hirdetés
2012-11-29 , Írta: Peter Mayer, Képek: Kawasaki
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Úgy tűnik, a Kawasakinál 2013-ra divatba jön a lökettérfogat-növekedés. Az új ZX-6R hat százalékkal, a Ninja 250 R ennél is többel lesz nagyobb. A cél mindenekelőtt a harapósság.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Hogyan is írtuk annak idején a Kawasaki Ninja 250R tesztjében? Aki ebben a szegmensben a teljesítményt és a pörgős erőforrást tartja a legfontosabbnak, az nem tudja megkerülni a kis Ninját. És most? 9000-es fordulat helyett a motor már 6000-től is említésre méltóan tol, nem sokkal feljebb pedig már elegendő a nyomatéka a gyors kanyargáshoz, ráadásul csak a köztes sprintekhez igényel öt számjegyű tartományt. Hogy min múlik a dolog? 7,8 milliméteren. Az eddigi 250-es kéthengerest – változatlan furat mellett – ennyivel hosszabb löket különbözteti meg az új, 300-as változattól.

Motorok Kawasaki Ninja 300

De haladjunk csak sorjában! A Kawasaki Ninja 250 R sikertörténetet írt. 2008-as piaci bevezetésekor jó néhány szupersportrajongó megmosolyogta, de a bonszai-versenymotornak csúfolt fürge modell rövid idő alatt meglepően nagy rajongótáborra tett szert. Németországban három egymást követő évben is bekerült a legjobb eladásokkal büszkélkedő 50 modell közé. Egyedül a csupán egyhengeres, de ABS-szel is felszerelt Honda CBR 250 R döntötte meg uralmát ebben a szegmensben tavaly.

Motorok Kawasaki Ninja 300
Új műszerfal: még ha a teljesítménygörbe teltebb is lett, sprintekhez a
300-ast is pörgetni kell. A határ: 13 000/min

És most? A fent említett lökettérfogat-növekedés csak egy a számos változtatás közül (lásd a keretes írást jobbra). Emellett hat lóerővel nagyobb a csúcsteljesítmény, anti-hopping kuplungot kapott, szélesebb a hátsó kerék, és jóval szögletesebbek az idomok a levegősebb hátsó váznyúlvánnyal együtt – a Ninja tehát teljes körű felújításon esett át.
A középpontban természetesen a felturbózott soros kéthengeres erőforrás áll, amely a 20 százalékkal nagyobb lökettérfogatból 33 helyett 39 lóerővel és 22 helyett 27 newtonméterrel majdnem egyötödével nagyobb csúcsteljesítményt és maximális forgatónyomatékot hoz ki. És bizton kijelenthetjük: legalább ennyivel nagyobb élvezetet is jelent. A korábbiakhoz hasonlóan úgy dorombol, mint egy modellrepülő hajtóműve, és a pilóta kénye-kedve szerint lehet pörgetni. Előzés? Kettővel lejjebb váltasz, kicsivel a leszabályzás ellőttig felpörgeted, és már a tükörben is alig látod a másikat. Agresszívan végigrohanni a kanyarokon, átszáguldani az összekötő egyeneseken? Ugyanez. A könnyebb dugattyúknak köszönhetően a kéthengeres még mindig 13 000/min-ig pörög (Ninja 250 R: 13 250/min), alig vibrál, fordulatszám-orgiákra inspirál, és ezzel kisebb elődjére emlékeztet. A különbség: a nagyobbik modell mást is tud. Kanyarokból kijövet már 6000/min-tól jól tol, kiválóan gyorsul (8000/min-tól), és a lendületét meg is tudja tartani (6000 és 9000/min között). Ez eddig nem ismert nyugalmat jelent. A lendületes országúti motorozáshoz tökéletesen elegendő az ötödik és hatodik sebességfokozat.

Motorok Kawasaki Ninja 300
Egy kis matematika: a 20 százalékkal nagyobb lökettérfogat a
Kawasakinál ugyanilyen arányú teljesítménynövekedést is jelent.
A bársonyos kéthengeres 39 lóerős

Ne felejtsük el: 39 lóerőről beszélünk. Rekordot ezzel nem fogunk felállítani. A reakciószegény erőforrás figyelembevételével azonban az új, szervofunkcióval is ellátott anti-hopping kuplung, amely egyujjas kuplungkezelést tesz lehetővé, már-már luxuscikké varázsolja a gépet.

Motorok Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 250 R (2012)

Külön élvezetet nyújt a kimondottan nyombiztos futómű, amely a kanyarokban a 174 kilogrammos menetkész tömeg és a szélesebb 140-es hátsó kerék ellenére is meglepően fordulékony marad. Legfeljebb a hátsó rugóstag működhetne valamivel kényelmesebben – a lehető legkisebbre csökkentett rugó-előfeszítés ellenére –, és a kissé fás IRC-fékek visszajelzése hagy némi kívánnivalót maga után. És ha már panaszkodunk: a visszapillantó tükrök lehetnének valamivel nagyobbak, a fékek pedig harapósabbak. Bár ez utóbbit megbocsátjuk, hiszen a 300-as modell is kérhető ABS-szel, ami további bizonyíték arra, hogy a kis Ninja felnőttebb lett.

 
Motorok Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 300 (2013)
 
ÚJÍTÁSOK
MOTOR
Megnövekedett lökettérfogat (249 helyett 296 cm³)
Hosszabb löket (41,2 helyett 49 mm)
Nagyobb csúcsteljesítmény (33 helyett 39 LE)
Nagyobb szívószelepek (1 mm-rel)
Kisebb sűrítés (11,6 helyett 10,6: 1)
Nagyobb pillangószelep-átmérő
(28/35,5 mm helyett 32/40,2 mm)
Rövidebb (7,5 mm) és könnyebb (4,6 g) dugattyúk
Könnyebb hengerek (600 g)
Nagyobb motorolaj-mennyiség (1,7 helyett 2,4 liter)
Szervo- és anti-hopping-funkcióval ellátott kuplung

FUTÓMŰ
Szélesebb hátsó kerék (130-as helyett 140-es)
Filigránabb kialakítású abroncsok
Szupersportos lábtartók (gumiborítás nélkül)

EGYÉB
Gyári ABS
Új design: idomok, műszerek, tank, hangtompító
Az ülés eleje keskenyebb lett
 

Összegzés:




Címkék:  menetpróba , 300 , ninja , kawasaki


2012-12-03 14:22:35

Ojjektív szál is lesz majd benne?

2012-12-03 12:37:27

Majd mi is teszteljük, abban lesz szubjektív szál. A németek nem szubjektív szálaznak - csak ritkán. Akkor is s BMW-vel

2012-12-03 03:04:54

Hát ez egy jó kis semmitmondó írás volt. Még egy nyamvadt Vmax sincs benne. Gyorsulás? Vételár? De még csak valami szubjektív szál se. Semmi!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés

Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 300

Kawasaki Ninja 300

údaje

Hengerűrtartalom: 296 cm3

Max. teljesítmény: 39 LE (29 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 27 Nm 10000/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es dugattyús

Gumi elöl: 110/70 ZR17

Gumi hátul: 140/70 ZR 17

Tengelytáv: 1405 mm

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha Vmax 2009- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Honda CB600F Hornet 2005- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSR 600 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda VTX 1800 KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda VFR 800 2003- BMW S 1000 RR 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré BMW R 1200 GS 2010 Yamaha SR125 1997- Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Kawasaki ER-6n 2009 KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki KLR650 / R Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 BMW F800GS 2008
És ezt olvasta már?Bezár