hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés


Beta Rev4T

Cikkünk a nagy gitárpárbajokra hasonlít, ahol a sztárzenészek nem egymás ellen küzdenek, hiszen ugyanazt a zenét játsszák. Ha ők mégis küzdelemként élik meg az "összecsapást", hát legyen ez az ő bajuk. A közönség csak jól jár a mérkőzéssel.

Az egyik képzeletbeli gitáron Marozsán Gábor, a tavalyi év legeredményesebb hazai triál versenyzője, a másikon Szelei Ferenc többszörös magyar bajnok, cikkíró, és triál szakember játszik. Nem céljuk hogy leiskolázzák a másikat, sokkal inkább az, hogy az Olvasók teljesebb képet kapjanak a Beta első négyütemű triálgépéről, a Rev 4T-ről.
 
Marozsán Gábor: A cikk legszubjektívebb kijelentése következik. A jelenleg piacon lévő négyütemű triálgépek közül a Beta Rev 4T a legszebb modell. Innentől folytatódik az objektív felsorolás - a váz hegesztései - akárcsak a többi alkatrész - szép kidolgozásról és jó anyagokról tanúskodnak. A hátsó sárvédő például olyan rugalmas, hogy akár kör alakban visszahajlítható következmények nélkül. Az elsőnek is ilyennek kellene lennie, mert az bizony könnyebben törik. 

Beta Rev4T
Az alumínium deltabox váz már ismerős, az erőforrás még új. 250 cm3, öt sebesség, üzemanyagpumpa, minőségi anyagok és ugyanolyan megmunkálás.

Szelei Ferenc: Gyönyörű a kormányon a munkahengerek kidolgozása, a vezetékezés elhelyezése, a színkombináció és a futurisztikus vázszerkezet. Az alumínium deltabox váz ugyan nem új (2000-ben került szériagyártásba), de a kiegészítőkkel, matricákkal újabb arculatokat adnak neki évről évre. Persze van néhány kevésbé sikerült elem is, de szerencsére kevésbé feltűnő helyen.

Marozsán: Az olaszok alumíniumvázba szerelték a vadonatúj, saját fejlesztésű blokkjukat. Érdekesség, hogy az olaj nem csöveken, hanem kizárólag a blokköntvényben kialakított furatokon közlekedik. Ezzel némi súlyt is sikerült megtakarítaniuk a tervezőknek.

Szelei: A kenőanyag egy kétszivattyús, szabályzószelepes rendszer jóvoltából kering. A blokkot úgy tervezték, hogy később önindítót, hatfokozatú váltót, vagy akár 400 cm3-s hengert is lehessen rátenni. (Ez az erőforrás a Beta tervei szerint injektoros üzemanyagellátással később több gépükben is feltűnik majd, többek között az Alp 4.0-ban.)

 Beta Rev4T Beta Rev4T
A 250-es blokk akár 300-asra is tuningolható, ráadásul ez lesz az alapja a közeljövőben várható 400 cm3-es új erőforrásnak. Akár hat sebességfokozattal is.
Marozsán: A négyütemű gyártásánál törekedtek arra, hogy hosszú távon is megbízható versenymotort kapjanak a vásárlók. Igaz, három kilogrammal nehezebb a kétüteműnél, de ez a súlytöbblet motorozás közben nem vehető észre. A folyamatos üzemanyag ellátás érdekében a tanktól a karburátorig üzemanyagpumpa szállítja a benzint.
A cikk folytatódik, kérjük lapozz!

Szelei: A Rev 4T könnyen indul. A berúgókart lenyomjuk - nem is kell rúgni, elég egy hanyag mozdulattal lenyomni-, és már röfög is mind a négy ütem. A hangja szép. Már aki szereti a halk, Yamaha postásmotorokra emlékeztető csendes mormogást egy kis kipufogórezonanciával keverve.


Beta Rev4T

Marozsán: A trial motorosok körében csak "villanymotor"-nak becézett gép nagyon halk járása megtévesztő. Ha kell ugrani is kész!

Szelei: A motor megy is. Ráültem, kicsit szkeptikusan kerültem egyet vele, és meglepődtem, hiszen csak negyedliteres erőműve van, ami a kétüteműhöz képest kisebb teljesítményt ad le. Az erőforrás ugyan messze nem olyan robbanékony, mint ahogy azt én szeretem, de bőven nyújtja azt, amire szükség van. Felmegy a nagy meredekeken, felugrik a sziklákra, és szépen tol alapról is csendben, megadóan és szorgalmasan. Két hely volt, amelynek nem mertem nekizavarni: hosszú feljáró végében egy másfél méteres sziklára, és egy hirtelen, meredek szögben emelkedő függőlegesre. Oda már kevésnek éreztem az erejét.

Marozsán: Meglepetést okozhat azoknak, akik nem ismerik a Beta-t, hiszen eleje majdnem 90 fokban alászedhető és a lejárókban könnyen kicsavarhatja a pilóta kezéből a kormányt. Az állítható központi rugóstagok nagyon jól végzik a dolgukat. Kerekeit a köves talajon sem dobálja, stabilan a földön tartja.

 Beta Rev4T Beta Rev4T
A futómű minden irányba állítható. A Paioli villa egyik szárán a rugóelőfeszítés, a másikon a csillapítás állítható.

Szelei: A fékek és a rugóstagok hibátlanul működnek, ahogy az egy trial-motornál el is várható. Menetstabilitása sokkal jobban tetszett, mint kétütemű társáé, valószínűleg a módosított lábtartó pozíció miatt, és mert a 23 kg-os blokk lejjebb került a megszokottnál.

Marozsán: Végezetül az sem utolsó szempont, hogy kiegészítő tuning cikkek (300 cm3-es henger, gyújtás elektronika, vezérműtengely szelepekkel) megvásárlása után ígéretes versenymotort kaphatunk.Kiegészítő tartozék még a LONG RIDE KIT, amely a tankkal összeépített ülést jelenti. Segítségével percek alatt kényelmes trial-enduróvá változtathatjuk motorunkat. Tíz üzemóra motorozás után ennyire sikerült megismernem az új Betát, amely egy kis tuning segítségével az első osztályban is megállhatja a helyét.

Szelei: Azt hiszem, a Beta valami nagyon jó megoldást eszelt ki a Rev 4T-vel, bár véleményem szerint ez egy igazi béta-verzió, amivel feltérképezik, hogy mire lesz szüksége a trial-motoros társadalomnak. Nem véletlen a visszafogott teljesítmény, gondolom így biztosítják a motor tartósságát, míg kidolgozzák a nagyobb köbcentis bátyókat.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Beta Rev4T

Beta Rev4T

údaje

Hengerűrtartalom: 249,6 cm3

Max. teljesítmény: 26 LE (22 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 30 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 185 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 165 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 2.75-21

Gumi hátul: 4,00-18

Tengelytáv: 1319 mm

Végsebeség: 100 km/h

Beta
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár