hirdetés
2008-09-13 , Írta: Molnár Tamás, Képek: Mike Tamás
Bookmark and Share

hirdetés

A tizenévvel ezelőtt bevezetett kötelező biztosítás, ami a motorosokat sújtja, ismét drasztikus mértékben változott. A személygépkocsikhoz hasonló, sok paraméteres díjszámítási szabályzat lépett életbe.




A legnagyobb változás jelenleg a segédmotor kerékpároknál állt be. Eddig szinte teljesen mindegy volt, hogy melyik társaságnál kötötte meg az ember az éves biztosítást, nagyságrendileg megegyezett a végösszeg. Most viszont elszabadult a pokol. Hatalmasak az eltérések, és hogy mennyire? Megegyező paramétereknél akár több 100%!!!-os is lehet a különbözet. De nem csak az előző évi tarifarendszer között van ekkora szakadék, az egyes társaságok áraiban is fellelhető több száz százalék (!) eltérés. Nem nagyon értem, hogy ez a mai világban hogyan fordulhat elő. Itt nincs márka, minőség, vagy egyéb különbség, hogy ennek befolyásolnia kellene a fizetendő összeget. A rendszámos motorkerékpárok besorolása is változott az előző évekhez képest.

A kategória határok, 150 cm3 alatt, 151-350-ig és 350 felett-re módosultak. Ráadásul a személygépkocsikhoz hasonlóan bevezetésre került, hogy figyelembe veszik a díjszabásnál a szerződést megkötő ember életkorát. Ami eképp néz ki, 23 éves kor alatt, 24 és 30 év között, 31 és 35 között, és 36 éves kor felett. Ezt is így részletesen mindössze az UNIQA biztosítónál találtuk meg, a többiek nem részletezik, csak az életkort kérik. Ez szintén hatalmas eltéréseket okozhat egyes társaságoknál. Nem tudom mi alapján kalkulálnak ilyenkor, mert szerintem nem csupán életkor függvénye, hogy ki okoz balesetet, és ki nem. Sajnálatos módon mindössze egy cég vette figyelembe azt, hogy mikor is szerzett a pilóta jogosítványt. Hisz lehet valaki 25 éves, de 7 éve baleset mentesen közlekedik, mégis többet fizet, mint az a 40 éves úriember, aki friss, még meleg jogosítvánnyal megy szerződést kötni. Ha egyet megtanultam életem során, hogy az élet minden területén a rutin, és a megszerzett tapasztalat jelenti a legtöbbet, és nem az iskolai végzettség, vagy az életkor.

A mondás is úgy tartja, hogy „Jó pap is holtáig tanul”. Szerintem a forgalomban eltöltött balesetmentes évek számát kéne tekinteni. De sajnos ebbe nincs beleszólásunk, és az érdekeinkben lobbizó esetleges csoportok se tudnak ezzel mit kezdeni. Ettől függetlenül mi is motorosból vagyunk, ezért megpróbálnánk segíteni azoknak, akik most vásárolnak új motort, vagy nincsenek megelégedve eddigi biztosítójukkal, hogy ki tudják választani a legmegfelelőbbet. Legyen ez egy útmutatás. Azért mondom így, mivel életkortól függ a végösszeg, ezért vettünk egy most kezdő 20 éves példát, és egy 45 éves „öregmotorost”.

Ami a 20-on évesek számára érdekes lehet…

Biztosító társaság neve Segédmotor kerékpár 150 ccm alatt 150-350 ccmközött


Alianz Hungária Biztosító Rt

3.800.-

6.042.-

9.006.-

ARGOSZ Biztosító Rt 5.856.- 5.940.- 7.956.-
Groupama 7560.- 14.449.- 19.215.-
Generali Providencia 7.224.- 12.804.- 15.096.-
Magyar Posta Biztosító 12.236.- 38.065.- 44.449.-
Union Biztosító Rt 4.900.- 5.456.- 7.828.-
UNIQA 3.902.- 6.583.- 9.362.-
Közlekedési Biztosító Egyesület 7.300.-+1.200.- éves tagdíj 7.665.-+1.200.- éves tagdíj 11.315.-+1.200.- éves tagdíj

És akkor nézzük az érettebb korosztályt…

Biztosító társaság neve Segédmotor kerékpár 150 ccm alatt 150-350 ccmközött

Alianz Hungária Biztosító Rt

3.240.-

5.130.-

7.524.-

ARGOSZ Biztosító Rt 5.856.- 5.256.- 7.044.-
Groupama 7.560.- 10.868.- 14.490.-
Generali Providencia 7.224.- 8.868.- 10.308.-
Magyar Posta Biztosító 12.236.- 18.126.- 21.166.-
Union Biztosító Rt 4.900.- 5.456.- 7.828.-
UNIQA 3.902.- 6.583.- 9.362.-
Közlekedési Biztosító Egyesület 7.300.-+1.200.- éves tagdíj 7.665.-+1.200.- éves tagdíj 9.490.-+1.200.-éves tagdíj

Ezek a táblázatok is tisztán tükrözik a jelenleg az országban uralkodó kavalkádot. Egy-két társaság esetében azért fellelhető némi logika. Én már csak azt nem értem, hogy miért nem lehet egy egységesített rendszert kitalálni erre. Sajnos nem lehet már általánosítani, hogy melyik cég árai jók, és melyiké nem, mindegyiknek vannak előnyi és hátrányai is. Egy biztos, ha ez így megy tovább, rövid időn belül eljutunk oda, hogy biztosítási szakemberhez kell fordulnunk, hogy ne legyünk becsapva. És a kereskedők helyzete se kedvező, mert nem igazán van olyan társaság, amelyik minden kategóriába jó áron dolgozna, így komoly problémát, és fejtörést okozhat nekik, hogy leszerződjenek-e valamelyikkel.



2009-09-17 21:29:16

Nem a reklám kedvéért, de az Alianz nem csak a legolcsóbb, de szerintem nagyon rugalmasak is az ügyintézés folyamán? Vagy ez erősen ügyintéző függő?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár