hirdetés
0000-00-00 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Égi Man(n)a Örök dilemmát okoz, hogy milyen motort vásároljon az, aki városban közlekedik minden nap, de nem szeretne robogóra ülni.

Esetleg fontos számára a teljesítmény és az is, hogy "igazi" motoron, ne robogón üljön. Sokféle igény, sokféle motorfajta… vagy a Mana megoldja ezt a problémát?

Aprilia Mana 850

Éppenséggel nem volt megfelelő az időjárás Turinban egy olasz V-kettes teszteléséhez. Ahelyett, hogy messzi utakon kanyarogtam volna, a zuhogó esőben, a város közepén beragadtam a fotós autója mögé. Mivel nem volt nálam esőruha, így bőrig ázva ücsörögtem a lámpától-lámpáig araszolva. Ilyen helyzetben elkelt volna egy robogó időjárás-védelme, persze egy robogó után a Mana a második legjobb, ami történhetett velem ebben a helyzetben.
 
Ahogy azonban elhagytuk Turin-t és kanyargós utak felé vettük az irányt, rájöttem, hogy ez a motor messze jobb, mint bármilyen robogó. A jobb kormányon egyetlen gomb megnyomásával (menet közben is), a motor átalakult egy hét sebességes Tiptronic stílusú, hüvelykujj-váltós motorrá. Hirtelen egy olasz V-kettes sportmotoron éreztem magam.

Aprilia Mana 850
A motorok menetdinamikáját és a robogók praktikusságát ötvöző Mana váltója is elkényeztet: választhatunk teljesen automata üzemmódot, de válthatunk akár gombnyomásra, akár váltókarral. A kuplungolást a motor végzi helyettünk.

Igen, valóban olyan volt: finoman, mégis vehemensen húzott ki a kanyarokból a jobb csuklóm legkisebb mozdulatára is, eszméletlen nagyokat lehetett fékezni a kanyarok előtt a fékkar finom behúzásával is és gyorsan, mélyeket dönthettem, hála a futóműnek. Azon kezdtem gondolkodni, hogy az Apriliának igaza volt, ez egy hétnapos motor. Hétfőtől péntekig szabadon lehet ingázni a városban, hétvégén viszont készen áll egy kis izgalomra.
 
Az NA850 Mana igazi Aprilia és egyben a legújabb családtagja a cég SL 750 Shiverrel indított könnyű-nehézsúlyú V-kettes családjának. Sok tekintetben meg is egyeznek a motorok. A Mana 839 köbcentis 90 fokos, folyadékhűtésű V-kettese is acél térhálós vázba van illesztve, valamint a 17-es kerekek, a 43 mm-es fordított első villa és a radiális négy dugattyús első fék is közös. Az alumínium lengőkarhoz pedig a baloldalon diagonálisan kapcsolódik a hátsó rugóstag. A Mana stílusa modern, de visszafogottabb a Shiverénél; üléspozíciója is hasonló. Majdnem egyenes háttal ülhetünk, viszont a tiszteletreméltóan könnyed motor nyerge megfelelően alacsonyan helyezkedik el ahhoz, hogy még az alacsonyabb pilóták is két talpukat biztonságosan megvessék a földön. 

Aprilia Mana 850
A tank hagyományos helyén óriás tárolórekeszt találunk.

A Manának vannak rejtett tulajdonságai is. A tank csalóka, mert felnyitható, s alatta egy hatalmas, zárt sisaknak való rekeszt találunk, 12V-os csatlakozóval.A tároló rekesz és az automata váltó igazán robogós hangulatúvá teszik ezt a motort. A nagy V-kettes erőforrás váltója három módon is használható. Vagy automata módban (CVT) vagy a hét sebességet akár gombnyomással, vagy a hagyományos helyen elhelyezett váltókarral váltogatva. Nincs szükség kuplungolásra, így a városi forgalomban (miután kiválasztottam az automata üzemmódot, azon belül is az esőfokozatot) jól esett a lassú araszolgatásnál pihentetni a bal kezem.

Aprilia Mana 850
Az üzemanyagtartály az ülés alatt kapott helyet. 

A Piaggio robogóépítésben szerzett tapasztalata visszaköszön a finom kezelhetőségen. Az erőforrás a maga 75 lóerejével azonban 20 lóerővel gyengébb, mint a Shiver kisebb motorja, cserébe viszont a Mana nagy nyomatékkal büszkélkedhet alacsony fordulaton is.A selymes teljesítményleadás nagyban köszönhető a Weber-Marelli befecskendezőnek is. A sport, túra és eső fokozatok jól kihasználhatóak. Az egyetlen ami nem tetszett, hogy motorféknél néha olyan érzésem támadt lejtőn, mintha a kuplung oldott volna és motorfék helyett szabadon gurulna a motor. Egyébként a nem állítható első villa és az állítható hátsó rugóstag jól teszik a dolgukat - noha inkább puhább hangolásúak -, kellemesen sportos kezelhetőséget biztosítanak a Manának. A kellemes viselkedést a Dunlop Qualifier guminak is köszönhetjük, mely igen jól tapad, s ezekkel az abroncsokkal kellőképpen ki lehet használni a fék teljesítményét.

Aprilia Mana 850

A Mana rengeteg élménnyel szolgál, s messze kezesebb és jobban fékezhető, mint bármely maxirobogó. Aki szinte soha nem vezet városban, az lehet, hogy jobban értékeli a hagyományos váltót, akiknek viszont meg kell küzdeniük a városi forgalommal nap, mint nap, de nem szeretnének lemondani a vezetés és a hétvégi kanyarvadászat élményéről sem, azoknak kitűnő választás. A Mana olyan a városi forgatagban, mint egy superbike és egy robogó együtt.
 
 
 
Műszaki adatok - Aprilia Mana 850

Motor
 
Vízhűtésű, négyütemű, kéthengeres V-motor. Egy lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy szelep hengerenként, elektronikus Weber-Marelli benzinbefecskendezés 38 mm torokátmérővel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor és szekunder légrendszer, önindító.

Furat x löket 88 x 69 mm
Lökettérfogat 839 cm3
Sűrítési arány 10:1
Névleges teljesítmény 75 LE (55 kW) 7250/min-nál
Max. forgatónyomaték 73 Nm 5000/min-nál
 
Erőátvitel

Hétsebességes szekvenciális váltó manuális vagy automata üzemmóddal, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal
 
Futómű

Acél térhálós hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 43 mm belsőcső átmérővel, hátul alumíniumöntvény lengővilla, himbarendszer nélküli központi rugóstag. Elöl 320 mm-es dupla tárcsafék radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel, hátul 260 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul 120/125 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17 / 6.00 x 17
Gumiméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
 
Méret és tömeg

Tengelytáv 1463 mm
Villaszög 66 fok
Utánfutás 103 mm
Ülésmagasság 800 mm
Száraz tömeg (gyári adat) n.a.
Tank 15 l
 
Ár: 2 299 900 Ft (Mille Motor)*
* regisztrációs adóval

Címkék:  aprilia , mana


A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia NA 850 Mana

údaje

Hengerűrtartalom: 839 cm3

Max. teljesítmény: 76 LE (56 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 73 Nm 5000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1465 mm

Hossz: 2080 mm

Végsebeség: 210 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár