hirdetés
2017-02-13 , Írta: Cserfalvi András, Képek: archív
Bookmark and Share

hirdetés

Kategóriaváltást fontolgató segédmotorosok egész hada ábrándozik azon, hogy egyszer csak átül valami erősebbre, amivel felzárkózik a nagyokhoz. Sokan 600-ason, vagy legalább 400-ason gondolkodnak, pedig eggyel lejjebb, a 250-esek között is érdemes szétnézni.

A sportosabb negyedliteresek lámpától rajtolva elegánsan elnyúlnak és országúton is simán előzik a nyugodtabb közlekedőket. Ráadásul a kinézetükkel is úgy játszanak a gyártók, hogy a lehető legjobban hasonlítsanak a nagyobb testvéreikre. Egyik legérdekesebb tagjuk a kis Ninja harmadik generációja, amely ékként előremeredő fejidomával, ravasz vágású fényszórójával és egészségesen domborodó idomzatával még a tapasztalt motorosokat is megtévesztheti. Oldalról szemlélve szinte alig akad olyan pontja, amely elárulná, hogy valójában csak 250-es.

 

Még ma is teljesen elfogadható karakterét főként annak köszönheti, hogy a Kawasakinál 2008-ra karon fogták a közel két évtizede jóformán változatlan formában kínált elődjét, és úgy átrántották az új évezredbe, hogy közben leszakadt róla minden, ami csak egy kicsit is emlékeztet a szögletes kilencvenes évekre.

 

Motorok Kawasaki Ninja 250R (használt)
Kattintson a képre a galériához!


A munka természetesen a burkolatok lehámozásával kezdődött, amik közül egyetlenegy sem került végül vissza az új modellre. Majd következett a váz és a kéthengeres erőforrás, amelyek hasonló sorsra jutottak. A villaszöget hegyesebbre állították, a blokkba új dugattyúkat és vezérműtengelyeket raktak, valamint áttervezték a hengerfejet és a kipufogórendszert is. A cél az alacsony és közepes fordulatszám-tartományok erősítésével a jobb használhatóság elérése. A hetven százalékban friss alkatrészekből összerakott egység a korábbi 4000 helyett már 3000-től bírja a terhelést és egészen 10 000-ig olyan egyenletesen adja ki az erejét, hogy a teljesítménygörbéje inkább teljesítményegyenesre hasonlít.

 

Mindehhez megmaradt a klasszikus sportmotoroknál magasabbra emelt kormány és a bőséges lábtér, amik együttesen a kemény ülés ellenére is bevállalhatóvá teszik a hosszabb távokat. Nem is véletlen, hogy sokan a sportos ingázó és városi cirkáló feladatkörök mellett nagyobb kiruccanásokra is előszeretettel használják.

 

Motorok Kawasaki Ninja 250R (használt)

 

Ősével ellentétben az új változat már nem 16, hanem 17 colos átmérőjű felniken gördül, amikre nagyságrendekkel egyszerűbb gumiabroncsot találni, és ugyancsak pozitív, hogy a fogyasztás a karburátorok injektorra váltásával 3,5 literre csökkent. Ez az érték még ma sem nevezhető rossz adatnak egy 120 km/h-s utazósebességű motortól. Persze nagyobb tempónál elsorvad a lendülete, de kategóriájában így is a legenergikusabbak közé tartozik. 700 000 forint körüli vételárával egyedül a Honda CBR250R és a Hyosung GT250 versenyez, amelyek viszont a 30 lóerő alatti sávban mozognak.

 

Címkék:  kawasaki , ninja , 250 , sportmotor




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár