hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Plusz 86 köbcenti Nézzük az idei Multistrada-t, ami a Ducati idei fejlesztéseként plussz 86 köbcentivel kerül, a piacra. Hogy ez pontosan mit jelent számunkra? Tesztünkben kiderül.

Ducati Multistrada 1100/S


Már a verebek is csiripelik, hogy a Ducati jövőre a nagyobb lökettérfogot részesíti előnyben modelljeinél. Ez különösen érvényes a 999-es nagy izgalommal várt utódjára. A bolognaiak viszont egyelőre nem akarnak túl sok információt kiadni az új szupersportmodellről a novemberi, milánói Eichma-vásár előtt. Viszont majdnem 100 köbcentivel nagyobb lökettérfogattal jön a nagy Multistrada, amelyet Olaszországban már tesztelhetük.

Külsőleg változatlan, de belül az eddigi 992 helyett immár 1078 köbcentivel bír a Multi. A négy milliméterrel nagyobb dugattyúk változatlan löket mellett két lóerővel többet hoztak, így az 1100-as 86 lóerős. A csak kismértékben gyarapodott csúcsteljesítménynek a mindennapokban nem túl nagy a jelentősége, annál inkább a megnövekedett nyomatéknak: az új modell maximálisan 102,9 newtonmétert teljesít, ez 10,7-del több, mint az előző változaté.

Így az 1100-es indulástól kezdve hatalmasan húz, és jó minőségű, gyors országúton semmiféle gyengeséget - értsd: teljesítményhullámot - nem mutat. Pörgőssége nem szenvedett érzékelhető csorbát a lökettérfogat megnövekedése miatt, ez inkább a 3000/min alatti sima gördülésre hatott hátrányosan. Az átalakított erőforrás erőssége egyértelműen a közepes fordulatszám-tatományban van, a Multistrada 4000 és 5000/min között mutatja a legjobb formáját. Emellett a kétszelepes a magasabb fordulatszám-tartományban is combos, a leszabályozó is csak kevéssel 9000-es fordulat alatt avatkozik be - bár ekkor kissé hirtelen. Az 1100-as Multistradát erős nyomaték tolja ki a kanyarból, akár egy-két sebességváltást is megspórolhatunk.

Ducati Multistrada 1100/S


Apropó, sebességváltás: a száraz tengelykapcsoló helyett a kéthengeresben többtárcsás olajfürdős kuplung teljesít - immár csendesebb - szolgálatot, a jellemző kuplungcsörgés már a múlté. Emellett indulásnál jobb lett az adagolhatósága, a kuplungkar működtetéséhez szükséges erő viszont még mindig elég nagy. A hat sebességfokozat pedig továbbra is pontosan bekattan. Az új, Euro 3-as normát teljesítő erőforrás semmiképpen nem tűnik visszafogottnak. A hangjával sincs semmi gond: kellemesen mély dübörgés, anélkül, hogy túlzottan feltűnő lenne.

A negyedik modellévben a Multistrada lassan valóban kiforrottnak tűnik. A gyerekbetegségeket, mint például az első modellek villacsapkodása, a Ducati időközben sorra kiküszöbölte. A Pirelli Scorpion Sync abroncsok szintén jól harmonizálnak az olasz funbike-kal. Csak az ülés lesz - az időközbeni javítások ellenére - egyik-másik pilótának még mindig túlságosan kemény.

Hogy ezenkívül mi minden lett még új? A kormány rugalmas ágyazása valamivel csökkentette a vibrációkat, a tankban egy második érzékelő gondoskodik a meglévő benzinmennyiség pontosabb méréséről. Az októbertől megvásárolható alapmodellben már nem Showa gyártmányú rugózó elemeket alkalmaztak, hanem Marzocchi-villa és Sachs rugóstag teszi a dolgát - mindkettő teljes mértékben állítható. A drágább S-változatban továbbra is a tökéletesen reagáló Öhlins-elemek csillapítanak. A Ducati ezenkívül meghosszabbította a szerviz-intervallumokat - nemcsak a Multistrada, hanem az összes Ducati-modell esetében.

 

Címkék:  ducati , multistrada , multistrada 1100


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

nincs kép

Ducati Multistrada 1100/S

údaje

Hengerűrtartalom: 1078 cm3

Max. teljesítmény: 95 LE (70 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 103 Nm 4750/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1462 mm

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár