hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Pucér Superbike

Erről álmodtak a sportos naked bike-ok rajongói: Ducati Monster, a legerősebb, legmodernebb erőforrással. Az Öhlins villa és a radiális féknyergek viszont még a legmerészebb álmokat is feülmúlta.

Ducati Monster S4Rs
Felismerni finomságáról: Öhlins villa, radiálisan rögzített Brembo fék, Marchesini kerék, Testastretta erőforrás. Csak ínyenceknek

 

A Ducati új Monstere a cég számára maga a "herceg fehér lovon", ill. a fehér ló herceg nélkül. Lényeg a lényeg: az olasz cég az S4Rs modelltől a megmentést várja - akár csak a hercegnő a romantikus hőstől -, ugyanis a neves gyártó eladása évről-évre 10%-kal esik vissza és ez a helyzet mára már tarthatatlanná vált. Az S4Rs a Monster sorozat új csúcsmodellje - mely sorozat az elmúlt években a cég fejőstehenévé vált. A Monster család legnagyobb modelljében, az új generációs, nyolcszelepes Testastretta desmo V-motor dolgozik, mely az elmúlt öt évben három Superbike világbajnoki címet zsebelt be a Ducatinak.


Ideje volt már, hogy az elmúlt 13 évben folyamatosan gyártott, és ez idő alatt 172 000 darabban értékesített Monster család olyan "családfőt" kapjon, aki igazi vezéregyéniség, és a kisebb családtagok is büszkén feltekinthetnek rá. A napfényes Dél-spanyolországi Ascari Race Resort pálya és másfél nyeregben töltött nap számomra azt sejteti, hogy az új S4Rs személyében új vezéregyéniség született.



Ducati Monster S4RsA spanyol napfény megcsillan az olasz Monstereken és a 2003-mas tesztet juttatja eszembe. Amint az előd S4R nyergébe szálltam, és elkezdtem körözni a szörnnyel. A motor gyors volt, de érződött rajta, hogy a gyár kapkodva és nyomás alatt készítette. Ez azért történhetett, mert a Ducatinak égető szüksége volt egy nagyon sportos naked bikera válaszul az Aprilia Tuonojára. Nos az akkor volt, most pedig most van. Ez a kis jelenet csupán azért juthatott eszembe, mert a két motor kísértetiesen hasonlít, mindkettő azonos formavilággal és a Brembo által épített térhálós vázzal készül. Ez persze nem teljesen fedi a valóságot, mert az S4Rs vázán az air box körül módosítottak kicsit és ezzel 5%-kal merevebbé és ellenállóbbá tették a csavaró erőhatásokkal szemben. Az erőforrás pont a régebbi 999-es 124 és a 999S 136 lóereje közé esik 130 lovas teljesítményével, melyet 9500-as fordulaton produkál. Az a szép ebben, hogy a 17 lóerő többletet az előző modell Euro 2-es motorjához képest, Euro-3-as norma szerint éri el. A feketére festett, hátsó, egykarú alumíniumcső lengővillán (az S4R-ről került át) nagyon impozánsan mutat a Marchesini öt Y-küllős felnije, amely 23%-kal könnyebb, mint az elődé. A kisebb rugózatlan tömegnek köszönhetően jobb irányíthatóságot szavatol a motornak. Az impozáns hátsó felni elülső párja pedig egyenesen a 999S-ről származik.




Ducati Monster S4Rs


A legszembetűnőbb fejlődés mégis akkor érhető tetten, mikor az ember közelebbről szemügyre veszi a motort. Nem csak új motor menetteljesítménye válik előnyére az S4Rs-nek, hanem már maga az is, ahogy ezt az erőforrást illesztették a vázba. Nincsenek (az elődöt jellemző) lógó kábelek, fityegő csövek. A motor összképe végre "kisimult" és a szemnek jóleső letisztultság jellemzi. Az S4Rs az egyik legdrágább szériagyártású naked bike a piacon. Az ár magáért beszél, mint ahogyan az Öhlins teljesen állítható rugózó elemei, vagy a Brembo radiális rögzítésű és főfékhengerű fékei a 320mm-es tárcsákkal. A motor úgy van beépítve, hogy az erőforrás súlya 51%-ban hátra és csak 49%-ban előre terhelődik. Az új üzemanyagpumpa ultrakompakt, hogy helyet szorítson a Marelli ECU-nak.


A Testastretta hangja hátborzongató és már 2000-től egyenletesen és simán húz, aztán 7000 fölött rátesz még egy lapáttal. A kuplungkar elég keményen jár, de a rövid úton járó váltó annál puhábban. A motor teljesítménye lenyűgöző és végsebessége 250 km/h főlőtt van; jómagam 240-nel viharzottam végig a célegyenesen, ötödikben! Az átdolgozott lámpaborítás jobb szélvédelmet biztosít az elődénél. A motor kezelhetősége mesés, a szűk fordulókat is könnyedén veszi a széles Magura kormánnyal; ellenben a nehezen melegedő Michelin Pilot Powernél jobban illett volna egy lágyabb, sportosabb gumi a motor karakteréhez. A futóművet mindenkinek az egyéni stílusához kell állítani, s akkor a motorral úgy lehet kergetőzni, akár egy superbike-al. A Brembo fékek kitűnően lassítanak, sőt a hátsó kerék sem pattogott intenzív lassításkor (pedig a csúszó-kuplung nem alapfelszerelés).


Ducati MonstDucati Monster S4Rs


Az új Monster igazán sokat fejlődött. Az "elkapkodott" S4R-ből egy átgondolt és finom S4Rs született. A motor ára ugyan elég magas, de egy ilyen idom nélküli, precíz és minőségi "superbike-szörny" megéri az áldozatot.





 

 

 

Címkék:  ducati , monster , monster s4rs


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati Monster S4Rs

Ducati Monster S4Rs

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 130 LE (95,7 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 104 Nm 7500/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1440 mm

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár