát, nem találom. A nyomatékcsúcs csak elenyésző mértékben növekedett, de a befecskendezős blokk háromtól hatezerig sem késztet kínos kapcsolgatásra. Street fighternek nevezik a Hornetet a Hondánál, mert manapság ez az egyetlen igazi hívószó a csupaszok közt, de szerencsére ez a harcos képes nyugodtan is viselkedni, és higgadtsága még félelmetesebb lehet a konkurenciának.  

 

 

Rajban támadnak

Honda CB 600 F HornetAz előző Hornet több dolognak köszönhette sikerét. Egyrészt olyan teljesítményt nyújtott, amilyet korábban egyetlen csupasz hatszázas motor sem. Másrészt több országhoz hasonlóan Olaszországban éveken át sikeres kupasorozaton népszerűsítette a Honda, hogy a közönséget lázba hozza az enyhén módosított utcai gép versenypályán nyújtott teljesítményével. A sportos hagyományt ezután sem tagadja meg a gyár, ezért már most készen van az új 600-as Hornet Cup változat. Erre az évre öt olaszországi futamot terveznek, az első Április 29-én lesz a vallelungai versenypályán. A módosított motor alapjaiban változatlan maradt, mélyre ható blokk tuning nem történt, és a futóművet sem cserélték ki, de az átalakítást végző Rosso Cromo összesen huszonkét ponton nyúlt a Hornethez a még látványosabb megjelenés a versenyképesség érdekében és a gép tömegének további csökkentésére.

A speciális fehér fényezésű gépen talán az a legfeltűnőbb, hogy a gyári kipufogó csutkát a Leo Vince végdobja váltotta le. Az olasz gyártó azonban csak egy slip-on megoldással járult hozzá a géphez, a katalizátor és a leömlők a széria változatról valók. Előre és hátra karbon sárvédők kerültek, a kupaváltozat méretes has idomot is kapott, és szénszálból készül, az eredetire csak halványan utaló fejidom is. Mögötte a szükségesre szorítkozó műszerfal van. Könnyített és merevebb az alsó és felső villahíd, a magasabb villabefogókba szélesebb és laposabb alumínium kormányt szereltek. Az egész matt fekete és nagyon dögösen néz ki, remélhetőleg utcára is kínálnak majd hasonló megoldást. A pilóta a széria nyeregben ül, de lábtartói magasabb, állítható kivitelűek. A fékek kétdugattyúsak de a betétek a fokozott igénybevételhez igazodnak, mint ahogy a Michelin Power Race versenygumik is.    

Adatok - Honda CB 600 F Hornet

Motor

Vízhűtésű, négyütemű soros négyhengeres motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezés 36 mm-es torokátmérővel. Elektronikus gyújtás, önindító.

Furat x löket 67 x 42,5 mm

Lökettérfogat 599 cm3
Sűrítési viszony 12:1
Névleges teljesítmény 102 LE (75 kW) 12 000/min-nél
Max. forgatónyomaték 63.5 Nm (6,2 kpm) 10 500/min-nél

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

Futómű

Alumíniumöntvény központi váz. Elől felfordított teleszkópvilla 41 mm belsőcső átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, állítható előfeszítésű központi rugóstag. Elől 296 mm-es dupla tárcsafék két (Combined ABS-el három-) dugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

 Rugóút elöl/hátul 120/128 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17 / 5.50 x 17
Gumiméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17

Méret és tömeg

Tengelytáv 1435 mm
Villaszög: 65 fok
Utánfutás 99 mm
Ülésmagasság 800 mm
Teletankolt tömeg (gyári adat) 198 kg / 203 kg (ABS-el)
Tank 19 l

Ár: érdeklődésre (Honda Hungary)

Ruha: Ixon Galactica
Sisak: Shoei Raid II Erratix TC2
Csizma: StylMartin GP-Sonic
Kesztyű: Imet Air



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Honda CB600F Hornet 2005-

Honda CB600F Hornet

údaje

Hengerűrtartalom: 600 cm3

Max. teljesítmény: 96 LE (71 KW) 12000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 63 Nm 9500 /min-nál

Fék elöl: 296 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-ZR17

Gumi hátul: 180/55-ZR17

Tengelytáv: 1420 mm

Végsebeség: 222 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár