hirdetés
2010-06-21 , Írta: Égő Katalin, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

… de nem lehet. Itt egy ötvenes Tajvanból, és kiváló céltáblaként állja a távol-keleti járművek, a robogók és a segédmotorkerékpárok elleni támadásaimat.

A tesztelt konstrukció már három éves, de formára megállja a helyét a legfrissebb formatervek mellett is. Elsőként azonban nem a sportos fejidomba, a piros-fehér grafikába vagy a karbonmintás műszerfalborításba feledkeztem bele, hanem kritikus szemmel kezdtem végigmazsolázni a használt anyagokat, az illesztéseket, a fényezés minőségét, egyszóval a modell kidolgozottságát. És meg kell vallani, a Kymco Bet&Wint nyugodtan odaállíthatjuk a japán konkurensek mellé.

Motorok Kymco B&W50 2010

A kormánykapcsolók szépek és jól kezelhetők, a műszerfal négy mutatós műszere mellett jól megfér az óra LCD kijelzője. A fordulatszámmérőnél többre értékelem az üzemanyag-szintjelzőt, de van hűtőfolyadék hőfok kijelző is. Kedves megoldás a lábtér előtti spoilerbe kétoldalt épített fűtőnyílás, amely a hűtő melegét vezeti a pilóta lábszárára. Az ülés alatti rekeszben egy nyitott bukósisak könnyedén elfér, ezen túl a klasszikus szatyorakasztó fülnek vettem jó hasznát a teszt során, az ide akasztott nagyobb csomagot láb közé kapva biztonságosan szállíthatjuk. A test hatalmas, nem csoda, ugyanez a kaszni szolgálja ki a teljes 50-125-150-250 cm3-es sorozatot, de 120 kg önsúly az ára annak, hogy nem kell egy kicsiny lélekvesztőn kuporognunk.

Motorok Kymco B&W50 2010
A Kymco B&W50 hatalmas teste

A motor magabiztosan és meggyőzően kel életre. Az alapjárat kis melegítés után szépen beáll, ezzel jelezve a pilótának, hogy készen áll a városi csiki-csukira. Az ötvenes teljesítményére áthangoltam az agyam, a higgadtság és a türelem szép emberi tulajdonságaiban fürdőzve adtam gázt. A Bet & Win lendülete elsőre egészen meglepett. A vízhűtéses, kétütemű blokk 5,7 lóereje kategóriájának egyik legerősebb tagjává tenné, ha nem lenne benne a törvénytisztelő fojtás, ennek megfelelően 3,6 lóerősre szelídítve kapjuk. A kétütemű motor szinte szagtalanul és meglepően csöndesen jár. A múlt hónapban tesztelt Motowellhez képest szembetűnő igazán a különbség. A gázmarkolat elfordításával egyenletesen gyorsulunk, halvány torpanás kb. 4500 1/min-nél érezhető, majd a sebességmérő mutatója eléri az 55 km/h-s beosztást, és innen már egy tapodtat sem megy tovább.

Motorok Kymco B&W50 2010
A műszerezettség több, mint elegendő

A tesztelt példány mindössze hat kilométerrel órájában várt, ezért a fékekkel kezdetben igen óvatosan bántam, de az elöl tárcsa, hátul dobfék kombináció már az első méterektől kiszolgálta a nagy testű ötvenes igényeit. A futómű sportosan feszes, amitől vadászni fogjuk a kanyarodási forgolódási lehetőségeket, de a 12-es kerekek és a sportos csillapítás a rossz minőségű úton már nem lesz barátunk. Egyedül a meglehetősen keményre párnázott ülés és a felcsapódó oldalsztender róható fel hibájául, ez utóbbi helyett célszerűbb és biztonságosabb egyből a központi állványt használni, ami jól szerkesztett, könnyedén felhúzható rá a motor.

Motorok Kymco B&W50 2010

Összegzés:

Fogadj és nyerj! - a Kymco sportos robogójának neve lényegében ennyit jelent. Hát öt forintot sem tettem volna arra, hogy az ötvenes Kymco ilyen kellemes meglepetés lesz. 449 000 Ft-ért egy sportos, nagytestű, remek kidolgozottságú robogót kapunk 24 hónap garanciával, csak tudni kell hol használni.

Címkék:  kymco , b&w50 , teszt


2010-06-27 11:05:05

na azért nem felvágni itt, még a végén büszkék lennénk rád

2010-06-22 19:21:53

Nem gondolnám.... Mondani hogy ottcsüngottcsüng, én meg néznék rá értetlenül
De lenni ocóóó

2010-06-22 18:51:00

mert te a tajvanival tudsz beszélni???

2010-06-22 18:11:53

Mit kezdesz egy japánnal....? Nem is érted mit beszél!

2010-06-22 12:47:02

hát látod vannak még csodák
de lehet ezért a poénzért inkább vennék egy használt olaszt vagy japánt

2010-06-21 21:30:57

Nem gondoltam volna, hogy ilyen is lesz egy Kymcóról

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kymco B&W 50

údaje

Hengerűrtartalom: 49,5 cm3

Max. teljesítmény: 3 LE (2 KW) 6250/min-nál

Max. forgatónyomaték: 6 Nm 6500/min-nál

Gumi elöl: 120/70-12

Gumi hátul: 130/70-12

Hossz: 1950 mm

Végsebeség: 55 km/h

Kymco
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár