hirdetés
2017-05-04 , Írta: Cserfalvi András, Képek: KTM
Bookmark and Share

hirdetés

Európa legsikeresebb motorkerékpár-gyártójaként a KTM nem guríthat kicsit semmilyen területen. Az osztrák vállalat ezért immáron öttagúra duzzasztott túraenduró-palettával támad a világjárók piacán. Hogy mennyire ütőképes az új haderő, annak Szicíliában, az Etna lejtőin jártunk utána.

Ha vetünk egy gyors pillantást az elmúlt bő két évtized KTM-jeire, könnyen beláthatjuk, hogy az osztrák márka nem követi vakon a fősodort, hanem mindig a saját feje után megy. Ennek egyik legfrissebb bizonyítéka, hogy még a MotoGP-ben rajthoz álló versenymotorjuk is térhálós acélcső vázzal, és nem a többség által alkalmazott alumíniumkonstrukcióval készül. Az ok egyszerű: ezt ismerik, ezt fejlesztgetik évek óta, és eddig tökéletesen bevált. És, hogy igazuk van-e? Ezt nehéz volna megválaszolni. Az mindenesetre biztos, hogy a mattighofeniek évek óta nevezhetik magukat Európa legsikeresebb motorkerékpár-gyártójának. Tavaly pedig az eladásaik már átlépték a 200 000-es határt is.

 

Szerencsénkre a stabilan kiemelkedő eredmények ellenére sem gondolják úgy, hogy hátradőlhetnek, hanem továbbra is óriási pénzeket forgatnak vissza a fejlesztésekbe, és igyekeznek mindig valami korszakalkotóval előállni. Az egyre szélesedő utcai paletta és a gyorsasági versenysport felé kacsingatás pedig egyáltalán nem jelenti azt, hogy a márka szép lassan elfordulna gyökereitől, az offroad világtól. Épp ellenkezőleg. A főirány továbbra is a terepmotorok, illetve mellettük a túraendurók. Utóbbiak épp most kezdték meg negyedik generációjukat, és ezúttal egész pályás letámadásra készülnek. Míg 2003-ban csak egyetlen modell, a 950-es állt a vásárlók előtt, addig 2017-ben öt típus között válogathatunk.

 

Motorok Tesztek galériája KTM 1290 Super Adventure S (2017)

2017-ben öt típus között válogathatunk

 

Utcai kontra terep viszonylatban a 1090-es foglalja el a legutolsó helyet. A 1050-es utódjaként elsősorban az aszfalton érzi magát elemében, de persze nem riad vissza attól sem, ha le kell merészkednie a kavicsos, földes ösvényekre. Felette áll az immáron háromtagúra bővült 1290-es szakasz az S, a T és az R verziókkal. Közülük a legelső a sportos, de inkább utcai, a középső a minden földi jóval ellátott csúcstúrázó, az utolsó pedig a maximálisan offroad orientált vonalat képviseli. A KTM leginkább terepre szánt kalandmotorja a 1090 R, ami az alapmodell filigránságát és ultrakönnyű kezelhetőségét fűszerezi meg többek között hosszabb rugóutakkal és nagyobb átmérőjű kerekekkel.

 

Címkék:  ktm , 1290 , super adventure s , túraenduró




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Yamaha TDM850 1996- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár