hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Fekete gyémánt Black as night, black as coal - fekete, mint az éj, fekete, mint a kôszén - kezdôdik a Harley-Davidson Night Rod Special sajtóanyaga.


Harley-Davidson Night Rod Special



Hát, feketének aztán tényleg fekete! A Harley sötét oldalának - Night Train, Nightster, Night Rod - legújabb fekete tagja a Night Rod Special. A tavaly debütált Night Rod, az éjszakai rosszfiú egy év elteltével még éjszakaibb, még sötétebb és - valljuk be - még "dögösebb" lett. Nem kellett hozzá sok minden, de hát Milwaukee-ben nagyon értenek ahhoz, hogy kisebb változtatásokkal újabb és újabb modelleket dobjanak piacra. És ez jól is van így, hiszen a Harley-rajongók talán mindennél többre becsülik a feelinget, és nem igénylik az állandó műszaki fejlesztéseket, de igénylik a küllem aránylag sűrű megújulását.


A Night Rod Special közvetlen ôse a Night Rod, de legalább ugyanennyire emlékeztet az elsô évek V-Rodjaira is. A Harley mérnökei eleve úgy tervezték, hogy a 2002-ben bemutatott Revolution erôforrást késôbb egy sor modellbe beépítik. A VRSCA és VRSCB között nem volt számottevô különbség, de a sportosabb igényeknek - valamint az európai újságírók nyomásának - engedve 2006-ban megjelent egy sportosabb futóműgeometriájú és üléspozíciójú Rod is, immáron Street Rod néven. A Street Rod egy sor apróság mellett meredekebb villaszöggel, rövidebb tengelytávval, magasabb súlyponttal, magasabb üléssel, küllôs felnikkel, a vezetôhöz közelebb álló kormánnyal és sokkal hátrébb helyezett lábtartókkal különbözött a powercruiser V-Rodtól. Ugyanebben az évben, vagyis 2006-ban kiadták a két motor keresztezésébôl származó Night Rodot is, amely a V-Rodtól vázát, futóműgeometriáját, a Street Rodtól pedig középre helyezett lábtartóit örökölte - igaz, rendelkezett egy pihentetô sztráda lábtartóval is - és hogy még újabb modellnek látsszon, kapott egy hetyke és sportos kis lámpamaszkot is.

 

Harley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod Special

 


A fejidom egy kis raceres hangulatot kölcsönöz a Night Rodnak, a perforált takaróelemek visszatérő motívumok

Harley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod Special


A Night Rod mellé 2007-re megjelentették a Special változatot, amely pár dologban ismét csak különbözik az alapváltozattól, és ezzel jobban hasonlít az eredeti V-Rodhoz.


A Night Rod Special mindenekelôtt radikális fekete fényezésében üt el a vidámabb színekben is kapható Night Rodtól, ezenfelül lábtartóit ismét elôre helyezték, a pihentetô lábtartóra így már nem volt szükség, valamivel mélyebbre ültették, és új kipufogón keresztül távoznak az égéstermékek.


A fényezésre pár sor erejéig vissza kell még térnünk, hiszen úgy véljük, nem intézhetô el csak annyival, hogy "radikális fekete fényezésében üt el".


Szóval, ha valami fekete, akkor a Night Rod Special az! Régi módszer: ha valaminek egy kis "kemény" feelinget akarunk kölcsönözni, a fekete szín mindig beválik. Érdekes, a Harley még a feketével is tudott úgy bánni, hogy a keménység mellett szépséget is sugározzon. Selymes, lágy lakkozott felületeket alkalmazott, ügyesen vegyítve egy csipetnyi matt feketével az egyik színváltozatnál, és fordítva - sok matt, kevés lakk fekete - a másiknál. A sötét tónusok egyhangúságát tiszta ezüstös fémszínnel, és egy kis ízléses pirossal oldották fel. Még a világos felszínekkel is eljátszadoztak egy kicsit. A kipufogók dobrésze szálcsiszolt alumínium, a hengerek hűtôbordáinak éle csiszolt fémszínű, míg a királytengelyszerűen felmeredô - egyébként hűtôvíz-csô és a villanyak vázcsô háromszöge perforált fémlemezborítást nyert.


Harley-Davidson Night Rod SpecialA Night Rod Special üléspozíciója ugyanolyan radikálisan nyújtott, úgy, mint az elsô V-Rodoké volt. A 180 cm magas vezetô kézzel-lábbal elôrenyújtózkodva ül a mély ülésben, hogy elérje a kormányvégeket és lábtartókat. Ez az agresszív üléspozíció hosszabb utakon nem igazán kényelmes, a váll és a hát izmai egy idô után húzódni kezdenek.


Működését tekintve sem változott sokat a felülvezérelt, vízhűtésű, hengerenként négyszelepes Revolution blokkal hajtott powercruiser. 120 lóerejét továbbra is nagyon elasztikusan, lágyan adja le. Bár már kétezres fordulattól jól tol, a motor működése 3000-es fordulattól simul ki, és négyezres fordulatszámtól válik kifejezetten vehemenssé, de még ekkor is lágyan jön elô az erôfolyam, amely mindezek mellett feltartóztathatatlan érzést kelt. Ötödik sebességben háromezres fordulattal éppen 90 km/órás sebességgel halad, 140-nél pedig kereken ötezret fordul a fôtengely percenként.


A motor teljesítményéhez, súlyához - és az amerikai jó minôségű utakhoz - megfelelôen feszes futómű társul, amely azonban a mi útviszonyaink mellett túlságosan is feszes. Nem egy bukkanón a hátsó - mindössze elôfeszítésében állítható - rugós tag elpattant. A 49 mm-es belsôcsôátmérôjű, állítási lehetôségeket nélkülözô elsônek valamivel több tartaléka van.

Harley-Davidson Night Rod SpecialHarley-Davidson Night Rod Special

A korábban 180 cm-es hátsó gumit 240 -es Dunlopra cserélte a gyár, ehhez természetesen ki kellett szélesíteniük a lengôvillát és a váz hátsó részét. Így az ülés alá viszont nagyobb - 18 literes - tankot is illeszthettek, amellyel a Night Rod Special már 300 km-es táv megtételére is alkalmas. A 240-es hátsó gumi persze megbosszulja magát, hiszen az egyenetlenségeken néha billeg. Egy másik óriáscruiseren már a közelmúltban tapasztaltunk hasonlót, ott a Metzeler Marathon gumi sokat segített. Az elsô fék nyomáspontja nagyon jól érezhetô, határozottan fog a versenyfékek agresszív harapóssága nélkül. Már a fékhez is kell némi kézerô, a hidraulikus kuplunghoz azonban igazán popeyi alkarra van szükség, a városi araszolgatós közlekedésben komoly igénybevételt jelent használata. A váltó pontos, közepesen finom működésű, de egy Harleynál ennél finomabb váltó már gyanús lenne.


A café raceres kis fejidomnak inkább esztétikai szerepe van, a menetszelet nem igen tartja távol, de 140-ig ez nem jelent problémát. A néha megerôsödô oldalszélben úgy tűnt, mintha a majdnem teli felnik meglehetôsen nagy támadási felületet nyújtanának a szélnyomásnak, a motor finoman "mászott" az úton.


A Night Rod Special hosszú és lapos, emiatt bukkanókon, járdaszegélyen nagyon hamar leér a váz alja. Az ülés jobban tartja a vezetôt, utasülés is kényelmesebb lett, bár lábtartó magasan van, mint az elôzô modellnél volt. Kidolgozási minôsége szokás szerint kifogástalan.


Egy biztos, exkluzív külsejű, figyelemfelkeltô gép az amúgy is exkluzív amerikai márkától. A Harley Nigt Rod Special remekül illik a vagány utcai randalírozó vonalba, annak is a sportosabb vál-fajába. Enyhén szólva is figyelemfelkeltô, nagy presztízsű gép. Üléspozícióját, vezethetôségét tekintve szinte megegyezik a V-Rodéval, bár a 240-es hátsó gumival kifejtett nagyobb optikai hatásért a kezelhetôség terén egy kis árat kell fizetnünk . A konkurenciával szembeni lökettérfogat-hátránya ellenére a leghatásosabb powercruiser a szénfekete Night Rod. És ugye, a gyémánt színtiszta szén…

 

Harley-Davidson Night Rod Special 

Címkék:  harley-davidson , night rod , night rod special


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Harley-Davidson Night Rod Special

údaje

Hengerűrtartalom: 1130 cm3

Max. teljesítmény: 110 LE (79 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 109 Nm 9000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-19

Gumi hátul: 240/40-18

Tengelytáv: 1706 mm

Végsebeség: 221 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár