hirdetés
2008-05-27 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

hirdetés
Get Adobe Flash player

A fojtogatóan párás levegő és az európai nyarak melege könnyedén megtántorítja az utazót, amikor először érkezik Nelson Mandela, a fekete lakosság jogait kivívó egykori elnök hazájába Dél-Afrikába. A fehér ember még az elnyomókra és elnyomottakra alapuló apartheid rendszer évtizedei után is szívesen jön ide, hiszen a dinoszauruszok korából származó trópusi növények...

hirdetés
Get Adobe Flash player


BMW F650GS

Árnyékmodell? Nem, inkább az F800GS hétköznapi alternatívája az F650GS. Ugyan még a névazonosságot sem vállalja délceg bátyjával, alapjaik nagy része közös, a többit pedig jellembéli különbségként is felfoghatjuk. Az F sorozatból ismert blokk ellenére a régi egyhengeres nevét kapta a kényelmesebb, egyszerűbb és várhatóan lényegesen olcsóbb all-rounder. A rövidebb rugóutak, a szélesebb első és keskenyebb hátsó kerék, a hagyományos teleszkópok és persze az öntött alumínium felnik segítenek eligazodni a típusnevek kavalkádjában. Ugyan a két motor sziluettje hasonló, a hatötvenest megszabadították az egyik első féktárcsától, a GS-ekre jellemző csőr is rövidebb és az ergonómia hosszú barangolásokat, vagy évekig tartó közös munkába járásokat vetít előre az F650GS kényelmes nyergében.

 BMW F650GS BMW F650GS
Csőrszegetten is dögös az F650GS. Az utcai változat elegánsabb és egyszerűbb küllemű. A nyereg alacsonyabb és hosszabb távon komfortos, a tank alatta van.

A mezitlábas változatról a helyi fekete lakosság jut eszembe. A több száz kilométeres kalandozás ugyan csak néha engedett betekintést a Zulu lakosság küzdelmes hétköznapjaiba, de akkor olyan szerény érdeklődéssel üdvözölték a motorosokat, ahogy az F650GS ismerkedik a környék változó minőségű útkanyarulataival. 

BMW F650GS
A szolidabb kivitel elsősorban a kezdőket, a nyugalom híveit célozza meg, ergonómiája dícséretes.

A hosszabb végáttétellel csendesebb a motorozás a kezdetleges, néha bádogból és pálmaháncsból épített házak között.
A gyerekek integetnek, a kis GS pedig könnyedén kikerüli őket, ha hirtelen sereglenek az útra. A futómű lágyan követi az előző esti monszunszerű eső után az úton maradt földsávokat. Eszem ágában sincs felállni a nyeregben, mert órákon át utazni, a tájban gyönyörködni sokkal természetesebb az egyszerűsített változaton. 

BMW F650GS
A szimpla első tárcsás fék és a lágy hangolású teleszkópvilla a kényelmet szolgálja.

Terepezni ezzel a BMW-vel is lehet, persze csak finomabban, ahogy a szelídített F650GS pilótájaként ezt órák alatt bárki megtanulhatja.
A sportosabb pillanatokhoz legalább két fokozatnyi visszaváltás és 5000/perc fölötti fordulat kell, hiszen az F800GS-nél tizennégy lóerővel kisebb teljesítményű hatötvenes lágyabban adja elő amit tud. Nem is érdemes leszabályozásig forgatni, mert ott érezhetően kelletlenné válik ellenáll az erőszaknak nem kenyere a durvaság, míg némi türelemmel sok mindenre képes.

BMW F650GS

Dél-Afrika a különbségek és a közös értékek harmóniájára törekszik, és ez a célja a BMW-nek is. Hamarosan kiderül, hogy a két új F-modell képes-e egymást erősíteni a motorok világában.



2009-11-14 19:20:07

Nekem se jött be a lámpája eleinte, de meg lehet szokni. Elölről amúgy ritkán látod :-). Én megszoktam, és BMW-egyedisége révén rögtön felismerni a szembejövő márkatársat. Nagyon jó moci. A világból kivisz, a fogyasztása alacsony, a dobozrendszere roppant jól pakolható és bővíthető. Ha nagyobb darab Brünhilda vagy pasi lennék, az F800GS-t vettem volna meg, mert az vagányabb kinézetű, de jobbat motorozni nem tudnék vele. Szolíd terepen ez is frankón elmegy.

2009-09-17 21:31:39

Szép motor, jó motor, meg hasonlók, de ez a megosztott, kancsal rovar szerű lámpa nem jön be egyáltalán.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés

nincs kép

teszt1212

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda XL700V Transalp Yamaha Vmax 2009- Suzuki DL650 V-Strom Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Kawasaki Ninja 250 R Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Honda VTX 1800 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSR 600 Suzuki Intruder C 1800 R KTM 1190 RC8 R 2009 Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ZX-10R Honda VFR 800 2003- Triumph Tiger 1050 Kawasaki Z750 2008 Kawasaki ER-6n Yamaha SR125 1997- Yamaha XT1200Z Super Ténéré Suzuki GSX-R 600 K8 Kawasaki KLR650 / R BMW R 1200 GS 2010 MV Agusta F4 KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Suzuki B-King Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 BMW F800GS 2008 Honda VTR250 2009
És ezt olvasta már?Bezár