hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nicsak, mi repül? Az utcai sportgépek piacán már megszokott dolog, hogy egy jól bevált motor erőforrása köré új vázat és körítést építenek. A terepsportban ez még nincs annyira kiforrva, így igazi kuriózumnak számít a Beta modellpalettája.

Beta 525 RR


Már az első pillantásra észreveheti bármelyik szakavatott szem, hogy a motor szíve honnan ered: a KTM modellpalettáján fellelhető 525 EXC-ből.
A többi elem viszont saját szerzeménye a Beta gyárnak és mind minőségi darab. Gyönyörűen kivitelezett terepmotorról van szó, mely megjelenésében fiatalos és hívogató. Nem kell messzire menni, elég az első teleszkópokat megnézni és a Marzocchi felirat már magáért beszél. De ugyanennyire érdekes és egyedi a villahíd is, mely nem csak mart anyagból készül, de emellett egy excenteres megoldással a villaszög is módosítható - akár csak a kormány felfogató csésze pozíciója. És akkor még csak a gép egy nagyon kis részéről esett szó. Viszont ezzel az is együtt jár, hogy csökkentették a rendelhető extrák mennyiségét és a tuning cégek érdeklődését, hisz szinte minden rajta van a motoron, ami lényeges.
 

Beta 525 RRBeta 525 RR

 
Az erőforrás egy az egyben a KTM 525 EXC-ből lett átemelve, így a megbízhatóság nem kérdés.

 A váz egyedi fejlesztés, de mutat némi hasonlóságot a KTM-ével. Hátul viszont a narancs gyárnál alkalmazott PDS-es rugózási rendszer helyett himbarendszert alkalmaztak. Ez elég nagy eltérés, ráadásul jelentős is, mivel sokak szerint a mattinghofeniek motorjainak ez egy érzékeny pontja és sokan nem is kedvelik azt a megoldást. A műanyag elemek érdekesek, teljesen egyediek és szakítanak a normál terepmotoros hagyománnyal, mivel nem teljesen egyszerűek és funkcionálisak, mint azt lehet tapasztalni, hanem tele vannak ívekkel, hajlításokkal… Ezen a téren talán a gép leggyengébb pontja a fejidom, mivel nem igazán passzol ahhoz a modern formavilághoz, amit a motor többi része sugall. Valódi versenyenduró mivoltát mi sem jelzi jobban, mint az, hogy nincs is kulcsa. Simán csak egy önindító van jobb kéznél.Ezen kívül bal kéznél vannak a kötelező kapcsolók és egy relatív méretes kilométeróra. Minden egyéb már felesleges is lenne. Az ülés nem túl széles és igazán kényelmesnek sem nevezhető, viszont itt nem is ez a fő cél. Az állás sokkal fontosabb, mivel így töltjük vele a legtöbb időt, és ebben a Beta jeleskedik. Nagyon jól eltalálták a lábtartó-kormány pozíciót, így nem fájdul meg a pilóta háta, és már amennyire lehet ezt mondani, álló testtartás mellett kényelmes is.


Beta 525 RRBeta 525 RR

Az úszó ágyazású féktárcsa luxusnak számít, általában ezt a versenyzők extrában vásárolják meg
 

Az előbb említett kulcs nélküli megoldás miatt a motor indítása egyszerű lenne, hisz csak a kis gombot kell megnyomni, de van egy nehezítő tényező. Mivel az erőforrás és a rajta elhelyezett karburátor adott, így a szivató olyan helyre került, ahova nem lehet belátni és ügyesen kell benyúlni, ha gondoskodni akarunk a megfelelő indítási keverékről. Ezután a kicsit komplikált művelet után már minden simán megy. A gép azonnal indul, kellemesen halk járása először meglepő, de aztán a gép alá pillantva egyből érthető az ok. Méretes hangtompító lett a kipufogó végére csatolva. Ha már itt tartunk, ugyan nincs ráírva, de a cikkszámok alapján a gyári kipufogórendszer beszállítója se akárki, hanem az Arrow gyár.

Már az elindulásnál érezhető, hogy a kuplung a motor egyik gyenge pontja. Sajnálatos módon nem érezhető elég határozottan, hogy mettől meddig fog, mindig mászik és néha elereszti a nyomást.
 


Beta 525 RRKülönben az erőforrás nagyon kiforrott konstrukció, ráadásul a kategória egyik legjobbja. Természetesen a dobbal rendesen le van fojtva, de így a teljesítmény és annak leadása felhasználóbarát és egyaránt alkalmas endurózásra, vagy amatőr krosszra. De nem csak a blokk, az egész motor nagyon kellemes és többcélú. Kifejezetten jó érzés menni vele. Élvezi az ember a nyergében töltött időt. Ebben nagy szerepe van a pompás fékeknek és a már említett vázgeometriának, vagy épp a hibátlanul dolgozó futómű elemeknek. A hátsó gátló teljességgel tökéletes krosszra is, az eleje viszont egy picit puha, ha valaki enduró után krosszra készül, érdemes feszíteni rajta egy picit. A motor súlyelosztása is kiváló, minden probléma nélkül lehet vele nagyobbakat is ugrani, nem akar se orra, se hanyatt esni a levegőben. De nem csak a súly elosztása, de a mennyisége is hibátlan. Még úgy is, hogy olyan elemek is találhatóak rajta, melyek ezt növelik és a konkurencia csak magas feláron kínálja. Ilyen az alumínium kartervédő, vagy épp a váz/hátsófék/kipufogó borítás. Bár valóban megérdemlik ezek az elemek a figyelmet és védelmet, de a váz fényezését alapjáraton nem is kellene félteni. Elég vastag, matt és kemény ahhoz, hogy ne lehessen pillanatok alatt ledörzsölni. Mindenkép látszik, hogy nagy odafigyeléssel és hozzáértéssel válogatták össze az alkotó elemeket és készítették el a gépet.

 



 

Dirt Bikes véleménye:

Ha a továbbiakban is ennyire komolyan veszik a Betánál a motorépítést, pillanatok alatt a népszerű és kedvelt típusok táborában találhatják magukat. Ebben még egy nagy ütőkártya van a kezükben és ez nem más, mint az ár. Bár minőségi darabról van szó, mégis emberi és megfizethető. 

Címkék:  beta , 525 rr


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Beta 525 RR

Beta 525 RR

údaje

Hengerűrtartalom: 510 cm3

Max. teljesítmény: 58 LE (42 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 55 Nm 8200/min-nál

Fék elöl: 255 mm-es tárcsafék, dugattyús

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, dugattyús

Gumi elöl: 90/90-21

Gumi hátul: 140/80-18

Tengelytáv: 1500 mm

Végsebeség: 150 km/h

Beta
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár