hirdetés
2008-10-02 , Írta: Paulovits Imre
Bookmark and Share

hirdetés

Alig néhány hete, hogy a legújabb vízhűtéses Buell, az 1125 CR képei napvilágot láttak, máris kipróbálhattuk az amerikai újdonságot Berlinben, illetve a német fővároshoz közeli Spreewaldringen.

   



    Az első képekről a CR-t egyértelműen a múlt évben megjelent 1125R streetfighter testvéreként lehetett beazonosítani. De akkor vajon mit jelenthet a CR rövidítés? City Racer? A bemutatón Erik Buell máris tisztázta: nem a streetfighter sorozatát akarta tovább gyarapítani, a CR Café Racert jelent. De ő ezt nem a 60-as évek angol gépei nosztalgikus reinkarnációjaként értelmezte, hanem átvitte az akkori szellemet a 21. századba. „Azok a gépek komoly sportmotorok voltak, a srácok mindent beépítettek, ami gyorsabbá tette őket, és komoly pénzdíjas versenyeket vívtak velük. Így egy mai Café Racernek teljesen korszerű futóművel és nagyon erős motorral kell rendelkeznie.”

    Alapul véve az 1125R-t, mindössze a széles fejidom helyett egy keskeny lámpát helyezett a motor orrára, ami kicsit úgy fest, mint a Suzuki B-King lefelé fordított fényszórója, de a fölötte elhelyezett kis légterelővel és az őt körbeölelő légterelőkkel igen szigorú kinézetet kölcsönöz a CR-nek. Teljesen a régi Café Racereket idézve Buell M-alakú kormányt szerelt legújabb motorjára, de opcióként kónuszos Magura csőkormánnyal is lehet kapni.


  
    Szinte hihetetlen, mekkora különbséget tesz a két kormány. Az M kormánnyal szinte hasal az ember a tank fölött, még előbbre kell nyújtózkodni, mint az R csutkakormányainál, a csőkormánnyal sportos naked bike pozícióban ülünk rajta. Az országúton és a városban így sokkal kényelmesebb, lazább a motorozás. Viszont a versenypályán azonnal sokkal jobban lehetett érezni a gépet az M kormánnyal, mert közelebb ülünk a motorhoz, és több súlyt viszünk az első kerékre.

    Főleg evvel az üléspozícióval viszonylag sok erőt igényel a CR terelgetése, viszont finoman állítható rugóstagjai, erős fékei, a jól tapadó Pirelli Diablo Corse III gumijai és főleg combos motorteljesítményének köszönhetően nagyon komoly pályamotor. Hogy magas kormányos kivitelben meg mennyire komoly streetfighter, azt Craig Jones mutatta be. Részletesebben a MOTORREVÜ 11-es számában.



2010-01-11 21:50:44

A fejidom szerintem szép, mindössze a légbeömlők az oldalán, na azok furák, meg a fék. De annyira nem lehet rossz, leaglábbis Imre nem szólta le.

2009-12-01 11:03:38

Érdekes ez a kicsi fejidom! Feketében olyan, mint egy bogár!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Buell 1125CR

údaje

Hengerűrtartalom: 1125 cm3

Max. teljesítmény: 148 LE (109 KW) 9800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 111 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 375 mm-es tárcsafék, 8 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi hátul: 120/70 ZR 17

Tengelytáv: 1385 mm

Végsebeség: 265 km/h

Buell
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár