hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Junior superbike A lökettérfogat emelés tendenciája elérte a Ducati-modellpaletta alját is. A modern és teljesítményorientált japán 600-asokra és a Triumph egyedi 675-ös Daytonájára megérkezett az előkelő válasz Olaszországból, a 848-as személyében - kicsit másképp.

Ducati 848


A motor és a váz kombinációjából elsőre arra következtetnénk, hogy a 848-as csupán a 1098 olcsóbb, lassabb verziója, mely kb. egymillió forinttal olcsóbb csak nagytestvérnél, hengerűrtartalma miatt pedig úgysem lehet majd használni versenyeken, kivéve az AMA Formula Extreme kategóriáját. A helyzet azonban ennél összetettebb a 848-as projektvezetője, Cristian Gasparri szerint: "Egy teljesen új modellt szerettünk volna létrehozni, persze a 1098-as alapulvételével. Egy új kategória megteremtése volt a cél, méghozzá egy kezdő-superbike-ot szerettünk volna alkotni, melyet egyszerű vezetni azoknak akik először ülnek nagyteljesítményű motorra. A 848-ast sosem szántuk a japán 600-asok ellenfelének, ez egy Junior Superbike. Ha pedig valóban a 1098-as olcsóbb változatát szerettük volna elkészíteni, akkor nem használtunk volna méregdrága magnézium alkatrészeket. A 848-as súlycsoportjában a GSX-R 750 az egyetlen, aki felveheti a kesztyűt ellene. A Ducati 848 is igazolja a középsúlyú versenyzők létjogosultságát, ugyanis rengeteg ember választja a még kezelhető, de erőtől duzzadó 750-es Gixxert vagy a 748/749-es Dukit egy vérszomjas és nehezebben motorozható ezressel szemben."


Ducati 848


Ezt a tézist remekül alátámasztotta a spanyol Almeria ring technikás aszfaltcsíkja. A motor még a 1098-asnál is kezesebbnek, kisebbnek és keskenyebbnek tűnik fehérben (a 848-as színe a fehér, ahogy a 748/749 esetében az a sárga volt). Gianandrea Fabbro, a 1098 szülőatyja egy igazán szexi, latin motort teremtett a 848 személyében is. Erre nem szükséges hatalmas betűkkel kiírni, hogy Ducati, mert messziről ordít róla.


A 830 mm-es ülésmagasság és a kényelmes üléspozíció miatt úgy érezzük, hogy inkább a motorban, mint rajta ülünk. Nagyszerű az üléspozíció könnyedsége, ugyanis a csuklót és a vállat nem terheli, a lábunk pedig kellemesen simul a 15.5 literes tankhoz (ami viszont aligha enged 200 km-nél nagyobb hatótávot). A motort életre keltve vígan harsan fel a kis Testastretta, bár az akusztikus hatás némileg elmarad a nagytestvér dübörgésétől. A fordulatszám tartomány teteje 10 800-nál van, ami csupán 100 fordulat/perccel magasabb a 10 milliméterrel nagyobb átmérőjű dugattyúkat használó 1098-asénál. A pályán azonban kiderült, hogy nincs szükség magasabb fordulatszám-tartományra, hiszen a blokk annyira egyenletesen és selymesen adja le hatalmas nyomatékát, hogy bárhonnan vígan megindul és bármilyen körülmények között nyugodtan szörfölhet az ember a nyomatékhullámon. Könnyedén veszi fel a fordulatot és ha kell, vehemensen megindul. Az egész pályán szinte csak a harmadik sebességet használtam.


 Ducati 848 Ducati 848

A hátsó futóműben nem állítható a kitámasztó rúd magassága, ez megnehezíti a magasság állítását versenyszerű használat esetén. Aki szívesen viszi versenypályára a 848-ast, annak a kormánylengéscsillapító hasznos kiegészítő.


A flexibilis erőforrás mellé pontos, könnyed váltó is társul. Kár, hogy városi forgalomban nem próbálhattuk ki a motort, mert érdekelt volna, hogy közúton hogyan viselkedik az olajfürdős kuplung, melyet először szereltek nyolcszelepes Ducati sportmotorba.


Ducati 848


Szokatlan: a 848 kuplungja nem csörög, ugyanis négyszelepes szupersport gépben először használ a Ducati olajfürdős kuplungot. A rendszer finoman adagolható és 1,6 kilogrammos tömegcsökkenést jelent


Hasonlóan kényeztet a váz is, mely a 1098-hoz képest keskenyebb hátsó gumival - 180/55-17 Pirelli Dragon Supercorsa Pro-val - elképesztő kezességet és könnyedséget biztosít a 848-nak. A Brembo Monobloc fékek pedig adagolhatóságban és teljesítményben is összhangban állnak a motor páratlan teljesítményével.


Könnyed, gyors, ha kell kegyetlen, de mégis barátságos. A 848 valóban egy motor azoknak akik "kezdő" Superbike-ot keresnek, s azoknak is, akik belépő motorra vágynak a Ducati világába.

Címkék:  ducati , 848


2010-09-19 09:21:18

...gazdag törpéknek..

2010-09-19 09:18:02

Basszus annyira szép ez a motor... Kár hogy törpéknek készült.

2008-05-31 21:16:57

A legjobb!!!gyors,eros,L-2 hang!nyomatek!!szuper!!!well done

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducatti 848

Ducatti 848

údaje

Hengerűrtartalom: 849,4 cm3

Max. teljesítmény: 134 LE (98,5 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 96 Nm 8250/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1430 mm

Végsebeség: 265 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár