hirdetés
2017-05-08 , Írta: Ralf Schneider, Képek: Kawasaki
Bookmark and Share

hirdetés

Tavaly október végén mutatkozott be és december óta kapható a Kawasaki Z1000SX újabb kiadása. Most a vele szerzett első tapasztalatainkat osztjuk meg olvasóinkkal.

„Igazi SX-útvonalon fogtok végighaladni” – mondta Martin Lambert, a Kawasaki Europe sajtószóvivője az indulás előtt. Nem volt könnyű szakasz, mégis gond nélkül teljesítettük, ami egyértelműen bizonyítja az új SX rátermettségét. A Cote d’Azur nyaralónegyedét elhagyva az Elő-Alpok szerpentinjei felé vettük az irányt. Reggelenként épphogy csak fagypont fölött volt a hőmérséklet. A hegyek árnyékos északi oldalán még vizesek voltak az utak, de volt részünk napsütötte élménykanyarokban, rázós etapokban és síkba köszörült aszfaltban is. Többnyire gyors egymásutánban váltogatták egymást a különböző útfelületek és útviszonyok. Hosszú, változatos és szép kirándulás volt!

 

Motorok Tesztek galériája Kawasaki Z1000SX (2017)
Kattintson a képre a galériához!


Az első nagy benyomást a Kawasaki 1043 köbcentis motorja tette ránk. A japán gyártó elsősorban a két nagy méretű katalizátorral érte el, hogy megfeleljen az Euro4 előírásainak. Szerencsére nem befolyásolták negatívan a karakterisztikáját: se bivalyerős nyomatékán, se nagy fordulaton leadott teljesítményén nem esett csorba. Most is gond nélkül le lehet engedni a fordulatszámot 3000 alá az éles kanyarokban. Ismételt gázadáskor zsörtölődik ugyan egy kicsit, de azért dinamikusan lendíti előre a járművet.

 

Motorok Tesztek galériája Kawasaki Z1000SX (2017)

LED-es fényszórókat hozott magával az új orridom. Fényesebben és messzebbre világítanak

 

Kanyargós szakaszon jellemzően a 3500 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban halad az ember. Felesleges jobban kihúzatni a motort, az említett sávban is jól kihasználhatók a nagyobb sebességfokozatok. Azért is könnyen fel lehet venni a ritmust a Kawával, mert motorja finoman reagál a gázparancsokra. Nagyobb fordulaton, ahol felerősödik a négyhengeres fékezőnyomatéka, értelemszerűen nyersebben nyugtázza a gázkar mozdulatait, viselkedése azonban olyankor is teljesen elfogadható.

 

Hosszú emelkedőkön, vagy, ha a motoros hevületében 7000 fölé viszi a fordulatszámot, a dinamikus gyorsulással összhangban megváltozik a hangja és a járása – sokkal erőteljesebb vibráció lesz úrrá rajta, mint kis és közepes fordulaton. Nem mintha az utóbbi kettőben bársonyos finomsággal működne, e szempontból tehát hű maradt korábbi önmagához. Volt olyan példány a tesztmotorok között, amelyiknek valamivel finomabban járt a motorja, alapvetően azonban az is produkálta az említett SX-jellegzetességeket.

 

Címkék:  kawasaki , z1000sx , sporttúra




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Yamaha TDM850 1996- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár