hirdetés
2008-05-20 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Az Indiai-óceán emeletnyi hullámainak hátat fordítva indulok felfedezni az ország keleti partján található Durban és a Valley of 1000 Hills vidékét. A BMW elsősorban a változó közbiztonságra hívta fel a figyelmet. Óvakodnom kell hol lépek le az új F800GS-ről mert elég egy rosszul megválasztott pihenőhely, és felfedezőből rögtön áldozattá válhatok.


BMW F800GS

Az Indiai-óceán emeletnyi hullámainak hátat fordítva indulok felfedezni az ország keleti partján található Durban és a Valley of 1000 Hills vidékét. A BMW elsősorban a változó közbiztonságra hívta fel a figyelmet. Óvakodnom kell hol lépek le az új F800GS-ről mert elég egy rosszul megválasztott pihenőhely, és felfedezőből rögtön áldozattá válhatok. A 798 köbcentis kéthengeres motorokkal hajtott F család új tagjával kapcsolatban nincsenek kötelező óvintézkedések, az egyenletes teljesítménykifejtésű motor nem a vadakat várja a nyergébe, hanem azokat a motorosokat, akik olykor több száz kilométerre is elhagynák a szilárd burkolatot. 

Az F800GS filigrán alkata az egyhengeres előd mellett is megállja a helyét, a keskeny, 880 milliméter magasságba emelt ülés (melyet kérésre alacsonyabbra szerelnek), a széles kormány és az eltávolítható gumibetéttel szerelt lábtartó gyakran álló vezetőknek ideális, így az első földútig próbálgatom a terepen szokásos testhelyzetet, hiszen ülve hamar fészkelődnöm kell a keskeny szivacson.

 BMW F800GS BMW F800GS
Az F sorozatról megszokott műszerfal az endurónak is jól áll. A nyolcszázas szélvédője magasabb, a sokszög tükrök képe elég kicsi. A környezetvédelem oltárán nem áldozták fel az öblös kipufogóhangot, mindkét változat szépen szörcsög gázadásra.
 

Tehát irány a vadon. A Bridgestone Battle Wing abroncsok nem illenek a képbe. Azok inkább országúti körülményeket feltételeznek, mintázatuk a látszatendurókra emlékeztet. Ma elég sok ilyen van, de a GS nem tartozik közéjük. A dagadt kipufogó karakteres hangja megidézi a boxerek hangulatát. Az F 800 S, illetve ST modellekből ismert motorban egyszerre mozognak fel s le a dugattyúk, a vibrációkat ellentömeg csillapítja.

BMW F800GS
Hátrébb döntött hengerek, ellenálló acélcső váz és rengeteg gépészeti elem a látnivaló.
A kompakt hajtómű most több nyomatékkal szolgál az alsó és közepes fordulaton, a hengereket az eredeti 33 fok helyett csak 8 fokban döntötték előre. A Rotax eredetű blokk jól érzi magát az enduró térhálós acélcső vázában, mert bár nem ontja minden gázmozdulatra dinamitszerűen a földet, érezhető, hogy nyolcvanöt lóereje szolgálatkész. A rövid végáttétel országúton gyors lepörgést, autópályán már százharmincas tempónál erősödő rezgéshez okoz pedig a gép nagyobb erőlködés nélkül képes kétszáz fölé gyorsulni. 

Terepen minden kísérlet kockázatmentesnek tűnik, mert a befecskendező nem késlekedik, és nem is durvul. Az erőátvitel utcai változatoknál tapasztalható holtjátéka a lánccal hajtott F800GS-nél alig érezhető. Ez nagyon jól jön a kevésbé tapasztalt pilótáknak, mert így ambícióikkal együtt fokozhatják a tempót. Ugyanakkor az első három fokozatban lehetne élénkebb a BMW.





BMW F800GS 
Az F800GS természetes közege ott kezdődik, ahol az aszfalt véget ér. A vezető természetes helyzete pedig az, ha állva élvezi a terepezést.

Van a filigrán BMW-nek egy másik arca is.
Az, amit különösen a sárga-fekete színű példányok sugároznak. Ha valaki úgy kívánja, a menetkészen alig több mint két mázsás gép hosszú lábain táncolni kezd. A vaskos, fordított első teleszkóp pár ugyan nem állítható, de vízmosásokban és sűrű keresztbordákon sem fogy ki tartalékaiból, rugóútja pedig 230 milliméter. Alapvetően a terepmotorozást részesíti előnyben a BMW és a valamivel lágyabb csillapítású hátsó rugóstag is csak öreg rókák kezébenéri el képességei határát, gyors egymásutánban érkező keresztbordákon enyhén alulcsillapítottnak érződik, ezen is lehet javítani a nyomófokozati csillapítás után hangolásával.

A technikásabb szakaszok után következő salakos-poros úton jókedvű csíkokat húz a GS. Az elöl kéttárcsás négydugattyús fék viszonylag nagy kézi erőt igényel a lassításhoz, ami főként akkor tűnik fel ha néha jön egy rövidebb aszfaltszakasz és gyorsabban vágtat a bajor paripa. Laza közegben bekapcsolt ABS-el is gyakorolhatók vele a motorcsúsztatásos manőverek, hiszen az F800GS blokkolásgátlója enged egy kicsit a csábításnak, elindulnak oldalra a kerekek, és csak ezután csökkenti a fékerőt. Egy mozdulat és nem dirigál többet az elektronika, azt pedig mindenki eldöntheti mikor nyúl a gombhoz.

BMW F800GS

Dögös és igazán fiatalos BMW született az F800GS képében, mellyel a mai középkategóriás túraendurókkal ellentétben bármikor felfedezhetjük a terepkirándulás szépségeit.
Némi kényelmi kompromisszum árán élvezetes kalandorgéphez juthatunk, ráadásul a GS meglepően kicsi, mindössze tizenhat literes, ülés alá épített tankja ellenére képes több mint háromszáz kilométeres túrák megtételére aszfalton, vagy ott, ahol az véget ér.



2009-09-17 21:33:04

No igen, ezt már szívesebben terelgetném, mint a 650 -est, pedig csak 150 ccm a különbség, de mégis, ez valahogy olyan motorabb.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

BMW F800GS

údaje

Hengerűrtartalom: 798 cm3

Max. teljesítmény: 85 LE (62 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 83 Nm 5750/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 265 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90/90 - 21

Gumi hátul: 150/70 - 17

Tengelytáv: 1578 mm

Hossz: 2.320 mm

Végsebeség: 217 km/h

BMW
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár